استاد حوزه علمیه:

بانوان محور امیدآفرینی، بالندگی و حرمت جامعه در مسیر نصرت امام عصر (عج) هستند

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه بانوان محور امیدآفرینی، بالندگی و حرمت جامعه در مسیر نصرت امام عصر (عج) هستند، گفت: نقش بانوان در نشاط، امیدآفرینی و بالندگی جامعه و بسترسازی برای ظهور نقش محوری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا عابدینی ظهر امروز در اجتماع بانوان فعال در عرصه مهدویت که در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: نقش بانوان در نشاط، امیدآفرینی و بالندگی جامعه و بسترسازی برای ظهور نقش محوری است.

 وی با بیان اینکه خدای سبحان عالم را خلق کرده و توحید غایت عالم است، عنوان کرد: محبت و عطوفت از مهم‌ترین ارکان رسیدن به توحید است که مظهر محبت در نظام انسانی زنان هستند.

 استاد حوزه علمیه بیان کرد: خدای سبحان فرموده که رابطه بین مردان و زنان در خانواده و مودت و رحمت بین آنها، وحدت ایجاد می‌کند و حرکت به سمت توحید با محور و مرکب محبت است؛ مظهر تام محبت در نظام اجتماعی، عمدتاً بر دوش زنان بوده؛ چراکه زنان جلوه جمالی حضرت حق و مردان جلوه جلال حضرت حق هستند.

وی اضافه کرد: این دو باهم وجود مکمل هستند، وجود و نقش‌آفرینی زنان در جامعه به‌عنوان جلوه جمالی حضرت حق که مظهر آن محبت و مودت است، جامعه را به سمت سکونت، آرامش و آمادگی برای مقابله می‌برد.

 کارشناس مسائل دینی مطرح کرد: زنان جلوه تولی و مردان جلوی تبری هستند و تولی و تبری برای اجتماع امری لازم و ضروری است؛ جامعه‌ای که این دو در آن باشد به بلوغ خواهد رسید.

 وی با تأکید بر اینکه بانوان محور امیدآفرینی، بالندگی و حرمت جامعه در مسیر نصرت امام عصر (عج) هستند، تأکید کرد: زنان باید نگاه عقلانی و روش زندگی درست را به مرز احساس و عاطفه برسانند و بتوانند افراد خانواده را بااحساس و عاطفه به عقل و منطق سوق دهند و این وظیفه‌ای بسیار سنگین است.

عابدینی عنوان کرد: اگر جامعه آرامش می‌خواهد، زنان و مردان باید وظیفه خودشان را درست انجام دهند و خانواده به‌عنوان سلول اجتماعی محقق شود، تا سلامت جامعه رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) زن را مبدأ سعادت جامعه می‌دانست، گفت: اسلام آن اندازه‌ای که به زن خدمت کرده، به جنس مرد خدمت نکرده و این به برکت نگاه اسلام و خدای متعال است.

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: اگر جامعه می‌خواهد به سمت تحول و ظهور حرکت کند، آن نگاه و تحول آغازش از بانوان است.

 وی تأکید کرد: اگر در حرکتی خانم‌ها جلو افتادند، انرژی و قدرت مردان به دنبال خانم‌ها ده برابر می‌شود؛ به دنبال این جلوداری زنان است که قدرت و عزم مردان نیز راسخ‌تر خواهد شد.

 عابدینی با تأکید بر اینکه نقش بانوان در جامعه بسیار عظیم است، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که بسیاری از گره‌های ظریف فقط به دست و نگاه ظریفانه زنان باز می‌شود.

وی مطرح کرد: پیامبر اکرم (ص) در پاسخ به سؤال زینب انصاری که در خصوص نقش زن در جامعه پرسیده بود، می‌فرمایند «اگر شما این نگاه را بکنید که خانه و خانواده به سکونت و آرامش برسد، همه فرصت‌ها و ثواب‌های آنچه که برای مردان در نظام بیرونی و اجتماعی قرار داده شده، برای شما در خانه قرار داده شده است».

استاد حوزه علمیه افزود: گرچه این منکر فعالیت اجتماعی بانوان نیست، ولی اهمیت موضوع را می‌رساند؛ فعالیت اجتماعی بانوان یک فضیلت و اضافه است که جزای بیشتری هم دارد و زنان می‌توانند از دیگر زمان‌های خود برای این‌گونه فعالیت‌ها استفاده کنند.

 وی ابراز کرد: ایجاد سکونت و آرامش در خانه برای زنان، مقدمه لازم برای ورود به اجتماع است و ضرورت دارد تا ابتدا روابط درون خانواده را محکم و پر از آرامش کنند.

 عابدینی خاطرنشان کرد: اگر ما می‌خواهیم در نظام اجتماع تأثیرگذار باشیم باید مظهریت خانم‌ها دررابطه‌با حضور اجتماعی پس از تحکیم نظام خانواده را رقم بزنیم.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/47651
اخبار مرتبط

نظرات شما