مدیر حوزه‌های علمیه:

امربه‌معروف از افضل فضائل است

مدیر حوزه‌های علمیه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را از افضل فضائل دانست و گفت: ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید میان نیروهای مختلف و متعدد آمر به معروف، شبکه‌سازی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا » به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر گرجی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم، ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س)، اظهار کرد: باید ابراز و احساس هم‌بستگی با مردم مظلوم فلسطین داشته باشیم و برای نابودی رژیم اسرائیل دعا کنیم.

وی با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، افضل فضائل است، مطرح کرد: زمینه‌سازی، پشتیبانی و فعال‌کردن ظرفیت امربه‌معروف ارزش خاصی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز با امواج ضد فرمان‌های الهی مواجه هستیم، عنوان کرد: دشمن تمرکز ویژه‌ای در این عرصه دارد و فعالیت در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دشوار شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌زمان تلاش برای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با گسترش گفتمان انقلاب اسلامی ارزشمند است، خاطرنشان کرد: چهارمین ارزش نیز تلاش برای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در شهر قم که شهر اهل‌بیت (ع) نام‌ دارد، است.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه این ارزش‌ها باید برای آمران به معروف نیز تبیین شود، تصریح کرد: اقدام علمی، آسیب‌شناسی و نکته‌سنجی علمی باید متناسب با فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه هر اقدامی که علمی باشد، ارتقا پیدا کرده و اثرگذار خواهد بود، یادآور شد: مطالعات اجتماعی، موردی و معطوف به مقام عمل، اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه رویکرد علمی سنجیده و مطابق با موازین دینی اهمیت دارد، ابراز کرد: متأسفانه در عرصه این رویکرد تلاش و هزینه نمی‌شود.

وی با تأکید بر هماهنگی و هم‌بستگی نیروها در میدان عمل، بیان کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید میان نیروهای مختلف و متعدد آمر به معروف، شبکه‌سازی ایجاد کند.

اعرافی با اشاره به اینکه کادرسازی و نیروسازی برای سپاه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر واجب است، اظهار کرد: امربه‌معروف نیازمند سپاه ویژه‌ای است که این عملیات را به‌پیش ببرد.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری به‌ویژه از مسئولان اقدام درستی است، مطرح کرد: باید این مطالبه‌گری و گروه‌های فعال مردمی در مطالبه‌گری ساماندهی شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ارتباط ستاد با حوزه در نقاط متعددی است، عنوان کرد: در حوزه ستادهای راهبری متعددی وجود دارند که ارتباط بسیاری با موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دارند.

وی با بیان اینکه طرح‌های مختلف حوزوی نیز امکان همکاری دارند، تصریح کرد: مدارس و مراکز حوزه نیز به طور ویژه می‌توانند پای‌کار امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باشند.

اعرافی با اشاره به اینکه باید فرهنگ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را برای نسل جوان دلپذیر کنیم، خاطرنشان کرد: برای این اقدام باید مطالعه داشته باشیم و به دنبال روش‌های جذاب باشیم.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46338
اخبار مرتبط

نظرات شما