این پژوهشگر فقه حکومتی:

نظام مبتنی بر ولایت فقیه محصول تلاش فکری و عملی امام خمینی(ره) بود

این پژوهشگر فقه حکومتی با اشاره اینکه گفته شود ولایت فقیه توسط امام ایجاد شد یک تحریف بزرگ تاریخ تشیع است، گفت: نظام مبتنی بر ولایت فقیه محصول تلاش فکری و عملی امام خمینی(ره) از مبانی دینی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت الاسلام ذبیح الله نعیمیان شب گذشته در همایش بازکاوی پروژه تحریف امام توسط دشمن با عنوان «تحریف ظالمانه» با اشاره به اینکه نظام مبتنی بر ولایت فقیه محصول تلاش فکری و عملی امام از مبانی دینی بود، اظهار داشت:  عده ای از ابتدای انقلاب تلاش کردند این شبهه را وارد کنند که مسئله ولایت فقیه در اسلام سابقه ای ندارد در این مقطع امام خودشان وارد عرصه پاسخگویی شدند و در همان اولین سال پیروزی انقلاب و قبل از برگزاری همه پرسی قانون اساسی که موضوع ولایت فقیه در آن به تصویب رسید خود امام بارها در سخنرانی ها به این موضوع پرداختند چون هجمه ها بسیار شدید بود.
وی ادامه داد: در یک مقطعی بسیاری از علمای دیگر هم مانند ایت الله گلپایگانی و مرعشی نجفی هم به میدان آمدند و از این موضوع دفاع کردند، اما با زهم عده ای نبودن اصل ولایت فقیه در پیش نویس قانون اساسی را بهانه قرار می دهند که در پاسخ این افراد باید گفت مگر ان پیش نویس مورد تایید دینی یا حضرت امام بوده که به آن استناد می کنید؟
این پژوهشگر فقه حکومتی با اشاره به  سابقه موضوع ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)، گفت: امام خمینی(ره) در مراحل نخست در نجف درس ولایت فقیه را تدریس داشتند حتی پیش از ان در سال 1323 در کتاب کشف الاسرار نیز به این موضوع پرداخته بودند در سال 1330 نیز در قم این بحث را تدریس کردند که با عنوان تقریرالاصول توسط آیت الله سبحانی تنظیم و منتشر شد.
وی ابراز داشت:  اما اینکه گفته می شود فقط امام به این موضوع پرداخته اند هم صحیح نیست مرحوم آیت الله بروجردی در سال 1327 در قم درس ولایت فقیه داشتندو پس از امام نیز آیت الله گلپایگانی هم این بحث را تدریس کردند، در دوره های قبل هم افرادی نظیر آقا نجفی اصفهانی و شیخ عبدالحسین لاری هم نظریاتی در باب ولایت فقیه داشتند که به چاپ هم رسیده است لذا اینکه گفته شود ولایت فقیه توسط امام ایجاد شد هم یک تحریف بزرگ تاریخ تشیع است.

هر گاه تبیین خوبی از مکتب امام صورت نگیرد تحریف عملی اتفاق می افتد
 همچنین در ادامه این همایش حجت الاسلام فلاح شیروانی با اشاره به سخنرانی رهبری درسال 94 در  باب تحریف شخصیت امام خمینی(ره) افزود: رهبر معظم انقلاب در آن بیانات و مدتی بعد در جمع دانشجویان به صراحت فرمودند یک جمع متشکل و جدی هست که تصمیم گرفته اند اصول و آرمانهای اما را از ذهن جوانان و جامعه پاک کنند.
وی ادامه داد: این مصداق یک تحریف هوشمندانه است. این تحریف از سوی جریانی شکل می گیرد که اندیشه های امام را بر نمی تابد و سعی می کند آن را عقب بزند.
استاد حوزه و عضو هیئت امناء سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برجستگی برخی نوع از تحریف ها، گفت: از میان گونه های مختلف و عوامل تحریف برخی برجستگی بیشتری دارند از جمله تحریف عملی که ضربه و آسیب بیشتری وارد کرده است. این تحریف به این شکل است که حرفهای امام را تکرار می کنند اما در عمل خبری از منش و رفتار امام نیست؛ نمونه آن در صدر اسلام هم این بود که کسی نمی گفت دین از سیاست جداست اما در عمل جایگاه زعامت در اختیار کسی قرار گرفت که اسلام را نمی فهمید و به عقیده شهید مطهری این خطرناک ترین تحریف دین بود.
وی خاطرنشان کرد: هر گاه تبیین خوبی از مکتب امام صورت نگیرد تحریف عملی اتفاق می افتد به طور مثال نکته ای که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان و اساتید دانشگاه هم بر ان تاکید کردند این بود که نباید نخبگان انقلابی اکتفا کنند به این که بروند در گوشه ای صرفا مشغول کار تخصصی خودشان بشوند و نسبت به مسائل کلانی که در جامعه اتفاق می افتد بی تفاوت باشند بلکه باید نسبت به این مسائل هم حساس باشند و با تبیین آن نقش آفرینی کنند.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/9242
اخبار مرتبط

نظرات شما