غیرت فاطمی جوانان محله نیروگاه قم به روایت تصویر

به مناسبت آغاز ایام فاطمیه جمعی از جوانان محله نیروگاه قم اقدام به برپایی نمایشگاه کوچه های بنی هاشم در محل امامزاده سید معصوم(ع) قم کردند نکته جالب اینکه ۳۰دانش آموز به صورت خودجوش در ساخت این نمایشگاه حضور دارند و آجر و مصالح هم توسط اصناف همین محله تهیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حجت الاسلام حسنعلی خوئینی در این زمینه اظهار داشت:  امسال نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم و سبک زندگی اسلامی با عنوان «بصیرت فاطمی» در آستان مقدس امامزاده سیدمعصوم (ع) همزمان با دهه بصیرت از دوم دی‌ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مستمر گروه جهادی رشد در استان قم، بیان کرد: ده سال است که توسط این گروه جهادی نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم در نقاط مختلف محلات محروم استان همزمان با ایام فاطمیه صورت می‌گیرد و امسال نیز از ۱۵ آذرماه با کمک ۱۵۰ نفر از عموم مردم و جوانان و دانش آموزان عملیات اجرایی ساخت این نمایشگاه آغاز شده است.

مسئول گروه جهادی رشد قم با بیان اینکه عملیات اجرایی و ساخت‌وساز نمایشگاه روبه پایان است، گفت: حضور و همراهی مردم در برپایی و راه‌اندازی این نمایشگاه قابل تقدیر و به نوبه خود بی‌نظیر است؛ اینطور که شخص کوره دار آجر را تامین می‌کند، مصالح فروش گچ را تهیه می‌کند، بنا کار ساختش را عهده‌دار می‌شود و دیگر جوانان و دانش آموزان با کمک همدیگر و کاملا به صورت جهادی صفر تا صد کار را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه هر صنفی از مردم جهادگرانه و عاشقانه گوشه ای از کار برپایی این نمایشگاه را به عهده گرفته اند، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دانش آموز و نوجوان بسیجی با عشق و علاقه به حضرت زهرا (س) و کاملا خودجوش در برپایی و راه‌اندازی نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم فعالیت می‌کنند که حقیقتا حرکتی بسیار زیبا و دلگرم کننده برای سایر جهادگران است.

 این نمایشگاه از دوم دی‌ماه تا شام شهادت حضرت فاطمه (س) هرشب بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده سیدمعصوم (ع) واقع در نیروگاه، میدان نبوت برگزار خواهد شد.
 
گالری عکس
http://qomefarda.ir/30266
اخبار مرتبط

نظرات شما