عضو شورای فرهنگ عمومی قم در گفتگو باخبرنگار قم فردا:

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و حمایت از پیام رسان های داخلی وظیفه دولت است/ باید سواد رسانه ای جامعه افزایش یابد

عضو شورای فرهنگ عمومی قم با اشاره به اینکه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مهمترین اولویت حاکمیت ، گفت: ارتقا سطح دانش و سواد رسانه ای جامعه یکی از راهکارهای مهم در مقابله با تهدید های فضای مجازی است.

سید مرتضی اسماعیلی طبا دبیر انجمن سواد رسانه‌ای استان قم  در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به شبکه ملی اطلاعات و وظیفه دولت و متولیان در این مسیر، اظهار داشت: اولین وظیفه حاکمیت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است.
وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات در بسیاری از کشور ها حتی اروپا راه اندازی شده است و این گونه نیست که گردش آزاد اطلاعات وجود داشته باشد و هر کسی به هر طریقی که می خواهد هر اطلاعاتی را به اشتراک بگذارد.
عضو شورای فرهنگ عمومی قم با اشاره به اینکه یکی از وظایف حاکمیت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است، گفت: متاسفانه از سال 1390که دستور شکل گیری شورای عالی فضای مجازی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد هنوز این شبکه ملی اطلاعات آن گونه که باید در کشور مستقر نشده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر می بینیم که صحنه فضای مجازی محل خبرسازی هر کسی با هر عقیده ای شده است و هر کسی در این فضا برای هر سنی فعالیتی انجام می دهد.
حمایت از پیام رسان های داخلی وظیفه دولت است
اسماعیلی طبا در ادامه با اشاره به پیام رسان های داخلی، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف دیگر حاکمیت، حمایت و کمک به پیام رسان های داخلی است. باید پهنای باند شبکه های اجتماعی داخلی افزایش یابد و سرمایه ای برای افزایش زیرساخت ها در اختیار آنها قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای دیگر که بازهم به نوعی وظیفه حاکمیت است ارتقا سطح دانش و سواد رسانه ای جامعه است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/33995
اخبار مرتبط

نظرات شما