عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا:

قیام ۱۵ خرداد نوری در تاریکی بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سلطه مطلق طاغوت همه‌جا را تاریک کرده بود؛ اما قیام ۱۵ خرداد همانند نوری در یک فضای تاریک درخشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز ضمن گرامیداشت یاد شهدای ۱۵ خرداد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: مردم با لبیک به ندای حضرت امام خمینی (ره) در اعتراض به لایحه مجلس آن زمان تحت عنوان انجمن‌های ایالتی و ولایتی مطرح شده بود در ۱۵ خرداد حماسه خلق کردند و‌ متدینان و مدافعان اسلام وارد میدان شدند.
رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان گفت: مردم پیشوای ورامین و قم قیام کردند و از اعتراض حضرت امام خمینی (ره) حمایت کردند، حضرت امام خمینی (ره) زمان‌شناس خوبی بودند و به‌موقع هم در مورد این لایحه و هم در مورد کاپیتولاسیون اعتراض کردند و با روشنگری و تأکید بر غیرت دینی مردم را آگاه کردند که این لوایح در تغایر با آموزه‌های اسلام است.
 دیرباز ادامه داد: مردم فهیم قم نشان دادند دیدار و متدین هستند و هر جا لازم بوده اسلام را یاری کردند و بسیاری از مردم قم در آن دوران با حضرت امام خمینی (ره) آشنا بودند و در کلاس‌ها و نمازهای جماعت ایشان شرکت می‌کردند‌ و این مسئله باعث شده بود ایمان و روحیه انقلابی مردم قم تأثیرگذار باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قیام ۱۵ خرداد همانند نوری در یک فضای تاریک درخشید، سلطه مطلق طاغوت همه‌جا را تاریک کرده بود و صدای مبارزان در نطفه خفه می‌شد و‌ ساواک سیطره وحشتناک و ترسناکی داشت در این موقعیت وقتی حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان یک خورشید تابان به پرتوافشانی کردند مردم قم به پا خواستند که بسیار تأثیرگذار بود.
رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان تأکید کرد: این فیلم باعث شد بسیاری از خواب غفلت بیدار شوند و بذر و مقدمات انقلاب سال ۵۷ شکل گرفت کاشته شد.
دیرباز افزود: اکنون هم مردم قم همچنان جایگاه پیشرو و تأثیرگذار را دارند؛ زیرا همچنان آگاه و انقلابی هستند و موضوع حجاب و پوشش هم این مردم قم بودند که خواستار یک قانون جامع و معقول شدند و در سراسر کشور از این خواست تبعیت به عمل آوردند.
وی عنوان داشت: مردم قم اکنون به لایحه ضعیف حجاب انتقاد دارند و بیان می‌کنند که باید قوانینی وجود داشته باشد که بر اساس آموزه‌های دینی باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مردم قم نسبت به مسائل انقلاب و آنچه به سرنوشت عمومی جامعه مربوط می‌شود که به خیر و صلاح جامعه است حساسیت دارند و این حساسیت نباید در هیچ کجای کشور فروکش کند.
وی اضافه کرد: در برخی از کشورهای همسایه ترویج همجنس‌گرایی می‌شود و ممکن است اگر داخل کشور به این موضوعات و امور اخلاقی جامعه حساسیت نشان ندهیم ما هم به انتهای دره بدبختی سقوط خواهیم کرد‌.
دیرباز افزود: مردم قم همچنان در صحنه خواهند ماند و مدافع خون شهدا، آرمان‌های انقلاب و گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری خواهند ماند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/42749
اخبار مرتبط

نظرات شما