یادداشت؛

حاج‌قاسم، اسطوره‌ای ماندگار

از همان روز اول شهادت حاج‌قاسم سلیمانی واکنش مردم عادی نبود و به‌طوری‌که انگار یک اسطوره تکرارنشدنی را ازدست‌داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ۱۳ دیماه ۱۳۹۸ برای مردم ایران تداعی گر روز غیرت، جهاد، شهادت و وفاداری است، روزی که حاج‌قاسم سلیمانی به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت بود دست یافت، آن هم به دست ظالم ترین افراد روی زمین که دست شان به خون میلیون ها انسان بی گناه در سراسر جهان آلوده است.

شهادت حاج‌قاسم را می‌توان در دو بُعد بررسی کرد، نخست خود شهادت که آرزوی دیرینه ایشان بود و در واقع به آن رستگاری که می‌خواست رسید، اتفاقی که برای بندگان صالح خداوند رخ می‌دهد برای ایشان رخ داد و به ملکوت عروج کرد.
بُعد دوم را می‌توان دوران بعد از شهادت ایشان بررسی کرد، دوره‌ای که از همان آغازین ساعت انتشار خبر شهادتش قابل‌بحث است.
در ۱۴ دیماه ۱۳۹۸ از همان دقایق اول انتشار خبر شهادتش ایشان خیابان ها و معابر مراکز استان ها پر از جمعیت شد آن هم بدون این که فراخوانی صورت بگیرد گویی ملت ایران پدر خود را ازدست‌داده بودند و برای همدردی با یکدیگر در میادین اصلی جمع می شدند.
این آغازی بود برای حماسه‌های بعدی چرا که در مراسم تشییع حاج‌قاسم در تهران، مشهد، قم و مشهد میلیون‌ها ایرانی حضور داشتند تا بگویند این فرزند ملت ایران است که در راه مبارزه با زیادی خواهان، اهریمنان و دشمنان نظام به درجه رفیع شهادت رسیده و این مسیر ایشان تا ابد ادامه خواهد داشت.
در واقع خود سردمداران استکبار جهانی هم فکر آن را نمی‌کردند که این‌گونه ملت ایران برای حمایت از حاج‌قاسم به میدان بیایند.
سیل خروشان جمعیت در تشییع ایشان اولین و شاید محکم‌ترین پیام برای کشورهای غربی بود که فکر می‌کردند با شهادت ایشان راه و مسیر جبهه مقاومت متوقف خواهد شد.
علاوه بر این در طی ۴ سالی که از شهادت این شهید والامقام می گذرد مردم ایران به صورت های مختلف ارادت، همراهی و همدلی خودشان را با این شهید نشان می دهند به طوری که در فضای مجازی استیکرها و تصاویر این شهید به یک پای ثابت پیام های مردم تبدیل شده است.
در پایان باید گفت حاج‌قاسم یکی از اسطوره‌های به‌یادماندنی ملت ایران در عصر حاضر است.





عباسعلی محمدی فعال رسانه


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/47079
اخبار مرتبط

نظرات شما