رئیس هیات ووشو قم خبر داد:

ووشو قم جزو ۷ هیات برتر کشور

رئیس هیات ووشو قم با اشاره به روند روبه‌رشد ووشو استان قم در سال‌های اخیر گفت: در سال‌های ۱۴۰۱،۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ در سه سال متوالی جزو هفت هیات برتر کشور و جزو سه هیئت برتر استان قرار گرفتیم.

جواد محمدزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   با اشاره به عملکرد هیات از زمان شروع فعالیت تاکنون اظهار داشت: از سال ۹۷ تاکنون نزدیک به قریب ۶ سال از مدت فعالیت این هیئت می‌گذرد که در آن زمان هیات رتبه ۲۶ کشور رو در اختیار داشت که توانستیم در سال ۹۸ با ۱۰ پله صعود جزو ۱۶ هیئت اول کشور قرار بگیریم.
 وی با اشاره به روند روبه‌رشد هیات ووشو استان قم در سال‌های اخیر بیان داشت: در سال ۹۹ هیات ووشو قم جزو ۶ هیات برتر کشور بود و در سال‌های ۱۴۰۱،۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ در سه سال متوالی جزو هفت هیات برتر کشور و جزو سه هیئت برتر استان قرار گرفتیم که این روند رو به روش فقط در بحث فنی نبوده و در زیرساخت‌ها و بحث سخت‌افزاری خانه ووشو یک سری مشکلات خیلی جدی وجود داشت.
 محمدزاده با اشاره به تجهیز خانه ووشو استان قم عنوان کرد: یکی از الزامات ضروری و دغدغه اصلی هیئت تجهیز خانه ووشو بود که به‌صورت صددرصد صورت گرفت؛ فرش تالو با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در خانه ووشو نصب شد که این یک اتفاق بسیار خوبی و هدف اصلی هیات برای استفاده رده‌های پایه استان و نگاه به آینده ووشو استان است که قطعاً نتیجه خواهد داد؛ زیرا در تالو رده‌های پایه حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و در اکثر اعزام‌ها جزو استان‌های دارای مدال هستیم.
 وی با اشاره به اهمیت و مدال‌آوری ووشو برای کشور گفت: امروز رشته ووشو یک رشته کامل به‌صورت حرفه‌ای و قهرمانی محسوب می‌شود؛ در دهه اخیر در اکثر اعزام‌های تیم‌های ملی به رویدادهای برون‌مرزی، رشته ووشو جزو رشته‌هایی است که افتخارآفرینی داشته، برای مثال در آخرین رویداد در هانگ ژو چین بهترین نتیجه کاروان ایران را رشته ووشو به دست آورد.
 عضو کمیته فنی فدراسیون ووشو با اشاره به اعزام‌های متعدد ووشو در رویدادهای کشوری و برون‌مرزی ابراز داشت: ووشو شاید یک رشته محسوب شود؛ ولی باتوجه‌به شاخه‌های متعددی که دارد جز رشته‌هایی هست که در رده پایه همیشه اعزام‌ها به‌صورت منظم و دقیق چه در داخل کشور و چه رویدادهای برون‌مرزی انجام‌گرفته است.
 وی با اشاره به اعزام ورزشکاران در تالو، ساندا و کوراش خاطرنشان کرد: در تالو و ساندا در بخش آقایان و بانوان اعزام نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به‌صورت منظم صورت می‌گیرد؛ در طول سال ۱۶ اعزام انتخابی تیم ملی از طریق رشته ووشو صورت می‌گیرد که اگر کوراش را به این آمارها اضافه کنیم، در مجموع ۲۲ رشته در طول سال به رویدادهای برون‌مرزی اعزام می‌شوند.
 رئیس هیات ووشو استان قم با اشاره به سرانجام رسیدن مسیر روبه‌رشد ووشو استان قم تصریح کرد: اگر این مسیر روبه‌رشد و روبه‌توسعه که در ووشو استان صورت‌گرفته را بخواهیم به سرانجام خوبی برسانیم قطعاً نیاز به توجه خیلی جدی و نگاه حمایتی هم از طریق مسئولین ارشد استانی و هم از طریق رسانه‌ها به این رشته را خواستاریم.
 وی با اشاره به دغدغه اصلی ورزش قهرمانی استان گفت: در بازی آسیایی استان‌هایی بودند که فقط در رشته ووشو چندین نماینده را دارا بودند و اگر توجه خاصی به این رشته شود یکی از دغدغه‌های اصلی ورزش قهرمانی استان از طریق رشته ووشو تأمین می‌گردد؛ زیرا در تالو باتوجه‌به تعدد مدال، شانس بسیار بالایی برای به دست آوردن مدال وجود دارد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48983
اخبار مرتبط

نظرات شما