احتمال تغییر در لیست تیم ملی/ این بار پرسپولیسی‌ها از استقلالی‌ها سبقت می‌گیرند؟/ استرس شدید برای ۸ ملی‌پوش سرخابی

در ادوار جام جهانی تعداد بازیکنان استقلال در فهرست تیم ملی بیشتر بوده، اما احتمال تغییر این آمار در جام جهانی ۲۰۲۲ وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی هنوز فهرست ۲۶ نفره مدنظرش را برای حضور در جام جهانی قطر اعلام نکرده و به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی منتظر برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی نیکاراگوئه است تا بعد از آن، فهرست بازیکنان تیم ملی را برای حضور در جام جهانی مشخص کند. در حال حاضر اردوی تیم ملی با حضور ۱۶ بازیکن لیگ برتری در حال برگزاری است و خبری از بازیکنان لژیونر نیست.

سرخابی‌های پایتخت نقش مهمی در فهرست کی‌روش دارند، به طوری‌که از میان ۱۶ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی، ۸ بازیکن از پرسپولیس و استقلال هستند. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد سرلک، وحید امیری و مهدی ترابی بازیکنان پرسپولیس هستند که در اردوی حال حاضر تیم ملی حضور دارند و از آن‌سو، حسین حسینی، روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی هم ۳ بازیکن دعوت شده از استقلال هستند. آبی‌پوشان پایتخت در ادوار حضور ایران در جام جهانی، بازیکنان بیشتری در فهرست تیم ملی داشته‌اند اما احتمال دارد این رکورد در جام جهانی دستخوش تغییر شود.

جام جهانی ۱۹۷۸؛ کفه ترازو برای آبی‌ها سنگینی می‌کند

تیم ملی ایران برای نخستین‌بار توانست در جام جهانی حضور پیدا کند که عناصر کلیدی ترکیب تیم ملی از جمع بازیکنان استقلال و پرسپولیس بودند. آبی‌پوشان پایتخت در اولین حضور ایران در جام جهانی نقش پررنگ‌تری داشتند و آندرانیک اسکندریان، حسن نظری، حسن روشن و ایرج دانایی‌فرد بازیکنان بودند که از جمع نفرات تیم استقلال در فهرست تیم ملی برای جام جهانی ۱۹۷۸ حضور داشتند.

علی پروین و جواد الله‌وردی هم ۲ پرسپولیسی حاضر در جام جهانی ۱۹۷۸ بودند تا در اولین جام جهانی، تعداد بازیکنان استقلالی نسبت به رقیب سنتی‌شان بیشتر باشد. البته که در دومین دوره حضور ایران در جام جهانی، معادلات به طور کلی تغییر کرد.

احتمال تغییر در لیست تیم ملی/ این بار پرسپولیسی ها از استقلالی ها سبقت می گیرند؟/ استرس شدید برای ۸ ملی پوش سرخابی

جام جهانی ۱۹۹۸؛ ترکیبی با حضور پرشمار ستارگان پرسپولیس

ملی‌پوشان فوتبال ایران در حالی در جام جهانی ۱۹۹۸ حاضر شدند که شاکله اصلی تیم ملی را بازیکنان پرسپولیس شکل می‌دادند و رکورد ویژه‌ای به نام سرخ‌پوشان پایتخت به‌ثبت رسید. جلال طالبی در تصمیمی جالب‌توجه نام ۷ بازیکن پرسپولیس را در فهرست تیم ملی برای حضور در جام جهانی قرار دارد و از احمدرضا عابدزاده، نیما نکیسا، افشین پیروانی، نعیم سعداوی، مهدی مهدوی‌کیا، رضا شاهرودی و مهرداد میناوند دعوت به‌عمل آورد تا عملاً ساختار دفاعی تیم ملی در اختیار سرخ‌پوشان پایتخت باشد.

استقلالی‌های حاضر در جام جهانی ۱۹۹۸ هم البته کم نبودند و ۴ بازیکن از جمع آبی‌پوشان پایتخت با نظر جلال طالبی در آن دوره از جام جهانی حضور داشتند. از پرویز برومند در خط دروازه تا مهدی پاشازاده، جواد زرینچه و علیرضا منصوریان تا در مجموع، ۷ پرسپولیسی و ۴ استقلالی در جام جهانی ۱۹۹۸ در فهرست ایران حضور یابند.

احتمال تغییر در لیست تیم ملی/ این بار پرسپولیسی ها از استقلالی ها سبقت می گیرند؟/ استرس شدید برای ۸ ملی پوش سرخابی

جام جهانی ۲۰۰۶؛ این‌بار نوبت استقلالی‌ها بود

برانکو ایوانکوویچ در حالی فهرست تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ را بست که چندین بازیکن لژیونر را هم برای چینش فهرست خود زیرنظر داشت و همچنین بازیکنان لیگ برتری را هم در فهرست خود گنجاند. ایوانکوویچ برای چینش فهرست تیم ملی برای حضور در جام جهانی ۲۰۰۶، با نگاهی به ترکیب سرخابی‌های پایتخت ۵ بازیکن از ۲ تیم دعوت کرد تا کمترین حضور بازیکنان استقلال و پرسپولیس در ادوار جام جهانی در جام جهانی ۲۰۰۶ به‌ثبت برسد.

مهرزاد معدنچی و جواد کاظمیان ۲ پرسپولیسی دعوت شده از سوی برانکو ایوانکوویچ به تیم ملی بودند و در نقطه مقابل، وحید طالبلو، غلامرضا عنایتی و امیرحسین صادقی بازیکنانی بودند که از تیم استقلال به اردوی ملی فراخوانده شدند.

احتمال تغییر در لیست تیم ملی/ این بار پرسپولیسی ها از استقلالی ها سبقت می گیرند؟/ استرس شدید برای ۸ ملی پوش سرخابی

جام جهانی ۲۰۱۴؛ خط دفاع تیم ملی در تصرف سرخابی‌ها

کارلوس کی‌روش برای چینش فهرست تیم ملی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، باوجود آنکه در مرحله مقدماتی بازیکنان استقلالی بیشتری در فهرست تیم حضور داشتند اما در نهایت فهرست تیم ملی را با حضور حداقلی آبی‌پوشان پایتخت بست. به طوری‌که امیرحسین صادقی و خسرو حیدری ۲ استقلالی دعوت شده برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ بودند تا صادقی به تنها بازیکن تاریخ استقلال و پرسپولیس تبدیل شود که حضور در ۲ جام جهانی را تجربه می‌کند.

کی‌روش برای چینش خط دفاعی تیم ملی به جز دعوت از ۲ مدافع استقلالی، به سراغ چهره‌های پرسپولیسی هم رفت و جلال حسینی، حسین ماهینی، مهرداد پولادی و رضا حقیقی را دعوت کرد تا فهرست سرمربی پرتغالی با حضور ۶ بازیکن از جمع بازیکنان سرخابی‌های پایتخت بسته شود.

احتمال تغییر در لیست تیم ملی/ این بار پرسپولیسی ها از استقلالی ها سبقت می گیرند؟/ استرس شدید برای ۸ ملی پوش سرخابی

جام جهانی ۲۰۱۸؛ این‌بار نگاه کی‌روش معطوف به آبی‌ها بود

تیم ملی ایران برای نخستین‌بار موفق شد در ۲ جام جهانی به صورت متوالی حضور پیدا کند. دستاوردی ویژه برای کارلوس کی‌روش، سرمربی که فهرست تیمش را بیشتر با حضور بازیکنان لژیونر می‌بست و برای فهرست تیم ملی، نیم‌نگاهی هم به عملکرد بازیکنان داخلی داشت تا با تلفیقی از لژیونرها و بازیکنان شاغل در لیگ برتر، ایران آماده حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شود.

کی‌روش برخلاف دوره قبلی جام جهانی که بیشتر از بازیکنان پرسپولیس دعوت به‌عمل آورده بود، برای جام جهانی ۲۰۱۸ به سراغ استقلالی‌ها رفت و مجید حسینی، پژمان منتظری، روزبه چشمی و امید ابراهیمی را به اردوی ملی فراخواند. در نقطه مقابل، سرمربی پرتغالی تیم ملی علیرضا بیرانوند و وحید امیری را از جمع بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی دعوت کرد که به جز پژمان منتظری، سایر بازیکنان دعوت شده از ۲ تیم استقلال و پرسپولیس فرصت بازی در جام جهانی ۲۰۱۸ را هم به‌دست آوردند.

احتمال تغییر در لیست تیم ملی/ این بار پرسپولیسی ها از استقلالی ها سبقت می گیرند؟/ استرس شدید برای ۸ ملی پوش سرخابی

جام جهانی ۲۰۲۲؛ پرسپولیسی‌ها رکورد حریف سنتی را خراب می‌کنند؟

استقلال در ادوار جام جهانی ۱۸ بازیکن در فهرست تیم ملی داشته، در حالی‌که در آن‌سو ۱۷ بازیکن از پرسپولیس شانس حضور همراه تیم ملی در ادوار جام جهانی را داشته‌اند. کارلوس کی‌روش هنوز فهرست تیم ملی را برای حضور در جام جهانی نهایی نکرده اما در حال حاضر، ۵ پرسپولیسی و ۳ استقلالی در فهرست سرمربی پرتغالی تیم ملی حضور دارند که در صورت تثبیت این فهرست، سرخ‌پوشان پایتخت در ادوار جام جهانی از حریف سنتی خود پیش می‌افتند.

روزبه چشمی، علیرضا بیرانوند و وحید امیری هم این فرصت را دارند تا به رکورد امیرحسین صادقی برسند و حضور در ۲ جام جهانی مختلف را به عنوان بازیکنان استقلال و پرپسولیس تجربه کنند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37811
اخبار مرتبط

نظرات شما