اولویت اول پلدختر لایروبی معابر و اسکان مردم است

نماینده مردم پلدختر در مجلس نهم اولویت اول شهرستان پلدختر را لایروبی شهرها و روستاها و اسکان مردم خواند و افزود: هنوز به بسیاری از روستاهای پلدختر با بالگرد اقلام و نیازها رسانده می‌شود، زیرا راه‌های ارتباطی‌شان قطع است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی کائیدی نماینده مردم پلدختر در مجلس هشتم و نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به عمق بالای تخریب‌ها در این شهر در اثر سیل گفت: آبادسازی مجدد پلدختر نیاز به عزم ملی و کار جهادی دارد، چرا که خانه‌های بسیاری در این شهرستان تخریب شده، خودروهای مردم توسط سیل برده شده و بعضی زمین‌های کشاورزی در روستاها بعضاً 100درصد تخریب شده است.

وی با یادآوری از بین رفتن راه‌های ارتباطی میان روستاهای پلدختر اضافه کرد: علاوه بر این تخریب‌ها صدمات روحی وارد شده به مردم نیز قابل توجه است به عنوان مثال دانش‌آموزانی که امسال باید کنکور می‌دادند بلاتکلیف هستند چرا که همه خانه و کاشانه و کتاب‌ها و منابع درسی‌شان را از دست داده‌اند.

کائیدی با تأکید بر ضرورت ایجاد یک دفتر از سوی هر کدام از وزارتخانه‌ها در پلدختر جهت رسیدگی ویژه به وضعیت این شهرستان، گفت: امروز بحمدالله سپاه، ارتش، نیروهای داوطلب جهادی و هلال‌احمر، همه پای کار آمده‌اند، اما جبران خرابی‌ها در پلدختر نیازمند عزم ملی است و ما به ویژه از شخص رهبر معظم انقلاب تقاضا داریم که توجه ویژه به وضعیت پلدختر داشته باشند.

وی اولویت اول شهرستان پلدختر را لایروبی شهرها و روستاها و اسکان مردم خواند و افزود: هنوز به بسیاری از روستاهای پلدختر با بالگرد اقلام و نیازها رسانده می‌شود چرا که راه‌های ارتباطی‌شان هنوز قطع است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس هشتم و نهم از لزوم برنامه‌ریزی منظم جهت بازسازی پلدختر سخن گفت و با اشاره به اینکه با وجود برخی ناکارآمدی‌های مدیریتی امروز به جای گلایه، روز وحدت و همدلی است، گفت: بازسازی پلدختر عزم ملی،‌ ایرانی و اسلامی می‌طلبد.

وی با اشاره به تماس خود با برخی نمایندگان فعلی مجلس جهت کمک گرفتن از مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان جهت مهار بحران در پلدختر اظهار داشت: مردم شهرستان پلدختر با وجود سپاسگزار بودن از کمک‌رسانی‌ها و تلاش‌های مردم و مسئولین، این روزها قدری عصبی و ناراحتند چرا که همه داشته‌های خود را از دست داده‌اند.

کائیدی در ادامه گفت: الان زمانی است که وزیر علوم بیاید و اعلام کند که تکلیف دانش‌آموزان کنکوری پلدختر چیست؟ و یا دیگر وزرا اعلام کنند که کارمندان نهادهای مختلف پلدختر که همه تخریب شده است چه باید بکنند؟

نماینده مردم پلدختر در مجلس هشتم و نهم با ذکر اینکه نیروهای سپاه در شهرهای مختلف کشور به پلدختر آمده و در حال تمیز کردن منازل مردم هستند، گفت: در بعضی خیابان‌ها و خانه‌های پلدختر تا ارتفاع ۲ متر خاک رس نشسته است و شبکه آبرسانی بخش‌های عمده‌ای از شهرستان توسط سیل از بین رفته است؛ من مجدداً‌ از مسئولان و امدادگران می‌خواهم که بشتابند جهت لایروبی خیابان‌ها و اسکان مردم.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/6054
اخبار مرتبط

نظرات شما