عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با قم فردا :

ماه محرم ماه بصیرت افزایی و جهاد تبیین است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این ایام بهترین فرصت برای تقویت ارتباط نسل جدید با هیئت و اهلبیت(ع) است، گفت: ماه بصیرت افزایی و اهتمام در زمینه جهاد تبیین است.

 آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) بااشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا محرم و واقعه عاشورا فراموش نشود، اظهار داشت:  مسئله محرم و امام حسین(ع) موضوعی است که مورد توجه تمام عالم است یعنی اختصاص به شیعه ندارد و مسلمانان و غیرمسلمانان اعتقاد خاصی به این اهلبیت(ع) دارند.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم؛ این سخن نشان می دهد این ایام برکات بسیاری دارد که باید ازآن استفاده کنیم.
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه ماه محرم ماه بصیرت افزایی و جهاد تبیین است، گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در قیام سیدالشهدا(ع) دارد و لذا تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و پاسخ به سوالات و شبهات در این رابطه یکی از مهم ترین ضرورت ها در ماه محرم و صفر است.
وی اضافه کرد: در این دو ماه قلب ها بیش از هر زمان دیگری آماده درک و دریافت معارف ناب حسینی است.
آیت الله فقیهی با اشاره به یکی از فرصت های این ایام، خاطرنشان کرد: این دو ماه فرصت خوبی است تا ارتباط نسل جدید را با هیئت و اهلبیت(ع) تقویت کنیم.
وی ابراز داشت: نسل جدید مخصوصا نسل جوان و نوجوان ما تشنه دریافت معارف ناب دینی است و در ایامی چون ماه مبارک رمضان و یا ماه محرم و صفر با حضور در محافل و مجالس مذهبی  نشان داده اند که چقدر پای کار دین و مکتب و انقلاب هستند.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/35587
اخبار مرتبط

نظرات شما