معاون اداری مالی دانشگاه قم مطرح کرد:

تبیین جایگاه اقتصادی بانوان در رویداد ملی هجرت

معاون اداری مالی دانشگاه قم با بیان اینکه باید حضور زنان در عرصه اقتصادی تبیین شود‌، گفت: سومین رویداد ملی هجرت جایگاه اصلی زن در حوزه اشتغال را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد شربتی در نشست خبری سومین رویداد ملی هجرت که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد اظهار داشت: برگزاری رویدادهای قبلی هجرت بر محوریت دانشگاه بود و بازخوردهای خوبی داشت.
معاون اداری و مالی دانشگاه قم با بیان اینکه باید حضور زنان در عرصه اقتصادی تبیین شود‌، ادامه داد: این رویداد جایگاه اصلی زن در حوزه اشتغال را نشان می‌دهد.
شربتی بیان کرد: دانشگاه قم بورس صنعتی را راه‌اندازی کرده است تا صنعت استان تبدیل به بورس شود.
وی گفت: در زمان برگزاری رویداد مهدکودک در دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد تا شرکت‌کنندگان با فرزندان حضور پیدا کنند و حتی همسران نیز در این رویداد می‌توانند حضور داشته باشند تا بانوان با طیب خاطر در این رویداد شرکت کنند.
در ادامه مهری طالبی اردستانی اظهار داشت: در خصوص نقش‌آفرینی بانوان در سیاست اقتصادی با یک خلأ عظیم گفتمانی روبرو هستیم و با یک رویکرد واحد نتوانستیم این خلأ را پر کنیم، امروز بانوان نمی‌دانند نسبت آن‌ها با گفتمان انقلاب اسلامی چیست، هدف این رویداد نسبت‌یابی جایگاه زنان در گفتمان انقلاب اسلامی است.
مدیرکل بازرسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قاطبه زنان نتوانستند در جریان اقتصاد مقاومتی در عرصه عمل نقشی داشته باشند، در این رویداد بیان می‌شود زنان در گفتمان تمدنی کجا باید بایستند.
طالبی اردستانی افزود: به طور مثال در معرفی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها یک الگوی معنوی دست‌نیافتنی تعریف شده است که حتی جامعه قبلی هنوز نتوانسته به آن دست پیدا کنند و در جامعه امروز نیز نتوانستند الگوی دست‌یافتنی از این بانو تعریف کند.
انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/44816
اخبار مرتبط

نظرات شما