جانشین فرمانده سپاه قم مطرح کرد:

استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس در جنگ ترکیبی

جانشین فرمانده سپاه قم با بیان اینکه در جنگ شناختی امروز هم می‌توان از تجربیات دوران دفاع مقدس درس گرفت، خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس دارای اصول و چهارچوب‌هایی است که در همه جنگ‌ها قابل‌استفاده است.

سردار مهدی کبیری پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس مجموعه‌ای از اجزای یک فرهنگ ناب شیعی، انقلابی و اسلامی است که زوایای مختلفی دارد، یکی از بهترین راه‌های شناخت این فرهنگ غنی و مؤثر مرور خاطرات رزمندگان حاضر در آن دوران است.
جانشین فرمانده سپاه قم ادامه داد: این خاطرات هستند که می‌توانند جنبه‌ها و ظرافت‌های آن فرهنگ ناب را در ذهن مخاطب امروزی به تصویر بکشند و برای انتقال آن فرهنگ کمک کنند.
وی افزود: هر چه خاطرات مستقیم و بدون واسطه توسط خود رزمندگان و افرادی که در آن دوران زندگی کردند و آن فرهنگ را تجربه کردند بیان شود تصویر شفاف‌تری ارائه می‌شود؛ چرا که فرهنگ دوران دفاع مقدس، سازندگی دارد و باعث رشد می‌شود و باید تلاش شود به فرهنگ دفاع مقدس از جنبه‌های مختلف پرداخته شود.
کبیری پور با بیان اینکه در جنگ شناختی امروز هم می‌توان از تجربیات دوران دفاع مقدس درس گرفت، خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس دارای اصول و چهارچوب‌هایی است که در همه جنگ‌ها از جمله جنگ سخت، جنگ نیمه‌سخت و جنگ نرم قابل‌استفاده است، مانند روحیه مقاومت، روحیه استکبارستیزی، روحیه تسلیم‌نشدن، ایستادگی تا آخرین قطره خون، ایثار، گذشت، برادری و تواضع از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس است که برای همه دوران‌ الگو است.
جانشین فرمانده سپاه قم تصریح کرد: اگر ویژگی‌های دوران دفاع مقدس در زمان حاضر ترویج پیدا کند کمک شایانی برای مقابله به جنگ ترکیبی، شناختی و پیچیده دشمن می‌کند و بسیاری از انحرافات که در جنگ شناختی دچار آن می‌شویم مرتفع می‌کند.
وی گفت: دوران طلایی دفاع مقدس بر عکس ماجرای غرب‌زدگی و مادی‌گرایی امروز پر از گذشت، ایثار، تلاش برای ساختن آخرت، فداکاری است، لذا امروز نیاز ما به این فرهنگ بیشتر است.
کبیری پور گفت: نسل امروز نسل اونس گرفته با دنیای دیجیتال است، پس برای اینکه ذائقه نسل جدید به‌راحتی مفاهیم ارزشمند دوران دفاع مقدس را بپذیرد باید آرایه‌های ادبی و هنری و ابزار امروزی بیشتر به کار گرفته شود و آن مفاهیم و ارزش‌ها را در قالب‌های مختلف هنری، رسانه‌ای، تصویری و دیداری بتوانیم به نسل جوان ارائه دهیم.
جانشین فرمانده سپاه قم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نکات در این زمینه شناخت دقیق ذائقه نوجوانان است؛ چون اگر به دنبال این باشیم که ذائقه را تغییر دهیم باتوجه‌به هجمه سنگین رسانه‌های بیگانه توفیق زیادی به دست نخواهیم آورد؛ اما می‌توانیم با استفاده از ذائقه شناسی و درک درست نیازها، علایق و سلایق نوجوانان و جوانان امروز محصولاتی تولید کنیم که به ذائقه آن‌ها نزدیک‌تر باشد.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند تنها زبان هنر است که می‌تواند خیلی از پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های زندگی شهدا و رزمندگان به‌ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم را به تصویر بکشید.
کبیری پور تأکید کرد: دوران دفاع مقدس که در قالب تصاویر و روایت میدان نبرد بیان می‌شود پر از ایثارگری‌ها و جانبازی رزمندگان اسلام است؛ اما پشت‌صحنه این ماجرا مادران و بانوانی بودند که این نسل را تربیت‌کرده و آماده ورود به میدان سخت و عظیم کردند. نقش زنان علاوه بر اینکه در پشتیبانی و امدادی پشت‌جبهه بود تربیت‌کننده حسینی نسل دوران دفاع مقدس بودند.
جانشین فرمانده سپاه قم عنوان داشت: امروز هم نشانگاه و نقطه آماج اصلی دشمن را ازبین‌بردن کانون اصلی تمدن‌سازی و فرهنگ‌سازی همه جوامع به‌خصوص جامعه ایران اسلامی است و می‌خواهد زنان جامعه را از هویت اصلی خودشان دور کند و او را تبدیل به یک کالا کرده و در راستای منافع شبکه‌های صهیونیستی و دنیای مادی قرار دهد.
کبیری پور ادامه داد: اگر بتوانیم زنان و دختران سرزمینمان را به وسیله این فرهنگ غنی و ویژگی‌های دوران دفاع مقدس حفظ کنیم، مطمئناً بانوان گرامی ما تربیت‌کننده نسلی خواهند بود که در مقابل شبه خون فرهنگی و جنگ شناختی جانانه مقاومت می‌کنند.
وی اضافه کرد: زنان امروز هم مثل گذشته می‌توانند تأثیرگذار باشند و باعث حفظ فرزندان و همسرانشان در جنگ شناختی امروز شوند؛ اما اگر بانوان خودشان در این عرصه دچار آسیب شوند قطعاً نسل بعدی تباه خواهند شد و ضربه سختی به کشور وارد خواهد شد.
کبیری پور اضافه کرد: حفظ عزت و کرامت زن باید جز راهبردهای اصلی مسئولان باشد تا نسل‌های بعدی در دامان پاک مادران این سرزمین، تربیت شوند و تمدن‌سازی کنند.
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45443
اخبار مرتبط

نظرات شما