رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان:

عزت معلم در ایران و آمریکا قابل‌مقایسه نیست

رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان با اشاره به ‌احترامی‌های شدید و خشن پلیس آمریکا با اساتید، گفت: در اسلام و در جمهوری اسلامی ایران معلم و استاد دانشگاه دارای جایگاه و شأنیت بالایی است و هر سال در روز ۱۲ اردیبهشت از اساتید و معلمان تجلیل به عمل می‌آید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز ضمن گرامیداشت یاد و نام استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم و استاد، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: به‌درستی در جمهوری اسلامی ایران به پاسداشت مقام معلم و استاد روز ۱۲ اردیبهشت هر سال که مصادف با شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است این روز گرامی داشته می‌شود تا اهمیت شأن و جایگاه معلم و استاد در حکومت اسلامی نمایان شود. 

رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان ادامه داد: اهمیت معلمی و آموزش‌دادن که در روایت زیادی نیز درباره آن گفته شده بر هیچ‌کسی پوشیده نیست پیامبر گرامی اسلام و دیگر بزرگان دین ما نسبت به تکریم معلم و استاد و ارزش علم و حاملان علم و علوم راستین سفارش‌های بسیار زیادی داشتند. 

وی اضافه کرد: احترام به معلم و کسی که در مقام آموزش قرار می‌گیرد یک احترام ویژه در اسلام است هر کسی که در هر صنفی و در هر سن و جایگاهی که قرار دارد در برابر معلم و استاد خود باید خضوع داشته باشد. 

دیرباز تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران هم باتوجه‌به جایگاهی که معلمین و اساتید گرامی  در حوزه‌های علمیه و چه در مدارس و دانشگاه‌ها دارند هم به لحاظ قوانین و مقررات و هم به لحاظ اخلاق عمومی دارای جایگاه و شأنیت هستند و مقام معظم رهبری هر سال مطالبی را در خصوص ارزش علم ستاد بیان می‌کنند که چراغ راه امت اسلامی مخصوصاً ملت شریف ایران است.

رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان خاطرنشان کرد: شاهد هستیم این روزها کسانی که داعیه علم و احترام به استاد، علم، معلم و دانشجو دارند در کشورهای اروپایی و مخصوصاً در آمریکا با اساتید و دانشجویانی که به‌صورت کاملاً مسالمت‌آمیز به جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کنند  چه برخورد خشن و نامحترمانه‌ای دارند.

وی تأکید کرد: ای‌کاش کسانی که هنوز از خواب غفلت بیدار نشدند با دیدن چنین صحنه‌هایی به خود بیایند و پی به ماهیت حقیقی حکومت استکباری آمریکا و غرب پی ببرند، استکبار جهانی و خوی ظالمانه صهیونیزم جهانی به هیچ یک از ارزش‌های انسانی مخصوصاً علم عالم و معلم و دانشجو ارزشی قائل نیست.

دیرباز عنوان داشت: برعکس آنچه که در اروپا و آمریکا این روزها رخ می‌دهد در کشور اسلامی و امت اسلامی برای معلم ارزش قائل هستند البته باتوجه‌به برخی از قشر معلمین ما خصوصاً آن‌هایی که جوان هستند تازه‌وارد آموزش‌وپرورش شدند سختی‌های معیشتی نیز مواجه هستند که باتوجه‌به رویکرد دولت مشکلات آنها ان شاالله به‌زودی حل خواهد شد؛ اما نگاه کلی جامعه ایران به استاد و معلم نگاه عزت و احترام است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48617
اخبار مرتبط

نظرات شما