رئیس جامعه مدرسین:

رشد علمی کشور ریشه در تلاش معلمان دارد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رشد علمی جامعه و افتخارآفرینی در کشور در علوم‌انسانی و تجربی ریشه در تلاش اساتید دلسوز دارد و امروز از میوه دلچسب این درخت تناور بهره‌مند هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در آیین گرامیداشت مقام استاد در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم ابراز کرد: مقام معلم و استاد در اسلام و نقشی که این قشر در سبک زندگی شاگردان می‌تواند داشته باشد کلیدی و اساسی است و از مهم‌ترین امتیازات جامعه بشری محسوب می‌شود.

 وی بیان کرد: اگر جامعه بخواهد متحول شود تعلیم‌وتربیت در آن باید متحول شود این در حالی است که تغییر در زندگی اجتماعی از مدرسه به‌عنوان محور تحول اجتماعی آغاز خواهد شد و اگر تغییری از مدرسه شروع می‌شود باید این تغییر را از مربی و استاد شروع کنیم.

 امام‌جمعه قم افزود: اگر معلم و استاد دلسوز جامعه بوده و با دین آشنا باشند با ادبیات و سخن خود به محتوا شکل می‌دهند و درعین‌حال که باید روی محتوا سرمایه‌گذاری کنیم نباید این محتوا به دست هر کسی بیفتد.

 وی ادامه داد: تعلیم‌وتعلم از نعمت‌های بزرگ خدا است که در مرحله اول خود خدا معلم است و دسته دوم از معلمان، انبیا و اولیای الهی به‌عنوان مربیان بشر هستند. ۱۲۴ هزار پیامبر الهی با رسالت‌های مختلف کار هدایت انسان‌های گمراه و رهنمون‌کردن آن‌ها به سمت نور را داشته‌اند.

 حسینی بوشهری با تأکید بر این که اساتید و معلمان باید مورد تکریم قرار گیرند گفت: جایگاه استاد و مربی در قرآن، روایات و سیره اهل‌بیت بسیار ارزشمند و بالاست.

 وی اخلاص و کار برای‌خدا را ویژگی شهید مطهری ذکر کرد که باید الگوی اساتید و معلمان باشد و افزود: استاد نمونه کسی است که برای اجر و مزد کیسه ندوخته است و معلم باید بر آن چه تدریس می‌کند اشراف داشته باشد.

 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که استاد باید با مطالعه دقیق، جدی و به‌روز باتکیه‌بر کتاب‌های چاپ شده و نظریه‌های جدید تدریس را انجام دهد بیان کرد: استاد و معلم تنها انتقال‌دهنده اصطلاحات نباشند و مهم نَفَس استاد است که اگر متخلق به اخلاق باشد درس و نفس قدسی او تأثیرگذار است و با این گونه اساتید، چهره‌ها تربیت می‌شوند.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48625
اخبار مرتبط

نظرات شما