مسئول بسیج جامعه زنان استان قم:

حاج‌قاسم حاصل تربیت دانشگاه دفاع مقدس بود

مسئول بسیج جامعه استان قم با بیان اینکه حاج‌قاسم حاصل تربیت دفاع مقدس بود، گفت: دفاع مقدس دانشگاهی بود برای تربیت نسل جوان و زمینه‌ای برای صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان که در حال رخ‌دادن است.

زینب فرخ در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امروز برای تبیین راهبردها در مسیر شهدا باید به خصوصیات، ویژگی‌های فکری و رفتاری رزمندگان اسلام و شهدا بپردازیم.
مسئول بسیج جامعه زنان استان قم ادامه داد: یکی از ویژگی‌ها شهدا این بود که نسبت به مسائل زمان خود احساس تکلیف می‌نمودند وقتی که دشمن ناجوانمردانه امنیت انقلاب نوپای ما را مورد تهدید قرارداد جوانان این مرزوبوم از جان و مال و همه هستی خود گذشتند و بی‌صبرانه راهی جبهه‌های نبرد شدند.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس هیچ‌کس منتظر دیگری نبود و هرکس برای خود احساس تکلیف نموده و از میهن اسلامی خود دفاع می‌کرد همین دفاع از حق در مقابل باطل موجب شد به هشت سال جنگ تحمیلی واژه «دفاع مقدس» اطلاق شود.
فرخ خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر این بود که رزمندگان اسلام انسان‌هایی خداباور، اخلاق محور و باایمان بودند و به وعده الهی یقین داشته و با اطمینان قلبی هشت سال در مقابل استکبار جهانی و صدام ملعون مقاومت و پایداری نمودند، روحیه ایستادگی و مقاومت از شاخصه‌های اصلی جوانان غیور ما در دوران دفاع مقدس بود.
مسئول بسیج جامعه زنان استان قم عنوان داشت: ویژگی منحصربه‌فردی که از دفاع مقدس به یاد داریم که در هیچ کجای دنیا نمونه آن را نمی‌توان یافت، اطاعت‌پذیری از نایب برحق  امام‌زمان عجل‌الله بود، همه رزمندگان به عشق اطاعت‌پذیری از حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه عاشقانه راهی جبهه‌های حق علیه باطل می‌شدند، عشق به ولی و ولایت‌مداری از امام جامعه موجب شد حتی با دستان خالی ولی باایمان راسخ در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح استقامت منتهی به پیروزی و سرافرازی داشته باشیم.
وی گفت: از دیگر خصوصیات دوران دفاع مقدس معنویت و توسل به انبیا الهی و ائمه معصومین (ع) بود که رمز پیروزی و فتوحات شد، سربندهای مزین به نام مقدس امامان بر پیشانی رزمندگان، دعا‌ها، دعای کمیل، دعای توسل، سرودهای انقلابی و حماسی، رمز عملیات به نام ائمه و نماز شب‌ها... همه‌وهمه نشان از خلوص، پاکی، نشاط درونی، امید به امداد الهی و ایمان راسخ رزمندگان بود.
فرخ تصریح کرد: از مهم‌ترین شاخصه‌های دیگر داشتن غیرت و مردانگی در وجود تک‌تک رزمندگان بود، اگر به وصیت‌نامه شهدا رجوع شود بلااستثنا تأکید بر حفظ عفاف و حجاب به مادران و خواهران و بانوان شده است، به‌عبارت‌دیگر دو نکته در همه وصیت‌نامه شهدا به‌صورت مشترک یافت می‌شود یکی پیروی از ولی‌فقیه و اطاعت از حضرت امام خمینی (ره) و دیگری حجاب است.
مسئول بسیج جامعه زنان استان قم تأکید کرد: در حقیقت گلچین وصیت‌نامه‌ها این بود و متن زیبایی به این مضمون بود که «خواهرم سیاهی چادر تو رنگین‌تر از خون سرخ من است» در دوران دفاع مقدس این جملات به‌عنوان دیوارنوشته بر روی دیوارهای مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات فراوان دیده می‌شد.
وی اضافه کرد: مطیع امر ولی بودن، شناخت دشمن، استقامت بر حق، وحدت و همدلی، پایبندی بر احکام و ارزش‌های الهی، غیرت و مردانگی و دفاع از ناموس حتی به قیمت ازدست‌دادن جان درس عبرتی بود برای ما که می‌توان در مقابل جهان مستکبر و دشمنان وحشی ایستاد.
فرخ بیان داشت: این درس را شهید سرافراز سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی پس از گذشت سال‌ها از دفاع مقدس در مقابل داعش که دست‌پرورده آمریکای جنایت‌کار بود عملیاتی نمود و باز هم همان حماسه را خلق کرد، اینجاست که باور داریم دفاع مقدس دانشگاهی بود برای تربیت نسل جوان و زمینه‌ای برای صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان که در حال رخ‌دادن است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45416
اخبار مرتبط

نظرات شما