در خطبه‌های نماز جمعه قم مطرح شد؛

قدردانی امام جمعه قم از اقتدار رئیس‌جمهور در صحن سازمان ملل

امام‌جمعه قم گفت: از ریاست‌جمهوری تشکر می‌کنیم که برای بار دوم از عدالت خواهی تا ظهور حضرت مهدی (عج) در صحن سازمان ملل نطق کردند و در خانه دشمن، دشمن را به چالش کشیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ​​​​​آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه امروز قم اظهار داشت: برای رسیدن به سعادت گام اول امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است سپس مشارکت در نیکی و تقوا، اگر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نادیده گرفته شود و عکس آن در جامعه اجرا شود برکات الهی از بین می‌رود.
امام‌جمعه قم ادامه داد: برخی از عوامل باعث مانع در سعادت انسان می‌شود از جمله این موانع غفلت انسان است این غفلت از یاد خدا، خود و جامعه است که اگر کسی دچار غفلت شد نمی‌تواند به سعادت کامل برسد.
وی افزود: به گفته پیامبر گرامی اسلام انسان غافل ۴ علامت دارد چشم‌بستن از حقایق، گرفتار فراموش‌کاری که خودش مقدمه آن را فراهم کرده، دچار لهوولعب شدن و عدم توجه به اموری که باید به آن توجه کند.
حسینی بوشهری تصریح کرد: از دیگر نشانه‌های غفلت این است که انسان غافل از حوادث روزگار پند نمی‌گیرد، با انسان‌های فاسد و‌ مفسدان زمانه همنشینی می‌کند و  از مجالس عبادت دوری می‌کند.
امام‌جمعه قم بیان داشت: مسجد در اسلام دارای مقام رفیعی است پیامبر گرامی اسلام در آخرین خطبه خودشان بر نماز جماعت تأکید دارند و می‌فرمایند کسی که به‌سوی مسجدی از مساجد خدا قدم برمی‌دارد به‌ازای هر قدمی که بر می‌دارد ۱۰ حسنه برای او نوشته می‌شود و ۱۰ گناه از کارنامه اعمال انسان پاک می‌شود و مقام و منزلت او نزد خدا ۱۰ درجه اوج می‌گیرد.
وی عنوان داشت: درود خدا بر عشق و دلدادگی شما به اهل‌بیت علیهم‌السلام که دو ماه به بهترین شکل به عزاداری پرداختید و اوج شکوه آن در اربعین حسینی نمایان شد که از سراسر جهان و ادیان مختلف در آن حضور یافتند، اربعین مسیری است که انسان‌ها یکدیگر را می‌شناسند و ارتباط برقرار می‌کنند و برای روزی که امام‌زمان (عج) ظهور می‌کند خودشان را آماده می‌کنند.
حسینی بوشهری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با پیش‌کسوتان دفاع مقدس بیانات مفیدی داشتند، رژیم بعث عراق باهدف برانداختن اسلام و به‌زانودرآوردن ملت ایران به تحریک جهان استکبار به سرکردگی آمریکا به مرزهای ایران حمله کردند به تصور اینکه پیروزی برای آنها قطعی است؛ اما خدا این را نمی‌خواست.
امام‌جمعه قم گفت: اما ملت ایران ۸ سال دفاع کردند و حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمن قرار نگرفت و دفاع مقدس حدیث ماندگار پایداری، دلاوری، فداکاری و حدیث ماندگار ملتی شد که در راه دفاع از کیان مکتب قله‌های بلند رشادت را پشت سر گذاشت و اکنون با الهام از این دفاع در صحنه‌های بین‌المللی ظهور و بروز پیدا می‌کند.
وی بیان داشت: روزی ملت ایران با نمادهای خیالی به دنبال عزت بودند؛ اما دفاع مقدس نمادها و قهرمان‌های واقعی بودند که فرمانده آن امام خمینی (ره) بود، دفاع مقدس رسانه تأثیرگذار انقلاب اسلامی ایران باهویت استکبارستیزی و مردمی‌بودن و هویت عاشورایی بودن است.
حسینی بوشهری عنوان داشت: دفاع مقدس دانشگاه عارفان شد و رزمندگان ما در مکتب اخلاق عملی رشد کردند، دفاع مقدس مرکز تولید کادر موفق برای انقلاب اسلامی بود، امام خمینی (ره) علاوه بر مدیریت جنگ این اتفاق را عرصه پیشبرد چندین هدف قرارداد و تهدید را به فرصت تبدیل کرد که بیداری ملت‌ها را به دنبال داشت.
امام‌جمعه قم اظهار کرد: از ریاست‌جمهوری تقدیر و تشکر می‌کنیم که برای بار دوم از عدالت خواهی تا ظهور حضرت مهدی (عج) در صحن سازمان ملل نطق کردند، سال گذشته عکس حاج‌قاسم و امسال کتاب قرآن را به دست گرفتند و در خانه دشمن، دشمن را به چالش کشیدند و خواستار محاکمه قاتل سردار سلیمانی که رئیس‌جمهور قبلی آمریکا بود شدند.
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45320
اخبار مرتبط

نظرات شما