مدیرعامل منطقه گردشگری دشت بهشت:

نبود گاز شهری مهم‌ترین‌ چالش دهکده تفریحی و اقامتی دشت بهشت است

مدیرعامل منطقه گردشگری دشت بهشت با اشاره به اینکه برای فاز اول این پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: علی‌رغم تأکید استاندار و تصویب گازرسانی به منطقه، نبود گاز شهری مهم‌ترین‌ چالش دهکده تفریحی و اقامتی دشت بهشت است.

امیرحسین میرحسینی، مدیرعامل منطقه گردشگری دشت بهشت در حاشیه بازدید خبرنگاران از منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت خلجستان قم که به مناسبت هفته گردشگری صورت گرفت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،با اشاره به این پروژه، اظهار داشت: بعد از گذشت ۱۰ سال از تأسیس منطقه گردشگری دشت بهشت در سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) امکان استفاده از دهکده تفریحی و اقامتی دشت بهشت به‌صورت آزمایشی صورت گرفت.

وی ادامه داد: رستوران، دریاچه، ماهیگیری، پیست دوچرخه‌سواری، واحدهای اقامتی و مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی از جمله‌ مکان‌های قابل‌استفاده در این مجموعه است.

میرحسینی با بیان اینکه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی فاز اول این دهکده تفریحی و اقامتی هزینه شده است، اظهار کرد: تا فروردین سال ۱۴۰۳ با ساخت ۵۰ واحد اقامتی گنبدی با قیمتی مناسب به شهروندان قمی خدمات ارائه خواهیم کرد.

وی گفت: پروژه تفریحی و اقامتی دشت بهشت ۱۱۸ هکتار است که از این میزان ۴۶ هکتار دولتی، ۱۸ هکتار خصوصی و ۵۲ هکتار حفاظتی است.

مدیرعامل منطقه گردشگری دشت بهشت نبود گاز شهری را از جمله مهم‌ترین‌ چالش‌های دهکده تفریحی و اقامتی دشت بهشت دانست و گفت: علی‌رغم تأکید استاندار و تصویب گازرسانی به منطقه، هنوز اقدامی انجام نشده است؛ امیدواریم با عنایت مسئولین استانی این امر مهم محقق شود تا در فصل سرما نیز دهکده تفریحی و اقامتی دشت بهشت میزبان گردشگران باشد.

مدیرعامل منطقه گردشگری دشت بهشت با اشاره به فاز بعدی این پروژه، گفت: در فازهای بعدی این دهکده مهم‌ترین پروژه که طراحی و آماده اجراست، ایجاد پل معلق است که در شکوفایی گردشگری استان قم بسیار مؤثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به آمادگی زیرساخت‌های آب و برق و تفکیک سایت، سرمایه‌گذاران استان قم می‌توانند در پیشبرد اهداف گردشگری به ما کمک کنند.

میرحسینی با اشاره به برنامه‌های آینده این دهکده افزود: برگزاری جشنواره برداشت زعفران به‌صورت خانوادگی، برگزاری ورزش‌های زمستانی همچون اسکی و جشنواره ریواس در اردیبهشت سال آینده از جمله برنامه‌های این دهکده تفریحی است.

وی با اشاره به اهمیت مسئله گردشگری، گفت: گردشگری و توسعه آن می‌تواند یکی از بهترین راهبردهای برای خروج از تحریم‌ها و افزایش درآمد کشور باشد که باید در کشور این موضوع جدی گرفته شود.

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/45550
اخبار مرتبط

نظرات شما