رئیس دانشگاه حضرت معصومه:

اربعین نقش سیاسی و اجتماعی زنان را به تصویر می‌کشد

رئیس دانشگاه حضرت معصومه گفت: حضور زنان در این مسیر نماد تربیت، سازندگی و رشد انسان‌ها است و یک نمایش حضور اجتماعی و سیاسی زنان است، این سفر نوعی سیروسلوک توأم با ریاضت است.

مریم بردبار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: یکی از وقایع مهم حادثه کربلا  نقش روشنگری حضرت زینب  (س) این زن تاریخ‌ساز در فلسفه قیام عاشورا بود، مقام معظم رهبری فرمودند حضرت زینب (س)  بنیان‌گذار جریان جهاد تبیین و جهاد روایت بودند و روایت ایشان از آن حادثه عظیم در زمانه خودشان نیز به یک جریان اثرگذار تبدیل شد.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها افزود: حضرت زینب (س) با حفظ حجاب و عفاف یک مجاهدت عزتمندانه و یک جهاد بزرگ انجام دادند و همه را به پیروی از ولایت و دفاع جانانه از آن فراخواندند و هزینه‌های زیادی هم در این راه دادند.
وی ادامه داد: حضرت زینب (س) با "منش انقلابی"، "تکلیف محوری"،"عمل به هنگام"، "شجاعت و  صراحت"،"برخورداری از بصیرت"،"دستیابی به مقام علمی" برترین الگو برای زنان می‌تواند باشد، این همان الگوی سوّم زن مسلمان است که مقام معظم رهبری به آن اشاره دارند.
بردبار با اشاره به تأثیرگذاری پیاده‌روی اربعین در بیان حقیقت قیام امام حسین علیه‌السلام، گفت: نقش زن در تربیت جامعه یک جایگاه بی‌بدیل است، استفاده از فرصت پیاده‌روی اربعین برای ایفای این نقش یک فرصت بسیار ارزشمندی است. 
وی عنوان داشت: در پیاده‌روی اربعین، در عین توجه به مسائل دینی و فلسفه قیام عاشورا و همراه با عزاداری و همراه با همدلی جهان تشیع، مسلمانان و همه ادیان توحیدی و همگرایی تمدنی، امکان نشر و اشاعه فرهنگ عاشورایی و ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی جهانی را فراهم می‌کند.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: نقش مادران در این موضوع برای تربیت فرزندانی که بتوانند در اداره جهان آینده با استفاده از الگوهای تربیتی این فضا می‌تواند یک نقش بسیار مهم ارزنده و تأثیرگذار باشد.
بردبار تأکید کرد: زنان که هم نقش مادری و همسری را دارند با حضور در اربعین تعامل بین نقش‌ها را به تصویر می‌کشند و می‌خواهند بگویند اربعین تداوم نهضت حضرت زینب (س) است.
وی بیان داشت: در واقع حضور زنان در این مسیر نماد تربیت، سازندگی و رشد انسان‌ها است و یک نمایش حضور اجتماعی و سیاسی زنان است، این سفر نوعی سیروسلوک توأم با ریاضت است که انسان را برای مدت کوتاهی از تعلقات دنیایی جدا می‌کند و در یک جمله شهادت امام حسین علیه‌السلام حرارتی در قلب مؤمن ایجاد می‌کند که خاموش نمی‌شود هرچند که مسیر این پیاده‌روی با سختی و مشقت باشد. 
رئیس دانشگاه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین این مانور جهان تشیع در اهداف قیام عاشورا،  قابلیت تبدیل‌شدن به یک حرکت عظیم جهانی را دارد و ما نباید از این هدف و این فرصت تاریخی غافل شویم.
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45009
اخبار مرتبط

نظرات شما