مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خبر داد:

کسب ۷۰۰ عنوان قهرمانی توسط بانوان ورزشکار قم

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: در سال ۱۴۰۲ یک هزار و ۳۰۰ ورزشکار قمی به مقام قهرمانی دست یافتند که ۷۰۰ قهرمانی سهم بانوان ورزشکار قم بود.

​​​​ابراهیم سانی خانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: آمار قهرمان ملی استان قم در رشته‌های ورزشی سال ۱۴۰۱ بیش از هزار نفر بود که ۴۰۰ نفر از این قهرمان ملی از بانوان بودند؛ اما در سال ۱۴۰۲ این آمار به یک هزار و ۳۰۰ نفر رسید که از این تعداد  ۷۰۰ قهرمانی سهم بانوان ورزشکار قم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: ورزش بانوان استان در رشته‌های مختلف خیز خوبی برداشته است، سال ۱۴۰۱ در سطح ملی نیز ۱۱۷ ورزشکار بانوی قم مقام قهرمان کسب کردند و این تعداد در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ قهرمانی بوده که تا پایان سال نیز افزایش خواهد یافت.

وی عنوان داشت: ۲۰ درصد از قهرمانی‌های بین‌المللی استان قم سهم بانوان است با توجه اینکه ورزش بانوان قم پیشرفت بسیار خوبی که برداشته شده است سال آینده این عدد به ۵۰ درصد از ورزشکاران بانوی قم خواهد رسید.

سانی خانی بیان داشت: مربی تنیس‌روی‌میز بانوان کشور و سرمربی تیم ملی بانوان کشور قمی هستند، تعداد قابل‌توجهی اعضای تیم‌های ملی از ورزشکاران قم هستند همچنین بسیاری از تیم‌ها و ورزشکاران قم در لیگ‌های برتر حضور دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد: در رشته‌های ورزشی بیماران خاص نیز بانوان استان قم در سطح ملی و بین‌المللی حرفه‌ای زیادی برای گفتن دارند و مقام‌های قهرمانی را نیز کسب کردند.

وی با بیان اینکه نگاه مدیریت تربیت‌بدنی به ورزش بانوان مثبت است، گفت: از هیچ تلاشی برای پیشرفت ورزش بانوان استان قم دریغ نخواهیم کرد، نگاه حوزه‌های علمیه هم مثبت است و یک تفاهم‌نامه خوب با جامعه الزهرا و مدارس علمیه منعقد شده است که خودشان پای‌کار آمدند و امکانات ورزشی بانوان را گسترش دادند و درب مدارس علمیه خواهران هم به روی همه بانوان باز شده است تا از امکانات ورزشی استفاده کنند.

سانی خانی تصریح کرد: جامعه الزهرا مجموعه‌های ورزشی مختص بانوان وجود دارد که نشان می‌دهد نگاه به ورزش بانوان قم مثبت است، ۶۰ باشگاه خصوصی مختص بانوان در استان قم وجود دارد که در تمام ساعت مختص بانوان است که این عدد غیر از باشگاه‌های ورزشی دو شیفت است زیرا ۴۰۰ باشگاه نیز به‌صورت شیفتی در اختیار ورزش بانوان و آقایان وجود دارد.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/47985
اخبار مرتبط

نظرات شما