رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان قم خبر داد:

ورود سامانه‌ای بارشی به استان از هفته آینده / میزان دقیق بارندگی این سامانه مشخص نیست

رئیس اداره تحقیقات و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم از ورود سامانه‌ای بارشی به استان از اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: میزان دقیق بارندگی این سامانه مشخص نیست.

محمدرضا قاضی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به افزایش بارش‌ها در یک‌ماهه اخیر در استان قم، اظهار داشت: سامانه‌ای آخر این هفته وارد کشور می‌شود که اوایل هفته آینده این سامانه با ورود به استان، قم را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد به‌طوری‌که روزهای شنبه و یکشنبه بارانی خواهد بود.

وی بابیان این‌که از امروز نمی‌توان میزان بارش‌های این سامانه را پیش‌بینی کرد، افزود: چون فاصله‌ای بازمان بارندگی بیش از 7 روز است از امروز نمی‌توان گفت که این بارش‌ها به چه میزان است و یا احتمال ایجاد سیلاب و.. وجود دارد یا نه؟

 قاضی ادامه داد: با توجه به نقشه‌های امروز بارش‌های خوبی را این سامانه در استان خواهد داشت هرچند که احتمال دارد در روزهای آینده این سامانه با تغییراتی در میزان بارندگی روبرو شود که بررسی نقشه‌های روزهای آینده این مهم را مشخص می‌کند.

وی تصریح کرد: تا چند روز مانده به ورود سامانه نمی‌توان به‌صورت دقیق میزان بارندگی یا قوی و ضعیف بودن آن را مشخص کرد.

وی به وضعیت آب‌وهوای استان طی امروز و فردا اشاره کرد و بیان داشت: در شهر قم امروز شاهد رگبار و رعدوبرق درخواهیم بود و همانند دیروز بارش‌ها نسبتاً قابل‌توجه است.

رئیس اداره تحقیقات و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم تصریح کرد: فردا نیز این رگبارها را در ارتفاعات شاهد خواهیم بود.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/6083
اخبار مرتبط

نظرات شما