قم فردا گزارش می‌دهد؛

چرا تیرهای دشمن به سمت شهید سلیمانی به سنگ می‌خورد؟

تحلیل‌های دشمن قبل از شهادت حاج‌قاسم نشان از محبوبیت وی در بین مردم ایران داشت؛ اما به نظر دچار اشتباه محاسباتی سختی شدند که تصور کردند این محبوبیت بعد از حذف و شهادت وی از بین خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» چهار سال از شهادت حاج‌قاسم سلیمانی می‌گذرد مردی که به‌عنوان قهرمان ملی و بین‌المللی در قلب مردم ایران و آزادی‌خواهان جهان ماندگار شد روز تشییع حاج‌قاسم سلیمانی در ایران بیش از ۴۰ میلیون نفر در سراسر ایران حضور پیدا کردند دشمنان در ابتدا این موضوع را ناشی از احساسات و عواطف آنی مردم تلقی می‌کردند.

 با وجود برگزاری مراسم‌های سالگرد و دیگر مراسم‌ها در طول این چهار سال که به یاد حاج‌قاسم سلیمانی توسط اقشار مختلف برگزار می‌شد دشمن تصور می‌کرد مردم کم‌کم حاج‌قاسم را فراموش خواهند کرد و در چهارمین سالگرد شهادت وی مزار وی زائر زیادی نخواهد داشت؛ اما مشاهده کردیم که روز ۱۳ دی سال جاری حجم انبوه مردم در مسیر گلزار شهدای کرمان و گلزار شهدای کرمان حضور داشتند و با وجود حادثه تروریستی این روز چند ساعت بعد از حادثه و روزهای بعد از حادثه و در تشییع شهدای حادثه تروریستی کرمان مردم همچنان پای قهرمان خودشان حاج‌قاسم سلیمانی و گرامیداشت یاد وی ماندند.

در این زمینه رئیس دانشگاه صنعتی قم  در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: در دوره‌ای که با یک پدیده جهانی عجیب‌وغریب و صهیونیستی مواجه بودیم به نام داعش که اسلام دروغین را به نمایش می‌گذاشتند پدیده داعش تبدیل به یک آتش فراگیر در منطقه خاورمیانه شده بود که با تحریکات دنیای غرب به‌ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا در حال انجام جنایت بود.

وی ادامه داد: در آن شرایط که سنگرهای مختلف کشورها اسلامی در منطقه خاورمیانه اشغال می‌شد و اسلام دروغین نگاه‌ها را نسبت به مسلمانان منفی می‌کرد قهرمان ملی و بین‌المللی ما حاج‌قاسم سلیمانی وارد میدان می‌شود و با حداقل امکانات و تجهیزات و نیروها و باتدبیر و درایت سکان‌داری می‌کند، چنین قهرمانی هرگز از قلب و ذهن مردم پاک نخواهد شد.

حاج قاسم قبل از شهادت در رسانه‌های غربی

البته حاج‌قاسم سلیمانی حتی قبل از شناخته‌شدن و حضور در رسانه‌ها بین مردم ایران تبدیل به یک قهرمان شده بود و در خارج از ایران شناخت دشمنان به حاج‌قاسم بیشتر بود و شاید بتوان گفت برای اولین‌بار این رسانه‌های دشمن بود که حاج‌قاسم و نقش وی در خاورمیانه را برای مردم معرفی کرد.

دکستر فیلکینز» نویسنده مجله آمریکایی نیویورکر در گزارش بیش از ۱۰ هزار کلمه‌ای‌اش در معرفی این فرمانده ایرانی، به او لقب «فرمانده سایه‌ها» (Shadow Commander) یا «فرمانده پنهان» را داد، این لقب سپس بارهاوبارها در رسانه‌های دیگر از مجله آمریکایی آتلانتیک گرفته تا خبرگزاری فرانس ۲۴ فرانسه و جاهای دیگر تکرار شد تا بر نقش نسبتاً پنهان قاسم سلیمانی به‌عنوان «فرمانده ایرانی‌ای که دارد خاورمیانه را بازطراحی می‌کند» تأکید شود.

رسانه‌های غربی به ساخته‌شدن تصویر سلیمانی به‌عنوان یک مغز متفکر دارای نبوغ با این که او مرتکب خطاها و ناکامی‌هایی می‌شد کمک کردند. در رسانه‌های بین‌المللی، به‌عنوان «فرماندهٔ سایه» توصیف می‌شد. مؤسسه امریکن انترپرایز در گزارشی که سال ۲۰۱۱ منتشر کرد، بیان کرد که او به‌عنوان یک «قهرمان جنگ» و «میهن‌پرست» شناخته شده بود که جان خود را برای به‌حداقل‌رساندن تلفات نیروهایش در جنگ ایران و عراق به خطر می‌انداخت.

 نیویورک‌تایمز در سپتامبر ۲۰۱۳ او را به‌عنوان «دشمنی که هم مورد تنفر و هم مورد تحسین است» توصیف کرد، هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک در نسخه بین‌المللی خود در ۳ دسامبر ۲۰۱۴ تصویری از قاسم سلیمانی را بر روی جلد خود چاپ کرد و در کنار تصویر وی بر روی جلد خودنوشت: «اول با آمریکا می‌جنگید، الان داعش را درهم می‌کوبد، او فرد باهوشی و عاشق جنگ است و خودش هم می‌داند که زبده این کار است.»

نظرسنجی تلفنی دانشگاه مریلند از مردم ایران از سال ۲۰۱۶ میلادی اقدام به پرسش از محبوبیت چهره‌های سیاسی و اجتماعی نموده است که بر اساس آن سلیمانی همیشه در صدر قرار داشته و در سال ۲۰۱۸، ۸۳٪ از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی دربارهٔ سلیمانی دیدگاه مثبت داشته‌اند.

باوجوداینکه تحلیل‌های دشمن قبل از شهادت حاج‌قاسم نشان از محبوبیت وی در بین مردم ایران داشت؛ اما به نظر دچار اشتباه محاسباتی سختی شدند که تصور کردند این محبوبیت بعد از حذف و شهادت وی از بین خواهد رفت.

حقیت جمله رهبری آشکار شد

به همین منظور مقام معظم رهبری در همان روزهایی شهادت حاج‌قاسم فرمودند شهید سلیمانی خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است شاید آن زمان بسیاری از افراد این کلام را درک نکردند؛ اما در طول زمان و گسترش توجهات به راه حاج‌قاسم سلیمانی در داخل ایران و کشورهای جهان حقیقت صحبت رهبر معظم انقلاب آشکارتر شد.

ترس از شهید سلیمانی که سرنخ آن در اتاق فکر رژیم صهیونیستی بود از حذف مطالب مربوط به حاج‌قاسم سلیمانی حتی به‌اندازه یک عکس از اینستاگرام و توییتر شروع شد؛ اما موفق نبود؛ زیرا همچنان تفکر و مکتب حاج‌قاسم در جهان در حال گسترش بود و به انجام عملیات تروریستی و قتل‌عام زنان و کودکان در کرمان رسید.

تقریباً به نظر همه کارشناسان سیاسی حادثه تروریستی کرمان هم نمی‌تواند مردم را از مسیر حاج‌قاسم دور کند،

رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: حضور مردم کنار مزار حاج‌قاسم سلیمانی نیز خاری در چشم دشمنان است به همین منظور دشمنان اقدام به کشتار زنان و کودکان بی‌گناه کردند که مطمئن باشید این اتفاق و حادثه تروریستی بی‌پاسخ نخواهد ماند، همین حضور مجدد مردم بعدازاین حادثه خودش گویای این است که مردم ما دست از این مسیر و این منش و از نهضتی که حاج‌قاسم شروع کرده که نهضت مقاومت است برنمی‌دارند.

همچنین رئیس دانشگاه پیام‌نور قم با اشاره به حضور مجدداً مردم در گلزار شهدای کرمان بعد از حادثه تروریستی، گفت: زیارت حاج‌قاسم، تعظیم آرمان‌ها و اندیشه‌های او است، لذا زیارت او یعنی تربیت نسلی با شاخص‌های او به همین خاطر دشمن از زائران او و زیارت او نیز می‌ترسد، اما همین دشمن ترسو هنوز ملت ایران را به‌درستی شناخته است.

نکته قابل‌توجه این است که بعد از شهادت حاج‌قاسم ابعاد شخصیتی و بسیاری از فعالیت‌های او که به دلیل ملاحظات امنیتی در زمان حیات وی قابلیت رسانه‌ای و عمومی شدن نداشت در حال رسانه‌ای شدن است.

نقش حاج قاسم در طوفان الاقصی

امروز تونل‌های غزه به مانعی جدی برای پیشروی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه تبدیل شده است که بعد از چهار سال از شهادت حاج‌قاسم، احمد عبدالهادی نماینده حماس در لبنان برای نخستین‌بار به‌طوری رسمی اعلام کرد که حاج‌قاسم سلیمانی چند بار به غزه سفرکرده است و ایده تونل‌ها  فکرِ حاج‌قاسم سلیمانی و  عماد مغنیه بود.

شیخ هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، چندی پیش در گفت‌وگو با برنامه «لقاء خاص» شبکه خبری العالم که به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حاج ابومهدی المهندس معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق انجام شد، تأیید کرد که شهید حاج‌قاسم سلیمانی از فلسطینیان حمایت و پشتیبانی تسلیحاتی کرد و توانمندی، امکانات و تجربیات را در اختیار فلسطینیان قرارداد و روحیه آنها را بالا برد و در سایه این اقدامات، رزمندگانِ قهرمانِ مقاومت فلسطین اکنون در حال نبرد با دشمن صهیونیست هستند.

همچنین «سفر الصوفی» مدیر دفتر رهبر انصارالله یمن با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تقدیر از زحمات وی، از نقش والای شهید سلیمانی در توسعه توانمندی‌های نظامی محور جهاد و مقاومت با کمال احترام یادکرد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47022
اخبار مرتبط

نظرات شما