مرجع تقلید شیعیان:

کشورهای اسلامی آرایش جنگی برابر رژیم صهیونیستی بگیرند

آیت‌الله حسین نوری همدانی گفت: رژیم صهیونیستی از هیچ جنایتی علیه‌ مردم بی‌دفاع غزه فروگذار نکرده و سازمان‌های بین‌المللی نیز سیاست سکوت و حمایت از این رژیم سفاک را در پیش گرفته‌اند، از همین روی وحدت کشورهای اسلامی و تشکیل جبهه واحد مقاومت و اتخاذ آرایش جنگی بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا » به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله نوری همدانی، وی در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد الحیدری، رئیس توجیه العقائدی حشدالشعبی، خاطرنشان کرد: عراق از مراکز مهم فقهی و تاریخی جهان اسلام می‌باشد.
آیت‌الله نوری همدانی با مهم دانستن فتوای آیت‌الله سیستانی در تشکیل حشدالشعبی و تمجید از مجاهدت‌های نیروهای مخلص و مؤمن حشدالشعبی، با اشاره به آیه هفتم سوره مبارکه محمد "یاأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدَامَکُم" گفت: اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری خواهد کرد؛ این شرط خداوند است. امروز دشمن می‌کوشد ما را مجبور به تبعیت از خود نماید تا از هر گونه حرکت و قیام علیه منافع خود جلوگیری کند. هرچند این خیال باطلی است لیکن ما باید همیشه بیدار و هوشیار باشیم و توانمندی‌های خود را بیش‌ازپیش ارتقا داده و نقاط ضعف را ترفیع نماییم.
این مرجع تقلید گفت: اگرچه آتش‌بس فرصتی است مغتنم برای تأمین نیازهای اساسی مردم مظلوم غزه ولی نباید از حیله و توطئه دشمن صهیونیستی غافل شویم؛ چراکه آنها به هیچ اصول اخلاقی و انسانی پایبند نیستند و مرتب آتش‌بس را نقض می‌کنند و با شهرک‌سازی سعی در ادامه اشغالگری دارند.
وی ادامه داد: رژیمی که زنان، کودکان، سالمندان، خودروهای امدادی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و حتی خبرنگاران را به‌راحتی مورد هدف قرار می‌دهد به‌هیچ‌وجه مشروع و قابل‌اعتماد نیست.
آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: حشدالشعبی عراق یکی از اعضای بسیار بیدار و هوشیار محور مقاومت است که با فتوای مرجعیت و مساعدت مردم عراق تشکیل شد و با هدایت افرادی همانند شهید سلیمانی و ابومهدی پیشرفت کرد. ما در کنار شما خواهیم ایستاد؛ چراکه دشمن ما مشترک است. امروز که نظام استکبار جهانی در برابر اسلام و موازین آن قیام کرده، باید بر تکیه بر قرآن کریم، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه علیه آن قیام کنیم.
استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه بر اهمیت و لزوم تبعیت از مرجعیت تأکید کرد و افزود: مسئله تبعیت از مرجعیت بسیار حائز اهمیت است و از جمله نکاتی که نباید از آن غافل بود، اشاعه و ترویج فرهنگ شهادت است، فرهنگ شهادت چشمه همیشه جوشان حقیقت و کمال است.
وی ادامه داد: منابع روایی و فقهی ما همواره بر این مسئله بسیار تأکید دارند، چنان‌که حضرت امیرالمؤمنین علی «ع» در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه خطاب به مالک‌اشتر می‌فرمایند ازخداخواسته‌ام تا مرگ من و تو را در شهادت قرار دهد و یا حضرت امام سجاد «ع» در صحیفه سجادیه شهادت به صیوف الاعداء را از خداوند آرزو می‌نماید.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین الحیدری ضمن بیان نقش مرجعیت و شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهندس در تشکیل و تثبیت حشدالشعبی، اهداف و برنامه‌های پیشروی این نیروی محور مقاومت را تشریح کرد.
حشدالشعبی فرصتی برای اتحاد ملت ایران و عراق بود
همچنین به گزارش روابط‌عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری شامگاه پنجشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد الحیدری، رئیس توجیه العقائدی حشدالشعبی، اظهار داشت: امروز شهرت حشدالشعبی تنها محدود به عراق نیست؛ بلکه این گروه مردمی به یک شهرت جهانی تبدیل شده است و آیه «أُسِّسَ عَلَی التَّقْوی» مصداق حشدالشعبی در قرآن است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حشدالشعبی فرصتی برای اتحاد ملت ایران و عراق بود، گفت: حشدالشعبی با حضور مرجعیت، تأییدات مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی امروز در جایگاهی قرار دارد که ملت ایران و عراق در مقابل توطئه‌های طراحی شده دشمنان، با اتحاد با آنها مقابله می‌کنند.
رئیس جامعه مدرسین با بیان اینکه شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس دو رکن اصلی اقدامات و راه‌اندازی حشدالشعبی بودند، ابراز داشت: تأثیرگذاری شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بیش‌تر از حیات آنها بود.
حسینی بوشهری ابراز کرد: باتوجه‌به دوران جنگ هشت‌ساله بین ایران و عراق که توسط دشمنان راه‌اندازی شد، خداوند فرصت ایجاد اتحاد این دو ملت و مقابله با توطئه‌گران را فراهم کرد.
رئیس جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: در زمان ورود در عرصه مبارزاتی، گاهی اوقات هیجانات و شور بر افراد حاکم می‌شود؛ اما وظیفه ما این است که این شور و شعور را به سلسله مبانی اعتقادی تبدیل کنیم.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46323
اخبار مرتبط

نظرات شما