آیت الله مکارم شیرازی:

قرآن و روایات نسخۀ رهایی بشر از مصائب امروز است

آیت الله مکارم شیرازی در پیامی قرآن و روایات معصومین(ع) را برنامه‌ای جامع معرفی کرد که نیاز همیشۀ انسان‌ها خصوصاً در دنیای امروز بوده و نسخۀ رهایی بشر از مصائب و دردهایی است که امروزه دچار آن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به مسابقات کشوری معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفۀ سجادیه سازمان اوقاف و امور خیریه بدین شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

 قال رسول الله صلی الله علیه وآله: اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ.

 (اصول کافی، ج ۲، ص۴۵۹)

 در ابتدا لازم است از همۀ دست‌اندرکاران و مسئولان این مسابقات بابرکت تقدیر و تشکر نمایم و امیدوارم این برنامه گام مفیدی در جهت معرفی و انتشار معارف ناب قرآنی و روایی باشد.

 حقیقت این است که قرآن کریم در جایگاه نخست و پس از آن، کلام نورانی اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، دریایی زلال و بی‌پایان از معارف الهی است که انسان برای تکامل و تعالی به آن نیازمند است.

 قرآن کریم که معجزۀ جاویدان برای همه نسل‌هاست و همچون خورشید، راه را نشان می‌دهد و نهج‌البلاغه که آن را در بلاغت و فصاحت و بیان معارف، برتر از کلام بشر دانسته‌اند و صحیفه سجادیه که زیباترین تعابیرِ خضوع و خشوع بندگان را در مقابل ذات پروردگار متعال در قالب مناجات‌های دلنشین آورده است، همگی درصدد نشان‌دادن راه سعادت و بندگی به انسان و تخلق او به اخلاق الهی و زندگی در فضایی بالنده و عاری از ظلم و ستم و تشویش و اضطراب و آراسته به آرامش و نشاط، حق‌طلبی، خیرخواهی و نوع‌دوستی است، همان برنامه‌ای که نیاز همیشۀ انسان‌ها خصوصاً در دنیای امروز بوده و نسخۀ رهایی بشر از مصائب و دردهایی است که امروزه دچار آن است.

 البته دست‌یافتن به این معارف و بهره‌بردن از آن، نیازمند آشنایی، فراگیری، انس و همراهی و سپس عمل و به‌کارگیری آن است.

 امیدوارم همه ما و خصوصاً جوانان عزیز بیش‌ازپیش با این معارف آشنا شده و زندگی خود را بر اساس آن سامان دهند.

 بار دیگر ضمن تشکر از همه مسئولین برگزاری و شرکت‌کنندگان در این مراسم، توفیقات الهی را برای همگان از خداوند متعال مسئلت دارم.

 قم - ناصر مکارم شیرازی

 ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47037
اخبار مرتبط

نظرات شما