امام جمعه قم:

دولت سیزدهم دنیا را محدود به آمریکا و غرب نمی‌داند

امام جمعه قم گفت: دولت سیزدهم دنیا را محدود به آمریکا و غرب نمی‌داند. جمهوری اسلام ایران با عضویت در بریکس به دنبال تعامل و تجارت با کشورهای عضو بریکس با استفاده از پول ملی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه سوم شهریور ۱۴۰۲ که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: نصرت خداوند، توفیقات الهی، حمایت و هدایت الهی، فرج و گشایش در مسائل شخصی و اجتماعی در پرتو رعایت تقوا الهی به دست‌ می‌آید.

وی ضمن گرامی‌داشت هفته دولت بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این باره می‌فرماید: تمام سعی دولت محترم و خدمت‌گزار این باشد که ارزش‌های اسلامی را هر چه بیشتر در جامعه زنده کند.

خطیب جمعه قم با اشاره به سفر رئیس جمهور به قم اظهار کرد: رئیس جمهور در این سفر از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب‌های شهید مدافع حرم، مصطفی صدرزاده، رونمایی کرد.

وی ادامه داد: مصطفی صدر زاده مصداق بارز یک جوان مومن، خداباور است. مجاهدی که توحید را محور زندگی خودش قرار داده بود و در راه شهادت، شهیدانه زندگی کرد تا مردگان اندیشه را حیات تفکر ببخشد.

امام جمعه قم اضافه کرد: رهبرمعظم انقلاب درباره این شهید فرمودند: گاهی شما می‌بینید که در یک روستا یک شخصیت منور و نورانی بر می‌خیزد. از یک روستایی اطراف شهریار، جوانی فداکار مانند مصطفی صدرزاده به وجود می‌آید. از این مصطفی‌های صدر زاده در کشور زیاد داریم که این امر امید بخش است.

وی در رابطه با پیاده روی اربعین اظهار کرد: مسلمانان از جمله مردم ایران اسلامی توانستند رود خروشان اربعین را در مقابل تلاش دین‌زدایی و قرآن سوزی دشمن قرار بدهند؛ زیرا راهپیمایی اربعین نشان دهنده ارزش‌گذاری اسلام بر شهادت، خون شهیدان و راه شهدا است که همان اسلام ناب محمدی است.

آیت‌الله سعیدی افزود: مسئولیت مهم همه به ویژه کسانی که در این راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند این است که با الهام از حماسه پرشور و ماندگارعاشورا، نام، یاد و راه شهدا را که همان راه اهل بیت (ع) است احیا کنند و این در راستای همان راهی است که حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) پیمودند.

تولیت‌ حرم حضرت معصومه (س) در رابطه با پیوستن ایران به بریکس اضافه کرد: بریکس نام گروهی به رهبری قدرت‌های نوظهور است که از بهم پیوستن نام اول کشورهای برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بریکس رقیب قوی برای آمریکا و اروپا محسوب می‌شود، تصریح کرد: پیوستن ایران به پیمان شانگهای که به تازگی رخ داد، در کنار دعوت از رئیس جمهور ایران اسلامی به اجلاس بریکس نشان رویکردهای نوین کشورهای قدرتمند غیرغربی به نقش حساس و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در تغییر هندسه قدرت جهانی است.

خطیب جمعه قم گفت: دولت سیزدهم به جای معطل ماندن به چراغ سبز آمریکا و اروپا، راه جدیدی را برمبنا استقلال عمل و دیپلماسی عزت‌مندانه پیش گرفته است و با متوقف نماندن بر موضوع برجام و با تکیه بر نگاهی نو به روابط بین‌الملل به تقویت سیاست چند جانبه‌گرایی و نگاه غیرغربی در سیاست خارجی پرداخته است و تاکنون نیز دستاورهای زیادی داشته که ان‌شاءالله در آینده آثار و نتایج خوب آن را به خصوص در معیشت مردم و اشتغال شاهد خواهیم بود.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم دنیا را محدود به آمریکا و غرب نمی‌داند. جمهوری اسلام ایران با عضویت در بریکس به دنبال تعامل و تجارت با کشورهای عضو بریکس با استفاده از پول ملی همچنین استفاده از تسهیلات بانک توسعه بریکس بدون استفاده از دلار است. متقابلا ایران خواهد توانست در بخش انرژی، نیروگاه، ساختمان سازی، جاده سازی و فعالیت‌های دانش بنیان به این کشورها ارائه خدمت داشته باشد.

امام جمعه قم تاکید کرد: ملت ما در پرتو تعالیم الهی به خصوص حماسه عاشورای حسینی دانسته است که قدرت صرفا به سخت افزار نیست بلکه قدرت بیش از هرچیز به ایمان، قوه تعقل، همت بلند و کارجهادی وابسته است و این رمز پیروزی مردم و شکست دشمن جاهل، بی ایمان و مغرور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رژیم مفلوک، درمانده و بحران زده صهیونیستی هم دیگر احساس اقتدار گذشته را ندارد و دیگر از هیاهوهای عادی ساز روابطش با دیگر کشورهای عربی خبری نیست.

وی عنوان کرد: هر دولت و مردمی که به آمریکا تکیه کردند فرو ریختند و هر کشوری مانند یمن، لبنان و سوریه که به کشور امام زمان (عج) یعنی ایران اسلامی روی آورند باقی ماندند. امروز سیاست خارجی ما قوت گرفته است و نظام اسلامی ما نظام معیار در سیاست خارجی است و هرکسی می‌خواهد در برابر ظلم و ابعاد ظلم قیام کند به ما نگاه می‌کند.

تولیت‌ حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: همسایگان ما تغییر نگرش دادند و به ایران اسلامی روی آوردند و متوجه شدند ایران اسلامی و ولایت مدار به واقعیتی تبدیل شده است که اگر همه جهان متحد شوند نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را از جغرافیای سیاسی عالم ذره‌ای منحرف کنند.

وی گفت: دشمنان خارجی، منافقین کوردل و منحرفین از خط اهل بیت (ع) بدانند که از ابتدا تا کنون نتوانستند با نظام جمهوری اسلامی مقابله کنند و از این به بعد نیز نمی‌توانند هیچ غلطی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما ملت اربعین هستیم به گفته حاج قاسم ما ملت امام حسین (ع) هستم و به این ملیت افتخار می‌کنیم و با این نیت، این ملیت، به فضل الهی و با عنایت خاص امام زمان (عج)، صهیونیست و مستکبرین عالم را به زباله دان خواهیم افکند و پرچم پر افتخار اسلام ناب را در جهان به اهتزاز در خواهیم آورد.

وی با اشاره به شهادت امام حسن (ع) گفت: امام حسن مجتبی (ع) در تعریف ترسویی فرمود: ترسویی این است که انسان در برابر خودی‌ها جرئت دارد و دلیری به خرج می‌دهد اما در برابر دشمن ضعیف و سر خورده است.

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول عنوان کرد: قرآن در معرض استفاده همه ما قرار دارد اما اینکه ما آنگونه که شایسته است و مامور آن هستیم از آن استفاده می‌کنیم یا خیر، یک مساله مهم است.

وی در رابطه با اینکه چه زمانی می‌توانیم از هدایت قرآن استفاده کنیم، اظهار کرد: خداوند در ابتدای سوره بقره می‌فرماید «ذَٰلِکَ الْکِتَابُ لَا رَیْبَ ۛ فِیهِ هُدًی لِلْمُتَّقِینَ». وقتی تقوا وجود داشته باشد این هدایت الهی به معنای تمام کلمه در اختیار ما خواهد بود. برای اینکه بتوانیم قرآن را به خوبی بفهمیم و استفاده کنیم باید تقوا پیشه کنیم.

خطیب جمعه قم با اشاره به آیه ۷۴ سوره توبه بیان کرد: خداوند در این آیه درباره منافقین می‌فرماید: «فَإِنْ یَتُوبُوا یَکُ خَیْرًا لَهُمْ؛ اکنون هم اگر باز توبه کنند برای آن‌ها بهتر است.»

تولیت‌ حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: با اینکه منافقین ضربه‌ها، حسادت‌ها، خسارت‌ها و خیانت‌های فراوانی زده بودند باز هم خداوند می‌فرماید اگر توبه کنند آن‌ها را می‌پذیرد.

وی گفت: علت خیر بودن توبه این منافقین در دنیا این است که اولا از صف دیگر منافقین و کفار خارج می‌شوند و وارد دایره مومنین می‌شوند، ثانیا از منافع جامعه اسلامی و ایمانی، بهتر و بیشتر بهره مند می‌شوند، ثالثا اگر با همین حالت از دنیا بروند از لطف و بخشش خداوند بهره مند می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: خداوند برای رسیدن بندگان به باب رحمت الهی راه های زیادی قرار داده است که وسیع ترین آن باب الحسین است. باب الحسین چندین خصوصیت دارد از جمله اینکه وسیع‌ترین، پر نفوذ ترین، پر قدرت‌ترین و پر سرعت‌ترین درها است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44797
اخبار مرتبط

نظرات شما