مسئول بسیج اساتید قم:

اربعین نمایش وحدت جامعه انسانی حول اسلام است

مسئول بسیج اساتید قم گفت: مشاهده می‌کنیم از کشورهای مختلف و از ادیان مختلف در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند، اربعین وحدت جامعه انسانی را حول محول اسلام به نمایش می‌گذارد.

محمود علامه روشن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: اربعین حسینی ازاین‌جهت برای امت اسلام اهمیت دارد که بحث وحدت کلمه و وحدت امت اسلامی در مقابل جبهه کفر در آن مطرح است.
مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم ادامه داد: اتحاد جبهه اسلام و کشورهای مسلمان مخصوصاً کشورهایی که آزادی‌خواه هستند چه مسلمان باشند چه نباشند؛ اما دارای حریت باشند باعث وحشت جبهه کفر و استکبار است به همین خاطر هر سال دشمن تلاش  می‌کند اربعین را تخریب کند.
وی ادامه داد: دشمن تلاش کرد جلوی اربعین حسینی را بگیرد تا از اتحاد امت اسلام و امت‌های آزاده را بگیرد؛ اما موفق نشد.
علامه روشن افزود: مشاهده می‌کنیم از کشورهای مختلف و از ادیان مختلف در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند؛ زیرا آزادی و حریت قیام سیدالشهدا محدود به دین و زمان نیست و برای همه آزاد مردان و آزاد زنان دنیا وجود دارد و اربعین وحدت جامعه انسانی را حول محول اسلام به نمایش می‌گذارد.
 مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم بسیج اساتید تصریح کرد: دشمن همیشه برای هر چیزی که به نفع انسان‌ها آزاده جهان است دنبال بهانه است و برای اربعین هم بهانه گرما، هزینه و دیگر بهانه‌های واهی را بیان می‌کند درحالی‌که همه این هزینه‌ها را خود مردم پرداخت می‌کنند و کسانی که به این‌ها هجمه وارد می‌کنند خودشان هزینه‌های گزافی را برای بسیاری از کارهای بیهوده هزینه می‌کنند.
وی عنوان داشت: همه حرف‌های دشمن در خصوص اربعین دروغ و بهانه است این‌ها به دنبال این هستند که جلوی این حرکت رو با شایعات و دروغ‌های واهی بگیرند تا اتحاد و تجمع فرهنگی و معنوی بین انسان‌ها آزاده شکل نگیرد.
علامه روشن خاطرنشان کرد: دشمنان حتی گرمای هوا را بهانه می‌کنند درحالی‌که شرایط سخت پیاده‌روی اربعین یک فرصت برای شیعیان و مسلمانان است تا کمی از سختی که خاندان رسول‌الله در عاشورا و در مسیر اسارت متحمل شدند را درک کنند.
مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم گفت: اربعین تداوم عاشورا است همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، اربعین هم حماسه تأثیرگذار که باعث زنده نگه‌داشتن آرمان‌های امام حسین علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و یاران عاشورا می‌شود و در نهایت به قیام امام‌زمان (عج) منتهی می‌شود.
وی تصریح کرد: اربعین زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی و زمینه‌ساز ظهور است، ایامی مانند اربعین و‌ غدیر حرکت عظیم اسلام و آزادی‌خواهان و حریت طلبان است و ما را آماده ظهور صاحب‌زمان (عج) می‌کند
انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/45074
اخبار مرتبط

نظرات شما