در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛

درخواست قهرمان کشتی جهان از جوانان قم؛ جان خودتان و دیگران را به خطر نیندازید

قهرمان کشتی آلیش جهان با اشاره به اینکه حرکات چهارشنبه آخر سال با فرهنگ و اعتقادات ما سازگار نیست گفت: از جوانان میخواهم با هیجانات کاذب جان خود و شهروندان دیگر را به خطر نیندازند و برای جامعه و خانواده ایجاد زحمت نکنند.

روح الله نعمتیان قهرمان کشتی آلیش جهان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: رسم‌های غلطی در چهارشنبه آخر سال باب شده است که نه با فرهنگ ایرانی  و نه با اعتقادات دینی سازگار است.

وی افزود: متأسفانه هیجان و شور و نشاط جوانان ما در جای غلطی استفاده می‌شود و با ایجاد حرکات مخاطره آمیز و استفاده از مواد محترقه و آتش زا هم برای خودشان و هم برای جامعه ایجاد زحمت می‌کنند.

نعمتیان ادامه داد: سال‌هاست شاهد تبعات منفی رفتارهای ناهنجار چهارشنبه آخر سال هستیم، آنچه در طول این سال‌ها مشاهده کردیم هیجانات کاذب که در جای غیراصولی هزینه می‌شود هم برای خود شخص و‌ هم برای دیگر شهروندان و خانواده‌ها هزینه‌های سنگینی را به دنبال دارد.

 قهرمان کشتی جهان تأکید کرد: جوانان و نوجوانان باید بدانند این مسائل چهارشنبه آخر سال جز فرهنگ و اعتقادات ما نیست از طرفی اگر می‌خواهند این هیجانات را تخلیه کنند در یک محیط امن برای خودشان و دیگران مخاطره آمیز نباشد و تبعات منفی نداشته باشد را انتخاب کنند.

این ورزشکار قمی با اشاره به اینکه پدر و مادر در کنترل فرزندان نقش مؤثری دارند تصریح کرد: والدین باید با یک زبان نرم و لین تبعات ناخوشایند استفاده از مواد محترقه در این ایام را به فرزندان خود گوشزد کنند از تبعات ناخوشایندی که پشیمانی همیشگی را به همراه دارد.

نعمتیان اضافه کرد: والدین زبان فرزندان خود را بهتر می‌دانید و تأثیرگذاری خوبی می‌تواند برای کاهش آسیب‌های این ایام داشته باشند.

وی عنوان داشت: بعد از آگاه سازی والدین باید فرزندان خود را مدیریت کنند متأسفانه برخی از حوادث چهارشنبه آخر سال در منزل و حین تهیه مواد محترقه انجام شده است که تبعات جبران ناپذیری داشته است.

قهرمان کشتی جهان بیان داشت: همه افراد جامعه در مقابل همدیگر و سلامت جامعه مسئول هستیم پس اگر مشاهده کردیم افرادی در اطراف ما و یا در سطح شهر اقدام به تهیه و فروش مواد منفجره می‌کنند و یا با استفاده از مواد محترقه محله را به خطر می‌اندازند حتما با پلیس تماس گرفته و اطلاع دهیم تا ما هم در سلامت جامعه سهیم شویم.

گفتگو از مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/40793
اخبار مرتبط

نظرات شما