امید عالیشاه: فوتبال بدون تماشاگر اسمش فوتبال نیست!/ بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان باید با تماشاچی برگزار شود

امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس می‌گوید: معتقدم اگر تماشاگران را از فوتبال حذف کنیم با چیز دیگری طرف خواهیم بود. فوتبال بدون تماشاگردیگر اسمش فوتبال نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مسابقات هفته اول لیگ برتر در میان شوک و تعجب اهالی فوتبال بدون تماشاگر برگزار شد. در حالی که قرار بود هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران، با حضور سی درصدی تماشاگران برگزار شود، ناگهان برنامه تغییر کرد و اشکال در سامانه بلیت فروشی، بهانه ای شد تا فدراسیون فوتبال، هفته اول رقابتهای لیگ برتر را بدون تماشاگر برگزار کند.

موضوعی که با اعتراض تیم‌هایی مواجه شد که در هفته اول میزبان بودند و حالاشنیده می‌شود این احتمال وجود دارد که هفته دوم لیگ برتر نیز بدون تماشاگر برگزار شود. امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس اما در این رابطه نظرات جالبی دارد که در زیر می‌خوانید.

ابتدا از بازی حساس پیش روی پرسپولیس برابر فولاد خوزستان برای ما بگو؟

اگر اجازه بدهید ابتدا از مسئله مهم تری صحبت کنم. البته این حرف من نیست و طی یک هفته گذشته پیام‌های زیادی از سوی هواداران پرسپولیس دریافت کردم یا در مواجهه حضوری خواستند در مورد آن حرف بزنم.

بفرما؟

مسئله مهم این است که چرا باید بازی‌های لیگ برتر بدون تماشاگر برگزار شود؟

ظاهرا دلیل آن سامانه بلیت فروشی باشگاه‌هاست که هنوز کامل نشده اما ...

من نمی‌دانم دلیلش چیست اما کاش به صورت شفاف به مردم اعلام کنند. هفته اول تیم پرسپولیس کلی هوادار در اصفهان داشت اما در زمین بدون تماشاگر بازی کردیم. حالا هم شنیده می‌شود که احتمالا بازی ما با فولاد خوزستان بدون تماشاگر برگزار می‌شود. درست است؟

مثل اینکه همین طور است!

چرا؟ تا دیروز بحث ویروس کُرونا بود و حالا بلیت فروشی و سامانه و ... کلا من معتقدم اگر تماشاگران را از فوتبال حذف کنیم با چیز دیگری طرف خواهیم بود. فوتبال بدون تماشاگردیگر اسمش فوتبال نیست.

البته اگر هم بازی‌ها با تماشاگر برگزار شود فقط ۳۰ درصد اجازه حضور دارند؟

به هر حال باز هم غنیمت است. فوتبال بدون تماشاگر یک ورزش مُرده است. مثل این می‌ماند که بهترین کنسرت و اُپرا را در یک سالن خالی برگزار کنید. مثل این که خواننده در سالن خالی داد و بیداد می‌کند!

امید عالیشاه: فوتبال بدون تماشاگر اسمش فوتبال نیست!/ بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان باید با تماشاچی برگزار شود

برای شما بازیکنان حضور تماشاگر چقدر با بازی در زمین بدون تماشاگر توفیر دارد؟

زمین تا آسمان! زمانی که شما فوتبال بازی می‌کنید واکنش‌های داخل استادیوم چیزی را در شما بر می‌انگیزد. این حس را ایجاد می‌کند که باید بیشتر بدوید و بجنگید. از نظر من جوانمردانه نیست که بازی‌های پرسپولیس بدون تماشاگر باشد چون تیم ما پرطرفدار است و خیلی از این بابت ضرر کرده و می‌کنیم. اساسا من فکر می‌کنم بیننده داخل منزل هم از دیدن بازی بدون تماشاگر لذتی نمی‌برد. بیننده تلویزیونی هم فقط صدای گزارشگر را می‌شنود درحالی که لذت فوتبال شنیدن صدای گرم و تشویق‌های طرفداران در استادیوم‌هاست. به این نکته هم توجه داشته باشید. بازی با فولاد خوزستان باید با تماشاچی برگزار شود و باشگاه پرسپولیس هم باید روی این موضوع تأکید و اصرار کند چون این حق طبیعی ما و هواداران است.

بگذریم! بازی با فولاد خوزستان را چطور ارزیابی می‌کنی؟

ما در همه بازی‌ها برای برد و سه امتیاز به میدان می‌رویم و این بار هم جلوی فولاد خوزستان همین هدف را دنبال خواهیم کرد. فولاد خوزستان تیم قابل احترامی‌است که با سرمربیگری جواد نکونام فوتبال منظمی‌را ارائه داده و سخت گل می‌خورد اما ما هم پرسپولیس هستیم و می‌خواهیم به ۳ امتیاز این دیدار دست پیدا کنیم. این یک هدف بزرگ است.

درخصوص خرید یورگن لوکادیا چه نظری داری؟

حتما مهاجم خوبی است که مورد توجه کادر فنی قرار گرفته است. او رزومه خوبی دارد و امیدوارم بتواند در ادامه مسابقات به تیم پرسپولیس کمک کند. همه ما چه بازیکنان قدیمی‌و چه جدید یک هدف را دنبال می‌کنیم و آن هم موفقیت پرسپولیس است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/35740
اخبار مرتبط

نظرات شما