مدیر روابط‌عمومی اورژانس ۱۱۵ قم خبر داد:

مسمومیت ۴۷ نفر با استنشاق گاز مونوکسید کربن در قم

مدیر روابط‌عمومی اورژانس ۱۱۵ قم گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز علی‌رغم این‌که هنوز به درجه سرمای بالا نرسیده‌ایم و استفاده از وسایل گرمایشی شروع نشده است ۴۷ نفر با گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند که دو نفر نیز فوت کردند.

مسعود عبدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: گاز مونوکسید کربن گاز بسیار خطرناکی است که از سوختن ناقص به وجود می‌آید گازگرفتگی با مونوکسید کربن علایم خفیفی مانند سردرد، خستگی، تهوع، استفراغ دارد و هرچقدر این علایم بیشتر شود شدت مسمومیت افزایش پیدا کرده و به سمت تنگی نفس حرکت می‌کند در نهایت منجر به اغما و کما شده و اگر به این فرد رسیدگی نشود باعث مرگ وی می‌شود.

مدیر روابط‌عمومی اورژانس استان قم ادامه داد: اگر با فردی که با مونوکسید کربن دچار مسمومیت شد است مواجه شدیم باید اقدامات اولیه‌ای را قبل از رسیدن نیروهای امدادی انجام دهیم، در ابتدا وسیله گرمازا که گاز مونوکسید کربن از آن ساطع می‌شود را خاموش کنیم سپس فرد مصدوم را با حفظ شرایط ایمن خودمان از محل خارج کنیم، درب و پنجره‌های محل موردنظر را باز بگذاریم و به‌سرعت با مراکز امدادی ازجمله اورژانس و آتش‌نشانی تماس بگیریم.

وی گفت: اگر برایمان محرز شد که مسمومیت با گاز مونوکسید کربن انجام‌شده اگر به کپسول اکسیژن دسترسی داشتیم حتماً از آن برای بیمار استفاده کنیم.

عبدی تصریح کرد: در طول سال گذشته ۲۲۳ نفر از شهروندان قمی با گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند که از این تعداد ۱۷۰ نفر بعد از دریافت کمک‌های اولیه توسط تیم‌های اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شدند، ۴۹ نفر از این مصدومان در محل حادثه کمک‌های اولیه کارشناسان فوریت‌های پزشکی را دریافت کرده‌ و بهبودی حاصل شد و متأسفانه ۴ نفر نیز فوت کرده بودند.

مدیر روابط‌عمومی اورژانس ۱۱۵ استان قم عنوان داشت: از ابتدای سال جاری تا امروز علی‌رغم این‌که هنوز به درجه سرمای بالا نرسیده‌ایم و استفاده از وسایل گرمایشی شروع نشده است ۴۷ نفر با گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند از این تعداد ۲۳ نفر بعد از اقدامات اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند ۲۲ نفر درمان‌هایی را در محل دریافت کرده و نیازی به انتقال به مراکز درمانی نداشتند و متأسفانه ۲ نفر یک خانم ۳۵ساله و یک دختر ۱۳ساله  نیز جان باختند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/45991
اخبار مرتبط

نظرات شما