مدیرعامل شرکت گاز قم خبر داد:

کاهش ۳.۹ درصدی مصرف گاز در استان قم

مدیرعامل شرکت گاز قم از کاهش ۳.۹ درصدی مصرف گاز طبیعی در این استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، مرتضی خوش‌لهجه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، ‌ ۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف استان قم مصرف شد که این مقدار برای سال ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیارد و ۷۵۸ میلیون مترمکعب بوده است.
وی با اشاره به جذب ۲۰۸ مشترک صنعتی و ۱۱ هزار مشترک در دیگر بخش‌های استان طی سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: این کاهش مصرف در حالی است که علاوه بر افزایش شمار مشترکین، میزان گاز مصرفی صنایع نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش ۴.۴ درصدی همراه بوده است.
وی در تشریح چرایی این کاهش مصرف بیان کرد: به نظر می‌رسد علت عمده این کاهش مصرف، اهتمام مردم به صرفه‌جویی و شرایط آب‌وهوایی استان باشد.
خوش‌لهجه در پایان با بیان اینکه در فصل سرد سال حدود ۷۰ درصد مصرف گاز طبیعی به مشترکین بخش خانگی اختصاص می‌باید، خاطرنشان کرد: به‌صورت کلی یک‌سوم مصرف سالانه گاز استان به نیروگاه سیکل ترکیبی، یک‌سوم به صنایع و یک‌سوم نیز به سایر مشترکین اعم از خانگی، تجاری، آموزشی و عمومی تعلق دارد.
هم اینک مجموع مشترکان گاز طبیعی قم در تمامی بخش‌ها، حدود ۴۵۵ هزار و ۲۴۷ مشترک است. ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری این استان ۹۹.۵ درصد و در مناطق روستایی ۹۹.۳ درصد است.
مجموع مشترکان گاز طبیعی استان قم در تمامی بخش‌ها، حدود ۴۵۵ هزار و ۲۴۷ مشترک است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48456
اخبار مرتبط

نظرات شما