بی‌توجهی به فراخوان‌های امپراتوری دروغ؛

درس‌های پر از آرامش در سالگرد اغتشاشات

در سالگرد اغتشاشات نیز این رسانه‌ها به دنبال ایجاد اغتشاشاتی مشابه سال گذشته بودند؛ اما نکته قابل‌توجه این‌که هیچ‌کس به فراخوان‌های این رسانه‌ها توجهی نکرد و تقریباً سالگرد اغتشاشات کاملاً با سکوت و آرامش در کشور همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  در هیاهوی اتفاقات عادی در جامعه ایران و جهان نکته‌ای که شاید کم‌تر به چشم می‌آید این است که در سالگرد اغتشاشات رسانه‌های دشمن نه‌تنها نتوانستند به اهداف خود برسند؛ بلکه یکی پس از دیگری تلویحاً و یا مستقیماً اشاره به شکست کرده‌اند.
 به یاد داریم که سال گذشته دشمن با تسلط بر فضای مجازی توانسته بود دروغ و حقیقت را چنان در هم آمیزد که تشخیص آن سخت بود و در میان غفلت مسئولان برخی از جوانان که تعداد آن‌ها اندک بود نیز فریب خوردند، دشمن در آن سال چنان فضای دروغ رسانه‌ای راه انداخته بود که حرف از انقلابی مشابه انقلاب سال ۵۷ به میان می‌آورد شاید در روزهای اول این اغتشاشات برخی از جوانان که افکار آن‌ها زیر سلطهٔ این رسانه‌ها بود باور کرده بودند که قرار است انقلابی رخ دهد.
 اما کم‌کم باگذشت هفته‌ها و ماه‌ها وقتی مشاهده کردند آنچه را آن‌ها می‌گویند با آنچه آن‌ها در کف جامعه می‌بینند بسیار فاصله وجود دارد تقریباً اعتماد این جوانان از این رسانه‌ها سلب شد تا جایی که همین‌ها که یک روز این رسانه‌ها را منبع رفتار خود قرار می‌دادند خودشان در فضای مجازی معترض آن‌ها شده‌اند که ما را فریب دادید.
 در سالگرد اغتشاشات نیز این رسانه‌ها به دنبال ایجاد اغتشاشاتی مشابه سال گذشته بودند؛ اما نکته قابل‌توجه این‌که هیچ‌کس به فراخوان‌های این رسانه‌ها توجهی نکرد و تقریباً سالگرد اغتشاشات کاملاً با سکوت و آرامش در کشور همراه بود.
 نکته‌ای که نباید از آن غافل شد این است که افشاگری رسانه‌های داخلی و جهاد تبیین بسیاری از مسائل را برای مردم و جوانان آشکار کرد، فرصتی که نباید از دست داد و به این جهاد تبیین در موضوعات مختلف که ممکن است باعث ایجاد فضای غبارآلود شود ادامه داد.
از طرفی وقتی مشاهد می‌کنیم که رسانه‌های معاند هم‌زمان با جنگ غزه اعلام تعطیلی می‌کنند مشخص است که این‌ها ازنظر مالی از کجا حمایت می‌شدند که با این شرایط اعلام تعطیلی می‌کنند وقتی اربابان مشغول جنگ نظامی هستند هزینه برای پرداخت به جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران را ندارند.
 فضای به وجود آمده را نباید از دست داد وقتی مشاهده می‌کنیم که حتی مخاطبان این رسانه‌ها در تماس تلفنی با آن‌ها نسبت به رفتارشان معترض می‌شوند این نیروها اکنون تبدیل به نیروهای خاکستری شده‌اند که باید جذب کشور خودمان شوند؛ اما گویا مسئولان فرهنگی هنوز در غفلت به سر می‌برند.
باید فضای مجازی مدیریت شود؛ اما گاهی مشاهده می‌شود که مدیریت برخی از شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز از دست صاحبان آن خارج شده است که نشان از عدم عزم جدی برای آن است.
آرامش در سالگرد اغتشاشات و شکست امپراتوری دروغ نباید باعث فریب شود؛ بلکه باید از آن به‌عنوان فرصت استفاده کرد و زمینه مقابله با هجمه‌های احتمالی پیشرو که ممکن است با دیگر رسانه‌های نوظهور معاند آغاز شود را آماده کرد.

مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46585
اخبار مرتبط

نظرات شما