وزیر کشور در حاشیه افتتاح پروژه تونل امنیت مطرح کرد:

رویکرد دولت توزیع عادلانه امکانات شهری و حرکت به سمت عدالت اجتماعی است/فرودگاه قم در حال پیگیری است

وزیر کشور با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر حمایت از توزیع عادلانه امکانات شهری و حرکت به سمت عدالت اجتماعی اظهار داشت: تمرکز بر مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار از موضوعاتی بوده که در اقدامات شهرداری قم پررنگ دیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر احمد وحیدی در حاشیه بهره‌برداری از تونل شهدای امنیت در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تشکر از مدیریت شهری قم و مسئولان استان برای پیگیری پروژه تونل شهدای امنیت قم اظهار داشت: اهالی این محلات نیز همکاری خوبی با شهرداری قم داشتند تا این پروژه به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه واگذاری املاک در مسیر بخش مهمی از کار در این پروژه عمرانی بوده که بدون همدلی اهالی امکان‌پذیر نبود ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه تونل شهدای روحانیت، بار ترافیکی خیابان‌های اطراف کاهش‌یافته و از طرفی اتصال مناطق شهری موجب رونق این محلات خواهد شد.

وزیر کشور اضافه کرد: یکی از ارزش‌های پروژه تونل شهدای امنیت قم، قرار گرفتن در محلات کم‌برخوردار است که نشان از رویکرد مدیران به بحث محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی است.

وی با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر حمایت از توزیع عادلانه امکانات شهری و حرکت به سمت عدالت اجتماعی اظهار داشت: تمرکز بر مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار از موضوعاتی بوده که در اقدامات شهرداری قم پررنگ دیده می‌شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: در تمام کلان‌شهرها توجه به مردم محروم و مناطقی از شهر که دچار مشکلاتی هستند، یک موضوع مبنایی محسوب شده و دولت نیز از این نگاه حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره پروژه قطار شهری قم گفت: پروژه متروی قم به مراحل خوبی از پیشرفت عمرانی رسیده و اکنون مسئله مهم برای راه‌اندازی این پروژه تأمین واگن است که هم وزارت کشور و هم مجموعه استانداری و شهرداری قم این موضوع را پیگیری می‌کنند.

وزیر کشور افزود: به دنبال این هستیم که از واگن‌های سایر شهرها به‌صورت قرضی برای این پروژه استفاده کنیم و دولت برای این موضوع ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است.

وی ابراز کرد: همچنین قراردادی برای تأمین ۵۵ واگن برای شهر قم امضاشده است که پیگیری این قرارداد نیز در دستور کار قرار دارد.

وحیدی در پاسخ به سؤال دیگری درباره فرودگاه قم ادامه داد: این پروژه در جریان سفر ریاست محترم جمهور به قم تصویب شد و در حال پیگیری هستیم.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39288
اخبار مرتبط

نظرات شما