استاد حوزه علمیه قم:

سخنرانان از فرصت ماه رمضان در جهت نشر معارف اسلامی استفاده کنند

استاد حوزه علمیه قم گفت: خطبا و سخنرانان در ماه مبارک رمضان از فرصت بی‌نظیر این ماه نورانی در راستای نشر معارف دینی حداکثر بهره‌برداری را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نظری منفرد از اساتید حوزه علمیه قم شامگاه سه‌شنبه در گردهمایی و نشست صمیمی واعظان و خطبای استان قم با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم خطبا و سخنرانان در ماه مبارک رمضان از فرصت بی‌نظیر این ماه نورانی در راستای نشر معارف دینی و قرآنی حداکثر بهره‌برداری را انجام دهند.

 استاد حوزه علمیه قم گفت: سخنرانان می‌بایست نیازهای معنوی و روحی جامعه به‌خصوص جوانان را شناسایی و بر اساس آن در منابر برنامه‌ریزی کنند.

 وی با تأکید بر اینکه سخنرانی‌ها باید پرمحتوا باشد افزود: دشمن با تمام سلاح خود برای انحراف جوانان به میدان آمده و نباید اجازه داد باورهای مردم کم‌رنگ شود.

 استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: باید دید چگونه می‌توان قشر جوان را قانع کرد تا باورهای دینی را بپذیرند و در مسیر ارزش‌های اسلامی گام بردارند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوانمرد از خطبای پیش‌کسوت نیز در این مراسم گفت: سخنرانان با اقشار مختلف جامعه در ارتباط هستند و ممکن است افراد مختلف با سطح علمی متفاوت پای سخنان خطبا بنشینند که به همین دلیل کار برای آنان دشوار است.

 وی عنوان کرد: مطالبی که برای مردم قابل‌پذیرش نیست نباید مطرح شود و موضوع اصلی در منبر یادگیری است و باید تلاش کرد تا افراد در منبرها معارف اسلامی را بیاموزند.

 وی عنوان کرد: نمره انسان به میزان توجه وی به قیامت است و انسان باید تلاش کند تا هر چه بیشتر رنگ و بوی خدایی به خود بگیرد.

 حجت‌الاسلام جوانمرد افزود: کسانی که علم می‌آموزند و آن را منتشر می‌کنند نزد خداوند محبوب هستند و منبری‌ها از وجود خود به مخاطبان می‌آموزد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزالله رزاقی از مسئولان سابق دستگاه قضا نیز در این مراسم گفت: ساده‌گویی در منبر یک هنر است که خطبا باید بدان توجه داشته باشند.

 وی افزود: خداوند در قرآن کریم تقوا را نتیجه روزه دانسته است و علم بر این اینکه خداوند ناظر بر عالم است و باید حرمت الهی را دانست و همین امر تقوا است.

 حجت‌الاسلام رزاقی ادامه داد: قرآن کریم جاودانه‌ترین معجزه پیامبر اسلام است که هم سخن و هم‌معنایش از سوی پروردگار است و قرآن دارای جامعیتی است که غنای محتوایی بی‌نظیری دارد.

 استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه فصاحت و بلاغت قرآن کریم بی‌نظیر است افزود: قرآن کتاب انسان‌ساز و شناسنامه بشریت است و فقها نیز بیان کرده‌اند احوال انسان در قرآن است.




انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/47975
اخبار مرتبط

نظرات شما