عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتگو با قم فردا:

سپاه عامل اقتدار ایران و نهادی انقلابی است

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: شکل‌گیری موج جدیدی از تهاجمات همه جانبه دشمنان ملت ایران علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل انقلابی بودن این نهاد و عامل اقتدار و پیروزی ایران در تمام عرصه ها است.

 حجت‌الاسلام ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اقدامات اخیر اروپا در خصوص تحریم سپاه، اظهار داشت: در روزهای اخیر و به دنبال شکست سخت دشمن در پروژه براندازی بار دیگر شاهد شکل‌گیری موج جدیدی از تهاجمات همه جانبه دشمنان ملت ایران علیه عامل اقتدار و پیروزی ایران یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.
وی ادامه داد: مثلث غربی - عبری - عربی که در توطئة ناامن‌سازی ایران در اغتشاشات ۱۴۰۱ و اغتشاشات پیش از آن شکستی تمام‌عیار و سنگین را تجربه کرده بودند اکنون هجمة جدیدی را علیه نیروهای مدافع امنیت و عزت ایران اسلامی کلید زدند تا شاید به‌زعم خود بتوانند بخشی از این شکست تمام‌عیار را جبران کنند.
این کارشناس سیاسی عنوان کرد: هرچند که در عمل نهایتاً اتحادیة اروپا نتوانست خواسته ریاکارانه و سخیف خود را عملیاتی کند؛ اما برخی قدرت‌های مستکبر و زیاده‌خواه غربی سعی کردند از این بستر برای نوعی فشار تبلیغاتی و جنگ روانی علیه ایران قدرتمند و دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحنه بین‌المللی استفاده نموده و خوراک تبلیغی تازه‌ای برای دشمنان بی‌آبروی ملت ایران فراهم کنند.
وی اضافه کرد: اکنون سؤال اصلی این است که چرا غرب با سپاه دشمنی می‌کند و علت هجمه‌های همه‌جانبه علیه این نهاد نظامی جمهوری اسلامی ایران چیست؟ رهبر معظم انقلاب در بیانات مختلف خود بارها به این موضوع توجه نموده و دلایل متعددی دراین‌خصوص ذکر کرده‌اند.
حجت‌الاسلام ملک‌زاده با اشاره به اینکه در این میان دو عامل بیش از عوامل دیگر نقش دارد، گفت: دلیل اول انقلابی بودن سپاه است. انقلابی بودن سپاه و عدم تبعیّت این نهاد از دشمنِ مستکبر یکی از دلایل اصلی عصبانیت قدرت‌های سلطه‌گر غربی نسبت به سپاه پاسداران است.
وی اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب «امروز [دشمنان] نسبت به سپاه، از همه بیشتر عصبانی هستند؛ در اسم‌هایی که می‌آورند، در فحّاشی‌هایی که می‌کنند، در تهمت‌هایی که می‌زنند، از همه بیشتر، سپاه را آماج این بدگویی‌ها و این دروغ‌گویی‌ها قرار می‌دهند؛ علّت این است که سپاه نشان داده که ایستاده است.» واقعیت این است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدا در برابر تندبادهای مهاجم علیه نظام و انقلاب سینه سپر کرده و به‌عنوان نهادی برآمده از هویت و متنِ حقیقی انقلاب اسلامی، مستحکم و استوار در خط ارزشی اسلام ناب و آموزه‌های قرآنی ایستاده است و به تعبیر رهبر انقلاب «یکی از بخش‌های مهمّ کارنامة سپاه، انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه است؛ یعنی حوادث، جریانات نتوانست این تشکیلات مستحکم و قوی‌بنیه را از مسیر اصلی و درست، به بهانة اینکه دنیا تغییر کرده، زندگی تغییر کرده، منحرف کند.»
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: دلیل دوم این است که سپاه قدرتمند عامل اقتدار ایران است. واقعیتی که دشمنان از آن بی‌اطلاع نیستند این است که سپاه برای ایران اسلامی تولید قدرت کرده است. دشمنان نیز دقیقاً از همین مسئله نگران هستند که جمهوری اسلامی ایران با حمایت سپاه در عرصه‌های مختلف قدرتمند شده و این نهاد انقلابی برای ایران اسلامی تولید قدرت کرده است. رهبر انقلاب در این باره می‌فرماید: «علّت دشمنی آنها این است که این مجموعه، مایة اقتدار کشور است. هر چیزی که مایة اقتدار ایران اسلامی باشد مبغوض آنها است، مورد کینة آنها است، مورد غیظ آنها است.» آشکار است که دشمنان اسلام از نظام اسلامی قدرتمند می‌ترسند؛ لذا تلاش می‌کند ابزار اقتدار نظام اسلامی که پیرو اسلام انقلابی است را تضعیف کنند.
وی ادامه داد: در نهایت نکته مهم این است که دشمنان هرچه دشمنی خود علیه این نهاد انقلابی و مقتدر را آشکارتر ساختند کمتر به نتیجه رسیدند و شکست سخت‌تری خوردند. مدت‌ها قبل از این اقدام تبلیغاتی اروپا، آمریکا در صدد تحریم سپاه برآمد؛ اما نه‌تنها نتیجه‌ای نگرفت؛ بلکه سپاه قدرتمندتر از گذشته ظاهر شد.
این کارشناس سیاسی گفت: شاهد بر این ادعا پیروزی‌های پی‌درپی سپاه در عرصه‌های مختلف میدانی و در رویارویی با دشمنان شکست‌خورده غربی در عراق و سوریه و لبنان و یمن و آب‌های نیلگون خلیج‌فارس است. جمهوری اسلامی ایران ثابت نموده در برابر این دشمنی‌ها هرگز کوتاه نخواهد آمد؛ بلکه هر تهدید و دشمنی را به لطف الهی با ضربات کوبنده پاسخ خواهد داد.

حسین حیدری

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39747
اخبار مرتبط

نظرات شما