طی مراسم بدرقه؛

هیمالیا نورد قمی عازم صعود به دومین قله مرتفع جهان شد

«علی سهرابی» هیمالیا نورد قمی برای صعود به قله لنین به‌عنوان دومین قله مرتفع جهان توسط رئیس دانشگاه قم و برخی مسئولان ورزشی این استان بدرقه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی سهرابی اظهار داشت: برای صعود به قله لنین در کشور قرقیزستان که دومین قله مرتفع جهان است اعزام می‌شوم.
وی که از کارکنان دانشگاه قم است افزود: قله لنین قله‌ای است که هفت هزار و ۱۳۴ مترمربع ارتفاع دارد و در قله دمای بسیار پایینی داریم که سرمای منهای ۴۰ درجه سانتیگراد دارد؛ ازاین‌رو ورزشکار کوهنورد باید توان جسمانی خود را مدیریت کند.
این هیمالیا نورد قمی اظهار داشت: قله لنین در مرز تاجیکستان و قرقیزستان قرار دارد و صعود به آن نزدیک به ۲۳ روز صعود طول می‌کشد.
وی بیان کرد: کوهنوردانی از کل کشور شامل تیم ۱۰ نفری با عنوان تیم ایران به قله لنین صعود می‌کنند.
محمد علیمردانی معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان قم نیز در این دیدار با تقدیر از این که دانشگاه قم اولویت و اهمیت خوبی برای ورزش قائل است گفت: صعود علی سهرابی به قله لنین در قرقیزستان افتخار بزرگی نصیب دانشگاه قم، استان قم و کل کشور خواهد کرد.
وی ابراز داشت: فتح قله لنین معادل مدال طلای مسابقات آسیایی است و اداره کل ورزش و جوانان استان قم در حوزه قهرمانی حمایت از ورزشکاران مدال‌آور برون‌مرزی را در حد توان خود خواهد داشت.
رئیس دانشگاه قم نیز در این نشست بیان کرد: امیدواریم همان‌طور که دانشگاه قم از نظر علمی و فرهنگی می‌درخشد توسط کارکنان و دانشجویان خود نیز در حوزه ورزشی بدرخشد و صعود علی سهرابی مقدمه‌ای باشد که تحرک و نشاط بیشتر در کوهنوردی استان قم ایجاد کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدرضا شریفی افزود: روایات منتسب به کوهنوردی زیاد داریم و جا دارد دانشکده الهیات دانشگاه قم طرحی پژوهشی در این زمینه انجام دهد.




انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/43523
اخبار مرتبط

نظرات شما