عضو خبرگان رهبری:

ریشه ولایت در غدیر است

عضو خبرگان رهبری با بیان این که ریشه ولایت هم در غدیر است، گفت: در واقع اصل امامت و ولایت از واقعه غدیر خم آغاز شد.

 آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به یوم‌الله غدیر خم و برگزیده شدن امام علی (ع) به امامت اظهار داشت: در این روز عزیز حضرت محمد (ص) امام علی (ع) را به‌عنوان ولی مردم معرفی کرد.
وی ادامه داد: ایشان در آن روز به سواره‌هایی که قبل‌تر بودند پیغام دادند که برگردند و به افرادی که عقب‌تر از کاروان حضرت بودند زمان دادند که برسند و در پیش چشمان این همه صحابه و هم‌سفران دست امام اول را گرفتند و ایشان را به‌عنوان جانشین خودشان منصوب کردند.
موسوی اصفهانی بیان داشت: واقعه غدیر نه‌تنها در کتب شیعیان بلکه در کتب اهل‌تسنن نیز آمده است که گواهی بر واقعیت واقعه غدیر است.
وی با بیان این که ریشه شیعه 12 امامی در عید غدیر است، تصریح کرد:  باید گفت در  این روز دین کامل شد و مردم از سرگردانی که در آن زمان‌ها داشتند راحت شدند هر چند که بعد از رحلت پیامبر اسلام اتفاقات زیادی رخ داد.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: غدیر درس‌های فراوانی برای ما دارد که یکی از اصلی‌ترین درس‌های آن ماندن در مسیر ولایت است.
وی با بیان این که ریشه ولایت هم در غدیر است، تأکید کرد: در واقع اصل امامت و ولایت از واقعه غدیر خم آغاز شد جایی که پیامبر اکرم (ص) در برابر آن خیل جمعیت با صدای رسا و بلند امام علی (ع) را به‌عنوان جانشین خودشان انتخاب کردند.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/43644
اخبار مرتبط

نظرات شما