رئیس دانشگاه قم:

دیکتاتوری پاسخ دانشجویان مدافع غزه نیست

حجت‌الاسلام شریفی با اشاره به روشن‌شدن ماهیت رژیم صهیونیستی در بین مردم آمریکا به‌ویژه دانشجویان این کشور گفت: باید هجوم بی‌سابقه پلیس آمریکا به دانشگاه‌ها را محکوم کرد، چراکه محیط دانشگاه محیط اندیشه است و با چکمه دیکتاتوری نمی‌توان وارد محیط اندیشه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم  با اشاره به روشن‌شدن ماهیت رژیم صهیونیستی در بین مردم آمریکا به‌ویژه دانشجویان این کشور اظهار کرد: تقریباً ۲۰۰ سال است که در دنیای غرب با محوریت ایالات متحده آمریکا شعارهای آزادی بیان، آزادی قلم، حقوق بشر و تمام عناوین زیبایی ازاین‌دست مطرح می‌شود و تئوری‌پردازی‌های زیادی در این مورد اتفاق می‌افتد که همواره سعی کرده‌اند از طریق رسانه‌ها این تئوری‌سازی‌ها از جمله دفاع از آزادی توسط نظام لیبرال دموکراسی را وارد اذهان عمومی کنند. اما، این مواجهه جدید مردم غزه با اسرائیل و هجوم ددمنشانه صهیونیست‌ها علیه مردم غزه که همه ارزش‌های انسانی، اجتماعی و اخلاقی را زیر پا نهاده موجب یک بیداری شده است.

 در حدود ۲۰۰ روزی که از آغاز ماجرای غزه می‌گذرد ما شاهد موج بیداری در دنیای غرب هستیم به‌ویژه در میان فرهیختگان و باتوجه‌به این امر که دنیای غرب در چند دهه اخیر هرگونه مخالفت با رژیم صهیونیستی را از ناحیه هر اندیشمندی به‌شدت سرکوب کرده است، اکنون نیز ده‌ها استاد برجسته دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی را تنها به این جرم که گفتند هولوکاست قابل‌مطالعه است از دانشگاه اخراج کرده و اجازه کوچک‌ترین تردید نسبت به اقدامات صهیونیست‌ها را در فضای آکادمیک نمی‌دهند، چراکه ابزار اصلی آنها دانشگاه، رسانه و سرمایه‌داران هستند که رسانه و سرمایه به طور مستقیم در دست صهیونیست قرار دارد.

 طوفان الاقصی موجی از بیداری را در دنیای غرب به راه انداخت به‌طوری که ۳۰ تشکل و انجمن در معتبرترین دانشگاه‌های دنیا مثل هاروارد علیه نسل‌کشی صهیونیست تجمع کردند، اما این تجمع نیز با سرکوب شدید مواجه شد، به‌قدری این سرکوب شدید بود که رئیس دانشگاه هاروارد نیز در مجلس نمایندگان آمریکا مورد بازجویی قرار گرفت و وی را در نهایت مجبور به استعفا کردند.

چرایی مواجهه سخت دنیای غرب با اندیشه دفاع از غزه

 در حال حاضر در ۳۸ دانشگاه درجه یک آمریکا موج بیداری دانشجویان آغاز شد و در نتیجه غرب مجبور به سرکوب و برخورد خشونت‌آمیز با دانشجویان شدند، اما در نهایت این خیزش دانشجویان آمریکا به اروپا، انگلیس، فرانسه، آلمان و دانشگاه سایر کشورهای غربی سرایت کرده است.

 مواجهه سخت دنیای غرب با هرگونه جنبشی که مخالف صهیونیست باشد، نشان می‌دهد که ممکن است در ظاهر خاکستری بر آتش بریزند تا خاموش شود، اما طبق شعارها و اتفاقات این امر محال است که بازگشت‌پذیر باشد.

 اساتید شعارهایی در سخنرانی‌های این تجمعات سر می‌دهند از جمله «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» که رهبر معظم انقلاب این مطلب را در سال ۹۹ مطرح کردند. این شعار آرمان انقلاب اسلامی و رهبر است که در عمق افکار اساتید دانشگاهی غرب نفوذ کرده است و این آگاهی بازگشت‌ناپذیر است و نسل به نسل ادامه‌دار خواهد بود. این امر یک موقعیت است که محصول سالیان سال مظلومیت جوامع اسلامی به‌ویژه فلسطین است و نباید این مهم توسط جبهه فریب استکبار و رسانه‌ای صهیونیست به انحراف کشیده شود.

 برخی کشورهای اسلامی اساساً اقدامی در این زمینه نمی‌کنند و انتظاری از آنها نیست، چراکه این جوامع نه قدرت دارند و نه حتی در میان ملت خود محبوبیتی دارند، اما بیش از ۹۰ درصد افکار عمومی ملت‌های مسلمان معتقد به دفاع از فلسطین است و هر کدام به‌نحوی در این راستا اقدام می‌کنند و این فرصت مناسبی است که ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی منتقل شود و جامعه نخبگانی اولین کسانی هستند که از آزادی، برابری و انسانیت به معنای واقعی استقبال خواهند کرد.

 اغلب دانشگاه‌های ما در سطح ارتباطات وسیع بین‌المللی قرار دراند و با اعضای هیئت علمی و رؤسای دانشگاه‌های سایر بلاد در ارتباط هستند و همه ما از جمله بنده به‌عنوان رئیس دانشگاه بین‌المللی قم موظف هستیم که با آنها ارتباط بگیریم و به طرق مختلف از جمله برگزاری نشست‌های آزاداندیشی و دفاع از حقوق بشردوستانه با آنان در ارتباط باشیم.

 این موج آگاهی موجی از محصولات بیداری اسلامی و اقدامات انقلاب اسلامی است، چراکه عمق استراتژیک شعارهای جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

هجوم پلیس آمریکا به دانشگاه باید محکوم شود

 پس باید در محکومیت پلیس آمریکا اقداماتی انجام داد تا این هجوم بی‌سابقه پلیس به دانشگاه‌ها را محکوم کرد، محیط دانشگاه محیط اندیشه است و با چکمه و دیکتاتوری نمی‌توان وارد محیط اندیشه شد پس باید فریاد تمام دانشگاه‌ها در مظلومیت این امر به پا خیزد.

 آنها سرکوب را ادامه می‌دهند و نظام سلطه از این خیزش عمومی چشم‌پوشی نخواهد کرد، اما فراموش نکنیم دانشگاه‌هایی که از آنها خیزش ایجاد شده از دانشگاه‌های متعلق به دموکرات است که فروپاشی بدنه طرف‌داران بایدن را در پی خواهد داشت.

 واقعیت لیبرال دموکراسی همین است و اهمیتی به حقوق بشر و آزادی قائل نیستند و آزادی نیز در سایه اهداف خود برای آنها مهم است در نهایت باید اشاره کرد طوفان الاقصی طوفانی بنیان‌برانداز بر مبانی فکری لیبرال دموکراسی و ادعای حقوق بشر بود که این توفان بازگشت‌ناپذیر است.



انتهای پیام/


منبع:ایکنا
http://qomefarda.ir/48594
اخبار مرتبط

نظرات شما