نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی:

انقلاب اسلامی باعث شد کشورهای منطقه از ایران خط بگیرند

نائب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عنود‌ترین دشمن ملت ایران نمی‌تواند بگوید جمهوری اسلامی ایران از یک قدرت خارجی خط می‌گیرد؛ بلکه می‌گوید ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منطقه را قبضه کرده و کشورهای منطقه از ایران خط می‌گیرند درحالی‌که قبل از انقلاب ایران ژاندارم آمریکا در منطقه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد انقلابی که به اذعان دوست و دشمن تحولات چشمگیری را داخل و خارج از کشور محقق ساخت، تا جایی که حتی در اظهارات برخی از درباریان و دولتمردان دوران پهلوی نیز اعتراف به قدرت جمهوری اسلامی ایران نسبت به دوران حکومت پهلوی می‌شود.

تخریب و دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های وابسته خارج‌نشین هم نمی‌تواند این حقیقت پیشرفت را انکار کند، در این زمینه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور نانب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفتگویی داشتیم.
 .
انقلاب اسلامی را چگونه تعریف می‌کنید؟

ذوالنور: پیروزی انقلاب اسلامی برای کشور ما ازهرجهت عزت، برکت و غرور آورد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی لقب مهمی که به شاه ایران داده بودند و اکنون نیز سلطنت‌طلبان به این لقب افتخار می‌کنند این بود که شاه ایران ژاندارم آمریکا در منطقه است.

با عرض معذرت از خوانندگان این مصاحبه باید گفت معنی ژاندارم آمریکا در منطقه بودن یعنی سگ نگهبان آمریکا در منطقه بودن، یعنی آمریکا هر زمان که بگوید پاچه فلان کشور را بگیر و از چه کسی حفاظت کن و منافع آمریکا را تأمین کن شاه ایران باید به آن چشم می‌گفت! 

اکنون باید سؤال کرد آیا امروز در دنیا عنود ترین دشمن ملت ایران می‌تواند این اتهام را به جمهوری اسلامی ایران وارد کند که حکومت ایران و دولت ایران از یک قدرت خارجی خط می‌گیرد و یا اوامر یک قدرت خارجی را اجرا می‌کند؟ آیا کسی می‌تواند چنین اتهامی به جمهوری اسلامی ایران بزند حتی دشمنان ما هم نمی‌توانند چنین اتهامی به ایران بزنند.

بلکه امروز می‌گویند این ایران است که منطقه را قبضه کرده و مدیریت منطقه را به دست گرفته است و به بسیاری از کشورها خط می‌دهد اگر همه سیاه‌نمایی‌ها و تخریب‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شود را هم بپذیریم همین یک مورد عزت، سربلندی و افتخار به همه مسائل می‌ارزد.

منظور از عزت در جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چیست؟
 
ذوالنور: این موضوع را با یک مثال توضیح می‌دهم، پهلوی طوری مملکت را اداره می‌کرد که ملت ایران در خانه خودشان ذلیل و خوار بودند تا جایی که وقتی یک راننده مست آمریکایی هشت دختر دانش‌آموز را در تهران با ماشین زد و مجروح کرد پلیسی که خودرو را متوقف کرده و راننده را بازداشت کرده بود توسط حکومت پهلوی تنبیه شد که چرا یک آمریکایی را دستگیر کردی باید وقتی متوجه شدی این شخص یک آمریکایی است حداکثر شماره پلاک خودرو را یادداشت کرده و از طریق سلسله‌مراتب تحویل سفارت آمریکا داده می‌شد و آنها بر اساس تشخیص، صلاحدید و ضوابط خودشان برخورد می‌کردند.

یعنی ۵۵ هزار مستشار آمریکایی در این مملکت بر همه مقدرات ما تسلط داشتند و ملت در خانه خودشان ذلیل و خوار بودند.

گفته می‌شد نفت ملت ایران در دوران پهلوی به تاراج می‌رفت؟

ذوالنور: سال ۵۶ تولید نفت ایران ۶ میلیون بشکه بود در آن زمان جمعیت ایران حدود ۳۳ میلیون نفر بود که بیشتر آنها ساکن روستا بودند که خودکفا بودند و کاری با امکانات شهری نداشتند، جاده، گاز، برق و دیگر امکانات در روستاها نبود و سهمی از این ۶ میلیون بشکه نفت نداشتند.

اکنون جمعیت ایران حدوداً سه برابر شده که تمام لوازم زندگی شهری هم به روستاها منتقل شده است توسعه و سازندگی هم در حال حاضر همچنان انجام می‌شود، چرا دشمنان سؤال نمی‌کنند پس این ۶ میلیون بشکه نفت که در ایران تولید می‌شد کجا می‌رفت!

اکنون با همه تحریم‌هایی که کشور و ملت با آن مواجه است اگر بتوانیم روزی یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت صادر کنیم کلاهمان را به هوا پرتاب می‌کنیم که با میعانات گازی در این چهار سال تولید ما به‌ندرت از یک میلیون بشکه گذشته است و کشور با همین برداشت یک‌ششم نسبت به زمان پهلوی و جمعیت سه برابری اداره می‌شود.

گاهی بیان می‌شود در دوران پهلوی صنعتی بودیم و کشور پیشرفته بود؟

ذوالنور: در دوران حکومت پهلوی جز مونتاژ پیکان صنعت دیگری در کشور نداشتیم امروز ما صنایع نظامی و دفاعی، سلاح‌های سبک، نیمه‌سنگین و سنگین، انواع آتشبار و توپخانه زرهی و ضد زره، ناو، ناوچه، زیردریایی، ناوشکن، هواپیما و هلیکوپترهای جنگی، انواع موشک بالستیک و کروز، سامانه‌های پیچیده پدافندی مانند باور ۵۷ داریم که به دست فرزندان این ملت ساخته می‌شود و خودکفا هستیم.

تناقضات دشمن در خصوص پیشرفت ایران را بیان کنید؟

ذوالنور: ازیک‌طرف دشمنان ما القا می‌کنند که مملکت در دوران جمهوری اسلامی پیشرفت نداشته و عقب‌گرد داشته تا مردم را مأیوس کنند از طرفی با جدیت اعلام می‌کنند در جنگ اوکراین که روسیه یک طرف و همه دنیا و آمریکا پشت سر اوکراین در یک طرف بودند این پهپادهای جمهوری اسلامی ایران بود که روسیه را نجات داد، ما این تناقضات را متوجه نشدیم ایران پیشرفت کرده یا پسرفت داشته است!

دشمنان جایی که بخواهند مردم را مأیوس کنند اعلام می‌کنند پیشرفتی نبوده جایی که می‌خواهند اجماع‌سازی جهانی علیه ایران درست کنند می‌گویند جمهوری اسلامی ایران است که توانسته یک ابرقدرت را در جنگ نجات دهد.

آیا فقط در عرصه نظامی پیشرفت قابل‌ذکر داریم؟

ذوالنور: در عرصه پزشکی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران قابل‌قیاس با دوران حکومت پهلوی نیست قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۵ هزار و ۵۰۰ پزشک هندی، بنگلادشی و پاکستانی مراکز درمانی ایران را در اختیار داشتند.

امروز ما انواع پزشکان متخصص و فوق‌تخصصی را داریم که انواع اقدامات پزشکی از جمله جراحی شبکیه، عنبیه، قرنیه چشم، جراحی مغز، جراحی قلب، جراحی مفصل، تعویض کبد، کلیه و قلب توسط پزشکان ما انجام می‌شود و اکنون شاهد مهاجرت معکوس بیماران هستیم تا سال ۱۹۸۴ بودجه کلانی صرف اعزام مریض به خارج از کشور می‌شد اکنون تحت عنوان توریسم سلامت و گردشگری سلامت بیماران برای درمان وارد کشور ما می‌شود.

زیرا هزینه درمان در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین‌تر است به همین دلیل از سراسر دنیا برای جراحی و درمان به ایران سفر می‌کنند.

همچنین در زمینه دانش‌بنیان، شبیه‌سازی ژنتیکی و سلول‌های بنیادی نیز پیشرفت‌های چشمگیری حاصل‌شده تا جایی که با کشورهای سطح اول علمی دنیا برابری می‌کند.

امروز در تولید علم به اذعان آمار‌های جهانی جمهوری اسلامی ایران جز کشورهای اول است امروز هر بعدی را نگاه کنیم افتخار خلق شده است.

آیا این دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران کافی است؟

ذوالنور: قبول داریم به علت تحریم‌ها، برخی از سوءمدیریت‌ها و وجود برخی از دست‌های خیانت‌کار در کشور مشکلات اقتصادی وجود دارد؛ اما باتوجه‌به استعداد، پتانسیل، ظرفیت‌ها و پیشرفت‌هایی که رخ‌داده است این مشکلات قابل‌عبور است و آینده کشور بسیار درخشان است.

از اینکه وقت خود را در اختیار ما گذاشتید سپاسگزارم.

ذوالنور: من هم از شما سپاسگزارم، درود و سلام و صلوات می‌فرستیم به روح امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و شهدای ترور که این افتخارات مرهون فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های آنها است.

گفتگو از مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47463
اخبار مرتبط

نظرات شما