امام جمعه سلفچگان:

قدرت ایران در هوا و فضا تعیین کننده است

امام جمعه سلفچگان گفت: قدرت ایران در هوا و فضا تعیین کننده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  حجت الاسلام مهدی غروی در خطبه های امروز نماز جمعه سلفچگان با اشاره به پیشرفت های هوا و فضای کشورمان اظهار داشت: زمانی که ماهواره تحقیقاتی «ثریا» ۵۰ کیلوگرمی با «ماهواره‌بر قائم ۱۰۰» در ۳۰ دی امسال در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت، یعنی مداری که برای نخستین‌بار در دسترس کشورمان قرار می‌گرفت، دشمنانی که تازه بعد از چند روز از آن اتفاق بزرگ به خود آمده بودند، حملات علیه ایران را آغاز کردند.  
وی ادامه داد: اما هیچ گاه تصور نمی‌کردند در فاصله یک هفته، قرار است بار دیگر برای نخستین‌بار شاهد قرار گرفتن سه ماهواره ایرانی با «ماهواره‌بر بومی سیمرغ» با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین باشند.
غروی گفت: ماهواره «مهدا» و نانو ماهواره‌های «کیهان ۲» و «هاتف ۱» صبح روز یک‌شنبه در حالی در مدار قرار گرفتند که تا دو سال پیش با توجه به نگاه دولت دوازدهم، حتی ارسال یک ماهواره با اما و اگر‌های سیاسی سیاست‌بازان و چشم‌دوختگان به اجازه غرب با مشکل مواجه بود.
وی افزود: برای آمریکایی‌ها و کشور‌های غربی دستیابی ایران به این پیشرفت‌ها با وجود چهار و نیم دهه تحریم، تهدید و فشار، سخت و سنگین است چراکه حاوی این پیام مهم و راهبردی است که می‌توان هم استقلال سیاسی داشت و به آمریکا و غرب وابسته نبود و از آن‌ها نترسید و هم در همه زمینه‌ها پیشرفت خیره‌کننده داشت.

وی بیان داشت: آنچه امروزه سیطره آمریکا و غرب را به شدت تضعیف کرده است، انتشار جهانی همین پیام راهبردی است که می‌توان بدون اتکا به قدرت‌های جهانی مانند ایران کشوری مستقل بود و وارد باشگاه فضایی و هسته‌ای شد.
امام جمعه سلفچگان در ادامه روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: امیرالمؤمنین(ع) درباره ارتش و نیروهای مسلح تعبیرات عجیبی دارد. این دو سه جمله را من می‌خوانم که می‌فرماید: «فَالْجُنُودُ بِإِذْنِ اللَّهِ حُصُونُ الرَّعِیَّةِ» نیروهای مسلح به حسب طبیعت کار و ابزارهایی که در اختیار اراده الهی هستند، به حسب اسباب عادی، حصارهای ملت و رعیتند و اگر جنود و نیروهای مسلح نباشند، آن ملت مثل یک قلعه بی‌حصار است، بی‌حفاظ است؛ یعنی دشمن می‌تواند از هرجا مایل باشد نفوذ کند. «وَ زَینُ الوُلاتِ» زینت فرمانروایان هستند. فرمانروایی که نیروهای مسلح در اختیارش نباشد یک انسان ناتوانی است که نمی‌تواند وظیفه و شأن واقعی خودش را ایفا کند. الان اگر ما یک نیروی مسلح قوی‌ای نداشته باشیم در مذاکرات جهانی در مبادلات جهانی در بده بستان‌های سیاسی فراوانی که هر کشوری و هر دولتی دارد دستمان پایین است کلاهمان پس معرکه است. آن وقتی می‌شود با قدرت در مقابل دنیا در مقابل قدرتمندها در مقابل رقبا در مقابل معامله‌گرها حرف زد که یک نیروی نظامی قوی‌ای اینجا وجود داشته باشد. «زَینُ الوُلاةِ» والی بدون نیروی نظامی در حقیقت هیچ قدرت حرف‌زدنی و تصمیم‌گیری‌ای ندارد.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/48248
اخبار مرتبط

نظرات شما