رئیس دیوان عالی کشور:

خون شهدای غزه به آزادی قدس شریف ختم خواهد شد

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه وضعیت امروز غزه چهره واقعی صهیونیست و غرب را به دنیا نشان داده است، گفت: خون کودکان، زنان و شهدای غزه برای ما ارزشمند است و این خون برای جهان اسلام برکات و ثمرات بسیاری خواهد داشت و در نهایت به آزادی قدس شریف ختم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری عصر دیروز در جمع اساتید و هیأت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) قم، با بیان اینکه برای بیان بعد جنایت رژیم صهیونیستی نمی‌توان واژه‌ای پیدا کرد، اظهار کرد: فجایع امروز در غزه دل هر انسانی را به درد می‌آورد و انسان از این وضعیت شگفت‌زده می‌شود.

وی اضافه کرد: در قرآن کریم برخی معرفی می‌شوند که چشم دارند اما نمی‌بینند و گوش دارند اما نمی‌شنوند و این افراد از حیوانات هم بدتر هستند چراکه حیوانات از چارچوب و قواعدی که دارند فراتر نمی‌روند اما برخی که مدعی حقوق بشر هستند و شعار و فریاد تمدن آن‌ها گوش فلک را کر کرده است به حمایت همه جانبه از درنده بی‌شرف رژیم صهیونیستی می‌پردازند و نسبت به کشتار زنان و کودکان سکوت می‌کنند.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: اگر از افق دیگری به این حوادث نگاه کنیم متوجه می‌شویم کارهای خداوند بی‌حکمت نیست، در یک مقطع تاریخی وقتی به فرعون خبر دادند که بچه‌ای متولد می‌شود که کاخ تو را نابود می‌کند به همین علت فرعون مأمورها را به خانه‌ها می‌فرستاد تا هر پسری که به دنیا می‌آمد را بکشد اما خداوند متعال فرزندی را به دنیا آورد که به دست فرعون بزرگ شد و به مقابله با فرعون برخواست.

*پشت پرده حوادث غزه حکمت و تدبیر الهی است

وی ادامه داد: حوادث امروز غزه برای ما تلخ و ناگوار است اما پشت پرده این حوادث برای ما مهم است چراکه خداوند متعال همیشه دارای حکمت و تدبیر است و امیدواریم نتیجه این کشتارهای بی‌رحمانه آزادی سرزمین قدس از ظلم جنایتکاران رژیم صیونیستی باشد.

منتظری خاطرنشان کرد: یکی از آثار و برکات حوادث غزه این است که چهره واقعی مدعی حقوق بشر و دولت‌مردان دنیای غرب از اروپا گرفته تا آمریکا و انگلیس بیشتر برای جهانیان روشن شده است درحالی‌که انگشت اشاره انسان‌ها و بشریت به سمت مردم مظلوم فلسطین و لزوم حمایت از آنان است و این روزها تجمع‌های مختلف برای حمایت از مظلومان برپا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت امروز غزه چهره واقعی صهیونیست را به دنیا نشان داده است، مطرح کرد: خون کودکان، زنان و شهدای غزه برای ما ارزشمند است و این خون برای جهان اسلام برکات و ثمرات بسیاری خواهد داشت و در نهایت به آزادی قدس شریف ختم خواهد شد.

منتظری خاطرنشان کرد: رسالت دانشگاهیان بسیار سنگین است و در این شرایط موضوع تبیین حقایق اهمیت بسیاری دارد.

*دانشجویان با راهبردهای دشمن آشنا شوند

وی با بیان اینکه امروز بحث دشمن‌شناسی و به عبارتی شناخت راهبردها و برنامه‌های دشمن از مهم‌ترین موضوعات مورد نیاز جامعه است، اظهار کرد: دانشجویان باید نسبت به میدان درگیری آگاهی داشته باشند تا از تهاجم دشمن در امان باشند و برای تحقق این هدف دانشگاه‌ها رسالت مهمی را بر دوش دارند.

این مقام قضایی، تزلزل ایجاد کردن در اعتقادات را از فتنه‌های دشمن دانست و گفت: اساتید دانشگاه در بین دروس خود می‌توانند با تدبیر و ابتکار درس کمال و روبه سعادت رفتن را به دانشجویان بیاموزند.

منتظری گفت: امروز یکی از ابزارهایی که دشمن از آن استفاده می‌کند، جنسیت زن است، شما می‌دانید که در دنیای غرب برای ایجاد انحراف از جنسیت زن حداکثر استفاده را می‌کنند و این شعار پوچ، توخالی و فریبنده «زن، زندگی و آزادی» که ساخته و پرداخته افکار صهیونیست‌هاست را مطرح می‌کنند درحالی‌که این شعار محصولی جز هرزگی، ولنگاری و از هم پاشیدن کانون خانواده‌ها ندارد و این موضوع هم در آمارهای اجتماعی به خوبی قابل مشاهده است.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: امروز بشر غربی درگیر یک لجن‌زاری شده که نمی‌داند چطور خود را از آن در امان نگه دارد و ریشه آن هم دوری از معنویت و برداشتن همه حجاب‌های مورد نیاز زندگی انسان است، تصور غلط آنان این است که اگر حجاب‌های میان جنس زن و مرد را بردارند می‌توانند آزاد باشند درحالی که در هر دین، آیین و مذهب قواعدی وجود دارد که بر حفظ حجاب ها تاکید دارد اما فرهنگ غرب به دنبال برداشتن این حجاب‌هاست و نتیجه آن از بین رفتن کانون خانواده در غرب شده است، امروز وضعیت امنیت اخلاقی در غرب به زیر صفر رسیده است و فریاد بانوان غربی از این بی‌امنیتی بلند است.

وی از تهدیدهای ولنگاری در فضای مجازی برای جوانان و نوجوانان یاد و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از چندین سال قبل راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را مطرح کردند اما نسبت به هشدار ایشان توجه لازم را نداشتیم.

منتظری با بیان اینکه امروز دشمن برای جوانان، زنان، دختران، مردان و پسران ما نقشه‌های مختلفی را درنظر گرفته است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئله شبیخون فرهنگی را مطرح کردند و ما هم بارها می‌گفتیم که امروز یک دختر و پسر جوان در اتاق خوابش می‌تواند به شبکه‌هایی که برای اخلاق و ارتباطات هیچ حد و مرزی قائل نیستند، وارد شود اما باز هم برخی به این موضوعات بی‌توجه بودند.

*ولنگاری در فضای مجازی از عوامل تاخیر در ازدواج است

رئیس دیوان عالی کشور عنوان کرد: هر چند شرایط اقتصادی کشور برای ازدواج و تامین هزینه‌های پس از آن بسیار مطلوب نیست و کمی سخت است اما ما به واقعیت‌های دیگری که در جامعه وجود دارد نمی‌پردازیم که یکی از این واقعیت‌ها ارتباطات میان دختر و پسر و فضای مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که امروز در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند باید به صورتی تریبت شوند که در آینده معلم و استاد شوند و وجود آنان می‌تواند یک خاندان را هم متحول کند، همانطور که یک فرد فاسد هم می‌تواند تعدادی از جوانان و همراهان خود را به فساد بکشد.

منتظری با تاکید بر اینکه امروز یکی از آسیب‌های جدی برای جامعه ایران مسائل حوزه خانواده است، عنوان کرد: دعاوی خانواده که بیشتر هم منجر به طلاق می‌شود بخش قابل توجهی از پرونده‌های قضایی را به خود اختصاص داده است.

*14 شعبه دیوان عالی به پرونده‌های خانوادگی رسیدگی می‌کند

وی ادامه داد: ما در دیوان عالی کشور 46 شعبه فعال داریم و از این شعبات 14 شعبه فقط به مسائل خانواده اختصاص دارد و این نشان از حجم پرونده‌های این حوزه است البته که این هم فقط پرونده‌هایی است که به دیوان عالی کشور می‌آید و بخش دیگری از پرونده‌ها به بخش‌های دیگر می‌رود.

رئیس دیوان عالی کشور عنوان کرد: ما برای رفع تهدیدهای امروز باید هم‌افزایی با بخش‌های دیگری را دنبال کنیم تا بتوانیم به کاهش آمار یا حداقل به جلوگیری از رشد آمار برسیم و در این راستا دانشگاه‌ها هم می‌توانند در تربیت، تدریس و انسان‌سازی نقش مهمی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هر جایی که ارتباط میان دانشگاه و حوزه‌های مختلف کاری از جمله صنعت، بازار، فرهنگ، اخلاق، خانواده و حقوق رقم زده شده است ما شاهد پیشرفت هستیم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45870
اخبار مرتبط

نظرات شما