دو‌ سهمیه قطعی، دو فرصت باقی‌مانده؛

توازن در تکواندوی ایران برقرار شد!

مهران برخورداری با کسب دومین سهمیه المپیک در تکواندو فشار را از روی شانه‌های یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی کشور کم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اولین سهمیه المپیک در رشته تکواندو را ناهید کیانی همین چند وقت اخیر کسب کرده بود و حال مهران برخورداری در منهای ۸۰ کیلوگرم بین زنان و مردان در کسب جواز حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس توازن بخشید.

  تکواندو در بخش زنان با مبینا نعمت‌زاده و در بخش مردان یک فرصت دیگر در رقابت‌های قاره‌ای در اختیار دارد تا بتواند با تیمی چهارنفره راهی پاریس شود.

  در تاریخ بازی‌های المپیک به‌غیراز بازی‌های ۱۹۹۲ بارسلون که تکواندو با فریبرز عسگری و رضا مهمان‌دوست موفق شد در دوره‌ای که مدال‌های این رشته آزمایشی محسوب می‌شد دو مدال برنز کسب کند، هادی ساعی، یوسف کرمی، محمد باقری‌معتمد و کیمیا علیزاده موفق شدند دو طلا، یک نقره و سه برنز را بر گردن آویزند.

  نکته جالب اینکه هادی ساعی با کسب دو مدال طلا و یک برنز از سه المپیک دو هزار سیدنی، ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن با احتساب سال ۲۰۲۴ شانزده سال عنوان پرافتخارترین ورزشکار المپین ایران را به تکواندو اختصاص داد.
  رکوردی که تنها حسن یزدانی در ۲۰۲۴ پاریس در صورت کسب مدال طلا می‌تواند آن را از چنگ تکواندو و هادی ساعی درآورد.

  مهران برخورداری تکواندوکار ۲۳ساله کشورمان سهمیه دوم المپیک پاریس ایران را با کسب مدال طلای فینال گرند اسلم چین به میزبانی شهر ووشی از آن خود کرد.
  او در مرحله اول این گرند اسلم فروردین ۱۴۰۲ در همین شهر ووشی موفق شده بود مدال نقره را بر گردن آویزد.




انتهای پیام/


منبع:ورزش پارسی
http://qomefarda.ir/46648
اخبار مرتبط

نظرات شما