روابط عمومی آبفای قم خبر داد:

مشکل کمبود کارت آب در قم حل شد

روابط عمومی آبفای قم گفت: کارت های آب در قم زودتر از موعد پیش بینی شده تمام شده بود اما هفته گذشته کارت های آب از گمرک ترخیص شد و در حال حاضر مشکلی از بابت کارهای آب شیرین در شهر نداریم، از ابتدای این هفته توزیع کارت آب شیرین در شهر شروع شده است و ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سالهاست که مردم قم از نبود آب شرب مناسب در لوله کشی های شهری رنج می برند شهروندان قمی که سالیان متمادی از طریق تانکرهای انتقال آب و دستگاه‌های کارتی فروش آب و در سال‌های اخیر با نصب دستگاه‌های آب شیرین‌کن در منازل، آب شرب مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

در برهه ای از زمان آب قم شیرین  شد و استفاده از تانکرها و دستگاه های کارتی اب شیرین کاهش پیدا کرد اما این مسئله دیری نپایید و دوباره کیفیت آب قم به حالت قبل برگشت و مردم دوباره گالن به دست شدند.

البته در برخی مناطق قم آب لوله کشی مناسب شرب است ولی بنا به دلایلی برخی مناطق قم دارای آب لوله کشی شیرین نیست و مردم این محله برای تهیه آب شرب از دستگاه های آب شیرین کارتی استفاده می کنند

 به صورت کلی که مسئله آب شرب را  مردم قم مدت هاست به وسیله ایستگاه های کارتی آب برطرف می کنند اما متاسفانه تعداد این ایستگاه ها بسیار کم است و باید مسافت طولانی برای تهیه آب شرب طی کنند.

بیش از یک ماه است که کارت آب در استان قم کمیاب شده و مردم برای تهیه آب شرب به مشکل برخوردند.

در این زمینه مهدی جعفری کارشناس روابط عمومی شرکت آبفای قم در پاسخ به سوال خبرنگار قم فردا در خصوص کمبود کارت آب اظهار داشت:  شبکه آب شیرین و فروش آن  دست پیمانکار است  که البته شرکت آب و فاضلاب نظارت های لازم را بر روی شرکت پیمانکار دارد، کارت های آب وارداتی هستند و شرکت پیمانکار با توجه به میزان مصرف و آمار که در اختیار دارد کارت های آب را وارد می کند.

وی افزود: اما امسال با توجه به کاهش بارندگی، کمبود آب و استفاده از منابع زیر زمینی مقداری آب شبکه شور شد و استفاده از شبکه آب شیرین افزایش یافت که برنامه ریزی شرکت پیمانکار را بر هم زد و کارت های آبی که تا پایان آذر ماه برای مردم در نظر گرفته شده بود زود تر تمام شد.


جعفری تصریح کرد: شرکت پیمانکار هم با توجه به شرایط اقدامات لازم را برای واردات کارت انجام داد که با طی شدن پروسه آن ، هفته گذشته کارت های آب از گمرک ترخیص شد و در حال حاضر مشکلی از بابت کارهای آب شیرین در شهر نداریم، از ابتدای این هفته توزیع کارت آب شیرین در شهر شروع شده است و ادامه دارد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/30281
اخبار مرتبط

نظرات شما