رزمنده دفاع مقدس:

دفاع مقدس هویت اعتقادی و تاریخی ملت ایران است

 رزمنده دفاع مقدس گفت: تمام هویت اعتقادی و تاریخی ما توسط انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برای دنیا تعریف می‌شود.

​حسن مالکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: دفاع مقدس چند زاویه مختلف دارد ازیک‌طرف یک جنگ تحمیلی و یک جنگ نابرابر بود از طرفی باید مشخص می‌شد چه کسی حمله‌کننده بود و چه کسی دفاع کرد و چه کسانی کمک‌کننده به جبهه دشمن بودند و از طرفی این جنگ چه آثار و برکاتی داشت.
 رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: تمام هویت اعتقادی و تاریخی ما توسط انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برای دنیا تعریف می‌شود، در آن دوران عده‌ای بودند و همه حقایق را از نزدیک مشاهده کردند و امروز هم باید بسیاری از واقعیت‌های آن دوران تبیین شود.
مالکی‌نژاد افزود: نسل امروز دوران دفاع مقدس را ندیده است و باید از تمام زوایا دفاع مقدس را برای آن‌ها تبیین کنیم، باید بیان کنیم چرا در مقابل هجمه رژیم بعث عراق ایستادگی کردیم و چرا جنگ، هشت سال طول کشید، و چگونه با دست‌خالی در برابر تجهیزات عظیم دشمن پیروز شدیم.
رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: پیروزی‌های دفاع مقدس با وجود شرایط نابرابر تجهیزات به باور، اعتقاد و توکل رزمندگان مربوط می‌شد و تمام ابتکارات و رزمندگان خلاقیت‌های خودشان را با توکل بر خدا به کار بردند.
وی بیان داشت: سرمایه عظیم ایمان و باور رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس باید با ابزار و امکانات امروزی به نسل جدید بیان شود تا در کنار فعالیت‌های علمی توکل و اعتقاد را نیز سرلوحه کار خود قرار دهند، نسل امروز از جنگ چیزی نمی‌داند.
مالکی‌نژاد گفت: با بیان خاطرات و اتفاقات دفاع مقدس و شناخت عمیق نسبت به دفاع مقدس می‌توانیم آثار و برکات به‌دست‌آمده را برای نسل امروز تبیین کنیم، یکی از این برکاتی که نمود زیادی دارد فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان جهان است.
رزمنده دفاع مقدس عنوان داشت: ایستادگی در برابر ظلم از دفاع مقدس به همه دنیا صادر شد، وقتی برای جوان ایرانی این موضوع به‌درستی تبیین شود او نیز به خودش و کشورش به‌خاطر این تأثیرگذاری در جهان افتخار می‌کند.
وی ادامه داد: دفاع مقدس سرمایه عظیم برای کشور است باید واقعیت‌های آن دوران ضبط و ثبت شود تا مردم در دوران مختلف انگیزه بیشتری برای شناخت عمیق‌تر دوران دفاع مقدس پیدا کنند.
مالکی‌نژاد تصریح کرد: شاید عنوان شود اکنون در جنگ نظامی قرار نداریم چه نیاز است که تجربیات دوران دفاع مقدس بازگو شود در پاسخ باید گفت به‌تناسب نیاز جامعه باید دفاع مقدس تبیین شود امروز دشمن از راه‌های دیگر، علیه کشور هجمه وارد می‌کند دشمن تنها دنبال خاک ما نیست؛ بلکه هدف اصلی ازبین‌بردن مردم و جمهوری اسلامی ایران است.
رزمنده دفاع مقدس تأکید کرد: دشمن متوجه شد از راه نظامی نمی‌تواند بر ملت ایران غلبه کند به همین خاطر سال‌ها است به روش‌های دیگر جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند از جمله استفاده از فضای مجازی است؛ بنابراین به‌تناسب راه‌ها و تجهیزاتی که دشمن به کار می‌برد ما هم روش‌های مقابله‌به‌مثل را باید به کار ببریم؛ اما قبل از آن باید ایمان و اراده را برای جوانان و نوجوانان با توجه با الگوهای دفاع مقدس که با دست‌خالی پیروز شدند را تبیین کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز باید پیشرفت‌های عظیم در ۴۰ سال اخیر را به نمایش بگذاریم پیشرفت‌های زیادی داشتیم که دنیا را انگشت‌به‌دهان گذاشته است؛ اما هنوز مردم و نسل جوان ما مطلع نیستند که در شرایط سخت به چه پیشرفت و توسعه‌ای دست یافتیم.
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45441
اخبار مرتبط

نظرات شما