یادداشت؛

حاج‌قاسم، الگوی مقاومت

حاج‌قاسم برای جبهه مقاومت به‌مانند پدر مهربان، دلسوز و کاردان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  در طول دورانی که به‌عنوان بسیجی و مدافع حرم در سوریه حضور داشتم از نزدیک می‌دیدم که رزمندگان چه نوع نگاه و دیدگاهی در خصوص حاج‌قاسم دارند.
همه ما سعی می‌کردیم که از سیره و رفتار ایشان الگو بگیریم و آن را در زندگی خودمان پیاده کنیم، به نظر من سیره و مکتب حاج‌قاسم باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار بگیرد.
حاج‌قاسم منش و رفتاری داشت که همیشه زبانزد بود، حضور ایشان در خط مقاومت نشان می‌داد که به چه میزان فرد اول جبهه مقاومت خودش را در خطر می‌اندازد تا هدف نهایی به‌خوبی محقق شود.
علاوه بر این حضور ایشان باعث می‌شد که از نزدیک در جریان امور قرار بگیرند و این موضوع در تصمیم‌گیری‌های ایشان و موفقیت جبهه مقاومت بسیار تأثیرگذار بود.
دلگرمی و قوت قلبی که ایشان به رزمندگان می‌دادند موجب شده بود که رزمندگان به‌نوعی به حضور ایشان عادت کنند و هر زمانی که ایشان حضور پیدا می‌کردند حال و هوای دیگری در منطقه حاکم می‌شد.
ولایت‌مداری و ایمان به خدا در رفتار، بیانات و صحبت‌های ایشان موج می‌زد به‌طوری‌که خودشان را مطیع محض دستورات ولی زمان می‌دانستند.
نکته مهم‌تر این که ایشان این روحیه ولایت‌مداری را به رزمندگان هم انتقال داده بودند.
هم اکنون هم که 4 سال از شهادت ایشان می گذرد مکتب و سیره ایشان به‌عنوان یک الگوی تمام نشدنی زبانزد است.
به عبارت ساده‌تر مسیری که ایشان برای مبارزه با استکبار جهانی و مستکبران عالم در پیش گرفتند و از طراحان اصلی آن بودند، باقدرت ادامه دارد و خواهد داشت.
مکتب و سیره حاج‌قاسم تنها در حوزه نظامی نبود و ایشان در بسیاری از زمینه‌ها نظرات کاربردی و صحیحی داشتند شاید به همین علت است که به این میزان در بین مردم محبوب هستند.

محمد کرمی رزمنده مدافع حرم

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47078
اخبار مرتبط

نظرات شما