یادداشت؛

طوفان الاقصی و گفتمان مقاومت در جامعه اهل‌سنت

جبهه نبرد با کفار صهیونیست، ادبیات دینی حمایت از مردم فلسطین نیز در حال پوست‌اندازی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در منابع حدیثی اهل‌سنت، حدیثی از رسول خدا (ص) نقل شده که: «بر شما باد بر جهاد در راه خدا، و بهترین جهاد شما مرزداری است، و بهترین مرزداری در عسقلان است» عسقلان (صهیونیست‌ها «اَشکِلون» نامیده‌اند) شهر و بندری تاریخی در نزدیکی غزه (مسافت 21 کیلومتری) است. چنان‌که گاه در منابع تاریخی برای اشاره به شهر غزه، تعبیر «غزة عسقلان» به کار می‌رفته است.
آنچه این مطلب را اهمیت می‌دهد این است که تطبیق حدیث «أفْضَلُ رِبَاطِکُمْ عَسْقَلَانَ» بر مقاومت فلسطینی فهمی تازه در فضای گفتمانی حمایت از فلسطین است و چنین می‌نماید که ظفرمندی طوفان الأقصی نقش مهمی در فراگیرشدن بازخوانی و قرائت از این حدیث داشته است.
اگر تا پیش‌ازاین برتری مطلق نظامی رژیم صهیونیستی چندان به کسی اجازه نمی‌داد فلسطین را عرصه جهاد مسلمانان بخواند، حال ورق برگشته تا آنجا که عالمانی از اهل‌سنت حدیثی از پیامبر (ص) را که بر فضیلت جهاد در منطقه عسقلان تأکید دارد، بر مقاومت حماس تطبیق می‌دهند. این یعنی هم‌زمان با قدرت‌نمایی مجاهدان فلسطینی در جبهه نبرد با کفار صهیونیست، ادبیات دینی حمایت از مردم فلسطین نیز در حال پوست‌اندازی است و بحمدالله سخن از نصرت زبانی و مالی و دیپلماتیک مردم مظلوم فلسطین به شتافتن در جبهه جهاد در فلسطین در حال تغییر است.

حجت الاسلام غروی امام جمعه سلفچگان

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/45710
اخبار مرتبط

نظرات شما