رئیس سازمان برنامه‌وبودجه:

رشد اقتصادی با اتکا به اقتصاد دانش‌بنیان حاصل می‌شود

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در جمع نخبگان و اساتید دانشگاه قم ضمن اشاره به ظرفیت‌های چشمگیر دانشگاه‌های کشور بر رشد اقتصادی با اتکا به اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در جمع نخبگان و اساتید دانشگاه قم ضمن اشاره به ظرفیت‌های چشمگیر دانشگاه‌های کشور بر رشد اقتصادی با اتکا به اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: دولت متکی بر ظرفیت‌های مردمی است و در بین مردم به لحاظ تأمین مالی، تولید و مدیریت باید ظرفیت‌های مردمی را فعال کنیم.
وی ادامه داد: در برنامه هفتم و در فصل آموزش عالی احکام خوبی پیش‌بینی‌شده است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها استفاده بهتری ببریم.
داوود منظور با بیان اینکه سند‌های ایجاد شده از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و اندیشکده‌ها را ما علاقه‌مند هستیم مرور، بکار گیری و پیگیری کنیم گفت: ما آماده استفاده و به‌کارگیری از نظرات و انتقادات در خصوص برنامه هفتم هستیم تا از ظرفیت‌های علمی بهره بگیریم.
وی اضافه کرد: برنامه هفتم نقاط قوت و ضعف و قابل‌بهبود زیادی دارد و این برنامه به سند‌های پشتیبان و سند‌های و مکمل مرتبط شده است و دولت بر اساس برنامه هفتم مکلف شده سند‌های مکمل را تولید کند.
رئیس سازمان برنامه، رسیدگی به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی را مسئله مهمی عنوان کرد و گفت: این صندوق‌ها نیاز به اصلاح دارند و در مورد صندوق‌ها چندین سند قرار است برای اصلاح صندوق‌ها تدوین شود.
وی ادامه داد: مولدسازی دارایی‌های صندوق‌های بازنشستگی از جمله سند‌ها و برنامه‌های مولدسازی در زمینه صندوق‌ها است که در دست پیگیری قرار دارد.
منظور با اشاره به اینکه اقتصاد ملی در جهت رشد و توسعه است و باتوجه‌به ظرفیت‌ها رشد توسعه فعال‌تر خواهد شد و تولید بهتر و اشتغال پایدار‌تر را ایجاد خواهیم کرد گفت: اعتبارات محرومیت‌زدایی توانسته طرح‌های مهمی در حوزه آبخیزداری مدرسه‌سازی و آب‌رسانی از طریق حلقه‌های میانی در مناطق محروم صورت دهد و حدود ۱۰ همت اعتبار هنوز باقی‌مانده که آماده‌ایم این اعتبار را به حلقه‌های میانی برای محرومیت‌زدایی اختصاص دهیم.
همچنین با حضور آقای منظور در دانشگاه قم فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب دانشگاه قم با ظرفیت ۴۰۰ مترمکعب در روز و هزینه ۳ میلیاردتومانی به بهره‌برداری رسید.
تصفیه‌خانه فاضلاب قم با ظرفیت هزار مترمکعب در روز است که با اعتبار ۶ میلیارد تومان راه‌اندازی شده و قرار است آب تصفیه شده برای آبیاری ۳۰ هکتار فضای سبز دانشگاه استفاده شود.
 


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46324
اخبار مرتبط

نظرات شما