امام‌جمعه قم:

انتخابات نیازمند یک مشارکت خوب و چشمگیر است

امام‌جمعه قم گفت: انتخابات نیازمند یک مشارکت خوب و چشمگیر است، انتخابات مجلس بسیار مهم است و کسی نباید مورد تأثیر حرف‌های اشتباه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه قم، با اشاره به اینکه دعا و زیارت دو بال حرکت و دو منظومه بزرگ انسان‌سازی است، اظهار داشت: دعا و مناجات و زیارت اولیای الهی دو پدیده و حقیقت نابی است که در منظومه فکری اهل‌بیت پیامبر خدا به اوج رسیده‌اند و اکنون هم ما می‌گوییم که دعا و زیارت اولیای الهی در مکتب اهل‌بیت به غنایی رسیده که در هیچ جای دیگری نیست.
وی اضافه کرد: هیچ جای عالم معارف نابی که در دعاهای شیعه جلوه‌گر شده است را نخواهید دید و امثال صحیفه سجادیه اختصاص به مکتب اهل‌بیت (ع) دارد.
امام‌جمعه قم تصریح کرد: باید از مطامع دنیا بگذریم و از هواها و هوس‌های خود رد شویم تا بتونیم به کمال برسیم و در برابر عظمت خدا بیهوش شویم؛ ما تشنگانی هستیم که وصفی از آب می‌شنویم؛ اما هنوز به آن نرسیده‌ایم و شعبان و رمضان فرصتی است تا به احوال خوشی برسیم که بر همه خوشی‌ها غالب است.
وی در بخش دوم خطبه‌های نمازجمعه قم، اعیاد ماه شعبان را تبریک گفت و اظهار کرد: در میان عالم قم شهر جهاد و اجتهاد افتخار عرض ادب ویژه به پیشگاه مقتدای غایب از انظار را دارد و سیل خروشان مردم سراسر جهان در قم اتفاقی بزرگ در عالم فرهنگ و معنویت ما است و امیدواریم امسال هم شاهد شکوه شعبان باشیم به همین علت از مردم و مسئولان سپاسگزاریم و امیدواریم در این حماسه نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشند.
اعرافی گفت: لازم است که در برابر ملت هوشیار و بصیر ما که در حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور چشمگیری داشت عرض ادب و سپاس داشته باشیم، همه گروه‌ها نشان دادند که همچنان می‌دانند انقلاب اسلامی چه عظمتی برپا کرد، ما مردمان اسیر استکبار بودیم و حاکمان ما عیاشان عالم بودند؛ اما دست خدا آمد و قم برپا خاست و چنین نهضت عظیمی رقم زده شد و امروز هم قم، حوزه، بازار و جوانان بیدار هستند و حماسه ۲۲ بهمن نشانی از این بیداری و روح حماسی بود.
به گزارش فارس، امام‌جمعه قم گفت: از همه جوانان و قهرمانان و فعالان فرهنگی و مسئولان تقدیر و تشکر می‌کنیم و به دشمنان اسلام و ایران می‌گوییم که به برخی از علائم گمراه‌کننده نگاه نکنید؛ چراکه روح و فرهنگ مقاومت و معنویت انقلاب اسلامی هنوز زنده است و در ۲۲ بهمن خود را نشان داد، دشمن بداند که ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ همان شکوه ۵۷ را داشت و این سیل خروشان و فریادهای رسا در محور مقاومت متجلی است و خیال خام نبرید؛ چراکه ملت بیدار است و در برابر ظلم و فساد شما ایستادگی خواهد کرد و به فضل خدا شما را شکست خواهد داد.
وی عنوان کرد: مسئولان باید به همت، دانش و کارشناسی خود بیفزایید تا گره از کار مردم باز شود، این ملت، وفادار ایران و همراه انقلاب است و مسئولان باید به وظایف خود عمل کنند هر چند برخی مسئولان شبانه‌روز تلاش می‌کنند که باید باز هم آن را بیشتر کنند.
اعرافی گفت: انتخابات نیازمند یک مشارکت خوب و چشمگیر است، انتخابات مجلس بسیار مهم است و کسی نباید مورد تأثیر حرف‌های اشتباه قرار گیرد، مجلس آفریننده دولت‌هاست و به دولت نقش می‌دهد، مجلس با آرای مردم شکل می‌گیرد و هیچ شبهه‌ای نباید ما از مشارکت در مجلس شورای اسلامی و خبرگان غافل کند.
وی ادامه داد: همه کسانی که دل در گرو اسلام و انقلاب دارند و به عظمت ایران می‌اندیشند به مشارکت در انتخابات وظیفه دارند و نیروهای انقلاب هم باید مبلغ باشند و دستاوردهای انقلاب را تبیین و جامعه را به حضور در انتخابات دلگرم کنند و در این مسیر هیچ عذری مقبول نیست؛ چراکه در پیشگاه خدا مسئول هستیم و هر رأی ناامیدکننده دشمنان عظمت ایران و امیدبخش محور مقاومت و یاران اسلام است.
وی افزود: امیدواریم یازدهم اسفند حماسه‌ای آفریده شود و چشم عالم را به خود بگیرد و دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کند‌. اعرافی مطرح کرد: قم باید نماد فرهنگ اسلامی باشد، همه ما وظیفه داریم و باید بدانیم که قم نماد اخلاق و فرهنگ بوده است؛ اما دچار آسیب‌هایی شده است و اکنون حوزه، دانشگاه، بسیج، زنان و مردان همه وظیفه داریم با روش‌های درست و برنامه‌ریزی جایگاه اخلاقی، معرفتی و معنوی قم را ارتقا دهیم، بارها گفته شده است که دستگاه‌های مسئول توسعه قم را باید با حرم، جمکران و حوزه رقم بزنند، وضعیت قم از همه‌جاها بهتر است؛ اما باید بهتر هم شود.
وی ادامه داد: ما باید پاسدار خون شهیدان و ارزش‌های متعالی باشیم در شهری که قطب مرکزی نشر معارف اسلام است، همه ما در همه برنامه‌ها باید پیوست قمِ معنوی، اسلامی، اهل‌بیتی و فرهنگی را موردتوجه قرار دهیم.
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مسجدهای قم باید سرآمد مسجدهای ایران و جهان باشد و نمازگزاران و زائران آن باید نمادی از قم انقلابی، شیعی، اخلاقی و حافظ ارزش‌های حجاب و عفاف باشند.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/47623
اخبار مرتبط

نظرات شما