معاون پژوهش حوزه های علمیه خبر داد:

ارسال ۲۲هزار اثر به دهمین جشنواره علامه حلی

معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: 22هزار اثر از مقالات، پایان نامه،‌کتاب و ... به دبیرخانه ارسال شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین میر معزی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که درمرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، به موضوع« برگزاری دهمین جشنواره علامه حلی(ره) ویژه طلاب حوزه های علمیه»، اشاره کرد و گفت: این جشنواره کشوری فردا برگزار می شود و به نوعی میدان رقابت هزاران طلبه درسطوح مختلف تحصیلی است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: سال به سال شاهد ارتقای کمی و کیفی آثار شرکت کنندگان بودیم.این نشان دهنده این است برنامه ریزی در این معاونت مثمر ثمر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی گفت: 22هزار اثر از مقالات، پایان نامه،‌کتاب و ... به دبیرخانه ارسال شده است. با این که ارتقای خوبی داشته است، ولی هدف غایی که با شعار «هر طلبه یک اثر» خواهد بود، هنوز محقق نشده است و هدف این است همه طلبه ها حداقل یک اثر داشته باشند و همه طلبه ها به سمت پژوهش بیایند.

وی اظهار داشت: جشنواره دارای برنامه زیر ساختی بوده است. اولی ارتقاء سطح توانایی طلاب واساتید است. درهمین رابطه برنامه جامع طلاب را تدوین وتصویب شد و به صورت مرحله ای در حال اجرا است. قبل از این ناظر به موادی برای کارگاه های پژوهش درسطح اول بود ولی در شرایط فعلی این برنامه در سطوح مختلف توسعه پیداکرد و برنامه جامع ای شد. طلاب به صورت منسجم برنامه پژوهش را طی می کنندو خروجی آن پژوهش گر بالفعل خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی گفت: برنامه دوم که زیر ساختی است ارتقاء مهارت های پژوهشی برای اساتید است چون معتقدیم هر چه منزلت اساتید ارتقاء پیدا کند، باعث ارتقاء طلاب می شود. این از برنامه مهم است از ابتدا سال 97 شروع شد و تعداد زیادی از اساتید در کارگاه های مجازی و حضوری شرکت کردند و دوره مهارت پژوهش را گذرانده اند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: برنامه سوم، توسعه کانون های علمی و مجلات پژوهشیی است. شبیه انجمن های علمی، ولی درسطح مدارس اجرا می شود. طلاب در کنار هم جمع می شوند و به کارهای پژوهشی می پردازند.این موارد بیان شده محورهای زیر ساختی است که در سطوح عالی در حال انجام است.

وی با شاره به آسیب شناسی برگزاری جشواره افزود: نسبت به جشنواره آسیب شناسی شده و تغییراتی در برگزاری انجام شده است این تغییرات تحلیل ده دوره گذشته است. امیداوریم نتایج به دست ما برسد و به دنبال این هستیم براساس مطالعه، فرایند و روش ها، جشنواره را ارتقاء دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی گفت: از کارهای بدیع وتازه ای که انجام شده واگذاری ارزیابی مقالات به مدیریت استانها است. درگذشته مدیریت شهرستانها واسطه در ارسال مقالات بودند ولی در روش جدید ارزیابی به مدیریت استانها واگذار شده واین اتفاق خوبی است که به وجود آمده است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: برنامه جدید دیگر برگزاری جشنواره مدرسه ای است. درگذشته این گونه نبوده که درمدارس مقالات ارزیابی شود و در رقابت مدرسه ای مقالات برتر معرفی شود. ولی برای دوره جدید درخود مدرسه ارزیابی و برترها به استانها ونهایتا به مرکز ارسال می شود. در واقع حرکت سه مرحله ای مدرسه ای، استانی وکشوری است.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/4743
اخبار مرتبط

نظرات شما