یادداشت؛

تداوم مسیر نورانی حاج‌قاسم

یکی از اصلی‌ترین اهداف به‌شهادت‌رساندن حاج‌قاسم تضعیف جبهه مقاومت بود که هیچ‌گاه عملیاتی نشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» یکی از علت‌های اصلی به‌شهادت‌رساندن حاج‌قاسم توسط استکبار جهانی شکست سنگین در عراق و سوریه بود.

داعش که توسط آمریکا و اسرائیل ایجاد، تجهیز و مسلح شد هدفش ازبین‌بردن جبهه مقاومت در گام نخست، ایجاد کشوری تکفیری واحد در عراق و سوریه و تهدید دائمی برای ایران در مرزهای غربی بود.

در واقع سناریوی داعش قطع کامل ارتباط زمینی ایران با لبنان، عراق و فلسطین بود تا رژیم صهیونیستی بتواند بدون هیچ دغدغه‌ای تمام کشور فلسطین را غصب کند و در ادامه با ورود به جنگ لبنان این کشور را نیز از پای در بیاورد که عملاً این سناریوی نخ‌نمای این کشور از بین رفت.

عامل اصلی این موضوع کسی نبود جز جمهوری اسلامی ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با رهبری حاج‌قاسم سلیمانی که توانست در مبارزه‌ای طولانی و البته حساب شده این توطئه‌ای کشورهای غربی را از بین ببرد.

هنوز هم آن سخنرانی مشهور حاج‌قاسم را فراموش نکردیم که بارها در رسانه‌های معتبر دنیا پخش شد، آن جایی که ایشان می‌گوید: فاصله پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد با کاروان داعشی‌ها که به سمت بغداد در حرکت بودند تنها ده دقیقه بود؛ اما چرا آن‌ها اقدامی برای ضربه‌زدن به آن نکردند.

این تنها گوشه‌ای از واقعیت داعش بود که نشان می‌داد این جریان با هدایت‌های آمریکا به‌پیش رفت تا به ایران و مقاومت ضربه بزند که در نهایت هیچ‌وقت عملیاتی نشد.

این کینه ابدی موجب شد تا در دی‌ماه ۱۳۹۸ استکبار جهانی به دنبال حذف فیزیکی حاج‌قاسم باشد اقدامی که هر چند عملیاتی شد اما تنها در حدی که بتواند کینه آن ها را نشان دهد چرا که به هیچ عنوان به مرحله دوم طرح شان که ضعیف کردن جبهه مقاومت بود نرسیدند و این جریان با قدرت در حال پیش روی و میدان داری در منطقه است.

 

دکتر حسن حیدری کارشناس مسائل سیاسی


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/47077
اخبار مرتبط

نظرات شما