آیت‌الله نوری همدانی:

هرگونه معامله و کمک به رژیم صهیونیستی حرام است+سند

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتائی گفت: هرگونه معامله و کمک چه با واسطه و چه بدون واسطه نسبت به رژیم صهیونیستی حرام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» متن سؤال جمعی از طلاب رزمنده در خصوص معامله با رژیم صهیونیستی از مرجع عالی‌قدر آیت‌الله نوری همدانی و پاسخ ایشان بدین شرح است:
 محضر مرجع عالی‌قدر جهان اسلام حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی دامت‌برکاته
 با آغاز جنگ حماس و رژیم صهیونیستی متأسفانه برخی دولت‌های منطقه از طریق پایگاه‌ها و سازه‌های صادراتی و بنادر کشورهای اسلامی انرژی و مواد غذایی و حتی سوخت جنگنده‌های رژیم کودک کش اسرائیلی را صادر و تأمین می‌کنند.
 لذا باتوجه‌به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه ای (مدظله‌العالی) با صراحت فرمودند: راه صدور نفت به رژیم صهیونیستی باید بسته شود از مطالبات جدی آحاد مردم شیعه و اهل‌تسنن از کشورهای عربی اسلامی و خصوصاً کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی قطع روابط خود با رژیم نامشروع صهیونیست‌ها و متوقف‌ساختن صادرات و عرضه نفت، گاز و غذا به این حکومت جعلی است. کشورهای اسلامی در این برهه تاریخی و تعیین‌کننده می‌توانند با هوشیاری و عمل به وظیفه اسلامی انسانی خود با قطع شریان‌های تأمین انرژی و کالا برای رژیم صهیونیستی برای همیشه این غده سرطانی را از صفحه روزگار محو و نابود کنند.
 لذا از باب تکلیف شرعی همگان وظیفه داریم که با ارائه و طرح سؤالات شرعی ذیل به محضر مراجع عظام تقلید در جهان اسلام، و اخذ فتاوای مربوطه آنها را در شبکه‌های داخلی و خارجی به طور وسیع با زبان‌های زنده دنیا انتشار دهیم.
 ۱.بر حسب اطلاعات موثق درحالی‌که رژیم صهیونیستی اسرائیل در حال جنگ و دشمنی با مسلمانان است. از بعضی کشورهای اسلامی سوخت و مواد غذای به اسرائیل صادر می‌شود حکم شرعی اسلام در باره این معامله چیست؟
 ۲.در شرایط جنگ و دشمنی اسرائیل با ملت‌های مسلمان از پایگاه‌های آمریکا که در منطقه و برخی کشورهای اسلامی قرار دارند. سلاح‌های جنگی به‌سوی اسرائیل بارگیری و حمل می‌شود حکم شرعی این اقدام چیست؟ لطفاً وظیفه مسلمانان در کشورهای مذکور را بیان فرمایید؟
 ۳.حکم شرعی معامله با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی شرکت‌های تولیدی و تجاری که با رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل روابط تجاری دارند یا از سود معاملات خود به اسرائیل کمک مالی می‌کنند چیست؟ آیا معامله با آنها جایز است؟ خرید محصولات آنها چگونه است؟
با تشکر فراوان
 جمعی از طلاب رزمنده

  بسمه‌تعالی
 سلام‌علیکم
 در همه مواردی که مرقوم فرمودید هرگونه معامله و کمک چه باواسطه و چه بدون واسطه نسبت به رژیم صهیونیستی حرام است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46864
اخبار مرتبط

نظرات شما